דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארגון עובדי צה"ל

פרשת הצוללות / ארגון עובדי צה"ל: עו"ד שמרון מקדם הפרטה של תחזוקת הצוללות

זאת על פי מכתב שהפיץ אתמול (א') יו"ר הארגון משה פרידמן. לטענתו, בפגישה שהתקיימה בנושא נאמר כי "עדיף לחברה הגרמנית ולעובדי צה"ל המאורגנים להגיע להסכמות, ולא לקבל תכתיב כתוצאה מהחלטה שתתקבל במשרד הביטחון"

חיילי חיל הים על צוללת (צילום ארכיון: משה שי \ פלאש 90)
חיילי חיל הים על צוללת (צילום ארכיון: משה שי \ פלאש 90)

מכתב שהפיץ אתמול (ראשון) יו"ר ארגון עובדי צה"ל משה פרידמן, ונחשף בעיתון ידיעות אחרונות, מטיל אור על צד נוסף בפרשת הצוללות – סוגיית תחזוקת כלי השיט. לטענת פרידמן, הפעילו עו"ד דוד שמרון ולקוחו מיקי גנור, מסכת לחצים עליו ועל יו"ר ההסתדרות במטרה להפריט את מערך התחזוקה של הצוללות החדשות ולהעבירו למספנה גרמנית, אותה מייצג גנור. מהלך שצפוי לפגוע בעובדי צה"ל, המופקדים כיום על מערך זה.

במכתבו, מאשר פרידמן את העובדה כי עו"ד שמרון וגנור נפגשו עמו ועם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כדי להוביל את המהלך, ומפרט את הלחצים שהפעילו השניים כדי שההסתדרות וארגון העובדים לא יערימו קשיים. "ההגינות מחייבת לציין כי עו"ד שמרון הודיע כבר בפתח הפגישה כי אין מדובר בפגישה פוליטית אלא בפגישה עסקית", כתב פרידמן, "התברר מתיאורו כי עדיף לחברה הגרמנית ולעובדי צה"ל המאורגנים בהסתדרות לנהל מו"מ ולהגיע להסכמות, ולא לקבל תכתיב כתוצאה מהחלטה שתתקבל במשרד הביטחון".

עוד עולה מהמכתב כי, לדברי גנור, חיל הים "משתף פעולה עמם, ומהלך הכנסת מספנה גרמנית הוא צעד שנעשה, לטענתו, בתמיכתם ועל דעתם. ניסיונות השכנוע לרתום את ההסתדרות נעשו תוך אמירת דברים קשים, בניסיון להשחיר את פני עובדי המספנה".

עוד הוסיף כי "מר גנור הפגין בקיאות ותיאר את הרציפים השונים של חיל הים, אשר הוא מבקש לקבל לטובת פעילות המספנה הגרמנית. הוא טען כי מספנת חיל הים לא עומדת בתכנית עבודה, הוסיף כי המספנה הגרמנית זולה יותר, וטען כי יש שביתות במספנה". עד הוסיף גנור כי  בדק עם מנכ"ל נמל חיפה את ההיתכנות להקצות שטחים נוספים על הרציפים שיתקבלו מהחיל לטובת החברה הגרמנית. "עד עכשיו לא ברור לי אם אחז בנתונים בדבר תכנית העבודה של חיל הים או בתכניות כלכליות", כתב פרידמן.

על הטענות שהעלה גנור כתב פרידמן כי ארגון עובדי צה"ל לא השבית מעולם את העבודה בצי הצוללות, והוסיף כי "חמור מכל הוא, שמהדברים השתמע כי חיל הים לא נותן אמון בכם, עובדי צה"ל המסורים, בתחזוקת צי הצוללות הקיימות (הדגש במקור, ד.ר.)… אני דוחה את האמירות שהושמעו, ומבין כי נאמרו רק על מנת לקדם הקמת מספנה גרמנית בישראל, ללא צידוק נראה לעין".

לדבריו, פנה פרידמן בנושא לראשי מערכת הביטחון בדרישה לקיים הליך תקים בכל הנוגע לעבודות התחזוקה,אך אלה לא הכירו כל החלטה הונגעת להפרטה המדוברת. יחד עם זאת, הוסיף כי "לא הסכמתי ולא אסכים למהלך של העברת עובדים ממעמד של עובדי צה"ל לעובדים של חברה פרטית" הוסיף, "מתוך הבנה כי הידע שנצבר בידי עובדי צה"ל שייך לעם ישראל (הדגש במקור, ד.ר.)"

בסיום מכתבו הדגיש פרידמן כי עמדת ארגון עובדי צה"ל בנושא צי הצוללות לא קשורה לסערה שהתעוררה סביב ההחלטה לרכוש את הצוללות החדשות. "אבהיר כי אין לנו בארגון עובדי צה"ל עניין בשאלה כמה צוללות ישיט צה"ל, או איזה חוזה ייחתם עם איזו מדינה. אמונה בביטחון מדינת ישראל, על ידי הקפדה על שימור הידע המקצועי בידי צה"ל ולא בידי מדינות זרות או חברות למטרות רווח, ודאגה לפרנסת העובדים שאנו מייצגים – הן המנדט שלנו (הדגש במקור, ד.ר.)".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!