דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
23.6°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.6°תל אביב
  • 19.0°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 21.9°באר שבע
  • 28.6°אילת
  • 23.3°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 23.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

שביתה בבתי ספר באבו גוש, באילת ובשדרות בעקבות אירועי אלימות

אביו של תלמיד באבו גוש הרס את רכבו של מנהל בית הספר. באילת איים הורה על מורה ברצח, ובשדרות הותקפה מורה על ידי שלושה תלמידי כיתה ו' | בארגון המורים דורשים ליישם את החקיקה ולתת עונשי מאסר למי שפועל באלימות כנגד צוותי הוראה

כיתה בבית ספר (צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש90)
כיתה בבית ספר (צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

ארגון המורים הכריז על שביתה של יומיים בבית הספר העל יסודי באבו גוש, ועל שביתה של שעתיים בבית הספר "גולדווטר" באילת. במקביל השביתה הסתדרות המורים את הלימודים בבית הספר מדעים אלון בשדרות עקב אלימות.

השביתה באבו גוש מתקיימת בשל אירועי אלימות מתמשכים בבית הספר. בשישי האחרון אביו של אחד התלמידים הרס את רכבו של מנהל בית הספר. בנוסף בוצע ירי לעבר ביתו של המנהל.

בשבוע שעבר באותו בית ספר, הותקף מורה הותקף על ידי תלמיד בעזרת אגרופן ונזקק לטיפול רפואי. לפי ארגון המורים הסיבה לתקיפה הייתה שכמה ימים לפני המורה מנע מהתלמיד להעתיק במבחן המגן. בעקבות התקיפה המורה נזקק לטיפול רפואי והאירוע מצוי תחת חקירת משטרה.

באילת, התרחש אירוע אלימות קשה בשישי האחרון בתיכון ע״ש גולדווטר. הורה של אחת התלמידות איים על מורה ברצח והמשיך להתבטא באלימות מילולית גם כלפי מנהלת בית הספר. האב התפרץ לבית הספר לאחר שמחנך הכיתה ביקש מהתלמידים לסדר את השולחנות לאחר ארוחת הבוקר ובטרם יקבלו את התעודות. המחנך אמר שהתעודות יחולקו קודם למי שיסדר את השולחן.

תלמידה שסירבה לעשות כן, יצאה מהכיתה והתקשרה לאביה, שמיהר להגיע לכיתה ואיים כאמור ברצח על המחנך בפני התלמידים תוך שהוא חוזר על האיום ברצח. לאחר מכן עזב את שטח בית הספר וחזר כעבור שעה וחצי כשהוא ממשיך באלימות מילולית גם כלפי מנהלת בית הספר. תלונה הוגשה במשטרה והאב נעצר לחקירה.

ארגון המורים דורש ליישם את החקיקה שעברה לפני מספר שנים לעונשי מאסר נגד אלה המפעילים אלימות כנגד צוותי הוראה.

העיצומים בבית הספר "מדעים אלון" בשדרות הוכרזו בעקבות תקיפה של מורה על ידי שלושה תלמידים.

לפי הסתדרות המורים, שלושה תלמידים הלומדים בכתה ו' תקפו בחמישי מורה בבית הספר. הם דחפו, בעטו ותקפו מילולית את המורה. בעקבות המקרה, הלימודים ביום ראשון הקרוב יחלו בשעה 09:00. בשעה הראשונה ללימודים תיערך אסיפת הסברה לצוות נגד אלימות.

צוות ביה"ס יחד עם ההנהלה ובגיבוי הנהגת ההורים, החליטו שאסור לעבור על המקרה בשתיקה. מטעם הסתדרות המורים נמסר כי "ללא כבוד ואמון לעובדי ההוראה, לא יתקיים חינוך איכותי ומשמעותי. לא נעמוד מנגד כאשר עובדי הוראה חווים אלימות".

לפי מעקב 'דבר' תהיה זו השביתה ה-11 של ארגון המורים או הסתדרות המורים בעקבות מקרה אלימות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!