דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות ומורשת

אילנה דיין בכנס נגד סגירת התאגיד: "יש דברים שאמורים להיות מעל לכל ויכוח"

בכנס שהתקיים היום השתתפו עשרות עיתונאים ועיתונאיות | חבר הכנסת לשעבר יגאל גואטה: "השר קרעי רוצה להעביר תקציבים מהתאגיד לטייקונים. לא ניתן לך להשתיק אותנו ולפגוע באלפי עובדים"

אילנה דיין בכנס ארגון העיתונאים והעיתונאיות נגד סגירת התאגיד (צילום: ארגון העיתונאים)
אילנה דיין בכנס ארגון העיתונאים והעיתונאיות נגד סגירת התאגיד (צילום: ארגון העיתונאים)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

עשרות עיתונאים ועיתונאיות השתתפו היום (ראשון) בכנס חירום למען השידור הציבורי שיזמו ארגון עובדי התקשורת וארגון העיתונאים והעיתונאיות.

״התאגיד מהווה מגדלור לשידור ציבורי איכותי", אמרה יו"ר ארגון העיתונאים, נורית קנטי, "זה הזמן לסולידריות כי המתקפה לא החלה על התאגיד ולא תסתיים בו. קריאות ואיומים כבר היו, אפשר רק לדמיין לאן זה עוד יגיע. המאבק הזה רק מתחיל, אנחנו לא ניתן לתאגיד להיסגר. נמשיך לעשות עיתונות חופשית ואיכותית״.

מנכ״ל חדשות 12 אבי וייס: ״היום זו שעת חירום לעיתונות בישראל. החרב שמונפת על התאגיד צריכה להדיר שינה מעיניי כל אזרחי המדינה, תומכי נתניהו או מתנגדיו. הבוסים של העיתונאים הם לא הפוליטיקאים אלא אזרחי המדינה".

יו"ר ארגון העיתונאים והעיתונאיות, נורית קנטי בכנס נגד סגירת התאגיד (צילום: ארגון העיתונאים)
יו"ר ארגון העיתונאים והעיתונאיות, נורית קנטי בכנס נגד סגירת התאגיד (צילום: ארגון העיתונאים)

לדברי וייס, הרצון לסגור את התאגיד נובע ממניעים זרים. "חייבים את התאגיד – כי אתם הפוליטיקאים לא יכולים לשלוט בו. חדשות התאגיד הם המתחרים שלנו, אבל אנחנו בחדשות 12 נילחם על הזכות של השידור הציבורי להתקיים בישראל. חוזקו של כאן 11 חשוב לי היום כמו היה ערוץ 12.אין לנו ארץ אחרת, אין לנו תקשורת אחרת״.

העיתונאי וחבר ועד עובדי התאגיד, יואב קרקובסקי: ״בתאגיד השידור עובדים יהודים וערבים, נשים, חרדים, להט״בים, כל פניה של החברה הישראלית. דמוקרטיה זקוקה לשידור ציבורי חזק עצמאי ואיכותי. מה שעובד לא שוברים. כל קיצוץ יפגע ביכולת שלנו להשביח את המסך. אסור לפגוע במעין הנובע של היצירה הישראלית״.

אילנה דיין אמרה: "בכנס שיש דברים שאפשר להתווכח עליהם, כמו פסגת ההתגברות. יש דברים שאמורים להיות מעל לכל ויכוח. חשבנו שאנחנו חיים במדינה דמוקרטית. איך אפשר להתווכח עם מישהו שחושב שאפשר לפזר תקציבים של גוף שידור ציבורי ככה באוויר.

לדבריה, להפריט שידור ציבורית זה להרוג את השידור הציבורי. "בתאגיד מבעבעת יצירה תוססת ואיכותית. אפשר להפיק את קופה ראשית במימון חברת קפה, אבל זו כבר תהיה יצירה אחרת. היום כולנו כאן״.

ח"כ לשעבר, יגאל גואטה בכנס ארגון העיתונאים והעיתונאיות נגד סגירת התאגיד (צילום: ארגון העיתונאים)
ח"כ לשעבר, יגאל גואטה בכנס ארגון העיתונאים והעיתונאיות נגד סגירת התאגיד (צילום: ארגון העיתונאים)

הפוליטיקאי לשעבר והעיתונאי בהווה, יגאל גואטה: ״הייתי חבר הכנסת היחיד בקואליציה שהתנגד לסגירת התאגיד בראשית דרכו. השר קרעי רוצה להעביר תקציבים מהתאגיד לטייקונים. לא ניתן לך להשתיק אותנו ולפגוע באלפי עובדים. אתה רוצה לפגוע ביגאל גואטה? בוא תפגע בי. אדון שלמה קרעי- אפ תנסה לסגור לנו את הדלת, נבוא מהחלון. ואם תנסה לסגור את החלון-אנחנו ננפץ את התקרה״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!