דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

תלמידים הפגינו נגד הרפורמה במערכת המשפט: "יותר חשוב מהבגרות דמוקרטיה וחירות"

במקביל להפגנה, השביתו התלמידים את השעה הראשונה ביום הלימודים בעשרות בתי ספר ברחבי הארץ | מארגני ההפגנה: "מבחינתנו זו רק ההתחלה, לא נשתוק מול ההפיכה המשטרית של נתניהו ולוין"

הפגנת התלמידים נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: מיכל מרנץ)
הפגנת התלמידים נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: מיכל מרנץ)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

מאות תלמידים צעדו היום (ראשון) מבית דיזנגוף לכיכר הבימה בתל אביב במחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט. בנוסף לכך השביתו הבוקר אלפי תלמידים ברחבי הארץ את השעה הראשונה ביום הלימודים. את המחאה ארגנה קבוצת תלמידים עצמאית שלא דרך ארגון מסוים.

התלמידים הביעו את התנגדותם לרפורמה ולמינויו של ח"כ אבי מעוז לראש היחידה לתוכניות חיצוניות וקידום שותפות במשרד החינוך. בצעדה הונפו דגלי גאווה, דגלי ישראל ושלטים; "אבי מעוז תתחיל לארוז" ו"מערכת החינוך שלי מכילה את כולם".

עיקר הקריאות והשלטים עסקו בדמוקרטיה. בני ובנות הנוער המשולהבים קראו במגפון קריאות שונות: הקצרה והקליטה ביותר הייתה דמוקרטיה! דמוקרטיה! וקריאות כמו "יותר חשוב מהבגרות דמוקרטיה וחירות" או "זה הזמן להתעורר".

"מרגש לראות אלפי תלמידים שנענו לקריאה והצטרפו לשביתת המחאה", אמרו שובל לוקר ודביר פולנסקי, ממארגני המחאה. "מבחינתנו זו רק ההתחלה. לא ניתן לאבי מעוז לחנך אותנו, לא נשתוק מול ההפיכה המשטרית של נתניהו ויריב לוין שתפגע בזכויות שלנו בעתיד".

לדבריהם, הם מייצגים אלפי תלמידים "שמוטרדים מכך שמאיימים על עתידנו ועל עתיד מדינת ישראל – ואנחנו לא מתכוונים לשתוק אל מול פגיעה ישירה בנו".

לצד המסרים על חשיבותה של דמוקרטיה היו בצעדה מסרים אחרים כמו מצעד האקלים או מחאה על הכיבוש כולל חבורת נערים ונערות שהניפו את דגל פלשתין. לצד זה הניפו רבים דגלי ישראל והחזיקו שלטים הקשורים לאהבת המדינה.

האווירה בצעדה הייתה שמחה ומשחררת אך לעיתים השמחה ותחושת השחרור עמעמה את מטרת הצעדה "אני כבר מבולבלת מהמסרים" אמרה אחת המשתתפת.

רשימת המוקדים המלאה בה התקיימה השביתה:

תיכון הנדסאים הרצליה, אולפנת הדר גנים פתח תקווה , תיכון אחד העם פתח תקווה , בית ספר שבילים דמוקרטי פרדס חנה, ליאו באק – חיפה חיפה, ביה"ס הדמוקרטי ע"ש יעקב חזן כפר סבא, אורט אפק קריית ביאליק, זומר רמת גן, הפתוח חיפה, חט"ב אלון כפר סבא, תיכון ברנר פתח תקווה , תיכון הדרים הוד השרון , אופק  עברון, עתידים  חולון, תיכון גלילי כפר סבא, שיטים דרכא (ישוב ספיר) ישוב ספיר, תיכון כצנלסון כפר סבא, פלך תל אביב תל אביב , ליד"ה ירושלים, תיכון אלון לאומנויות רמת השרון, אורט קרייזמן גבעתיים, קציר א רחובות, שחפים נתניה, בית חינוך ירקון דרום השרון, חטיבת יאסא ירושלים, שחפים נתניה, תיכון יד ביד  ירושלים, משואה קרני שומרון, הפתוח חיפה חיפה, חטיבת הראשונים הוד השרון, דה שליט רחובות, אורט אפק קריית ביאליק, הראשונים אבן יהודה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!