דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
27.4°תל אביב
  • 24.9°ירושלים
  • 27.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 25.4°אשדוד
  • 25.8°באר שבע
  • 32.6°אילת
  • 25.8°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 27.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

הממשלה אישרה: פרופ' אבי שמחון יחזור לתפקיד ראש המועצה הלאומית לכלכלה

שמחון עמד בראש המועצה בשנים 2016 עד 2021, ומזוהה עם מענקי הקורונה האוניברסליים, לצד התנגדות לתמיכה בחקלאות | מינויו אושר למרות דעת מיעוט בוועדת המינויים, שהתנגדה לחזרתו לתפקיד עקב הליך משמעתי שעסק ביחסו לעובדים ולעובדות שהיו כפופים לו

ראש המועצה הלאומית לכלכלה, אבי שמחון (צילום ארכיון: מרים אלסטר / פלאש 90)
ראש המועצה הלאומית לכלכלה, אבי שמחון (צילום ארכיון: מרים אלסטר / פלאש 90)
אסף צבי

פרופ' אבי שמחון מונה אתמול (ראשון) ליו"ר המועצה הלאומית לכלכלה בפעם השנייה. מינויו של שמחון אושר בישיבת הממשלה, למרות מחלוקת בוועדת המינויים שנגעה ליחס בעייתי מצדו כלפי עובדים שהיו כפופים לו.

שמחון הוא פרופ' לכלכלה באוניברסיטה העברית. ב-2016 הוא מונה על ידי נתניהו כראש המועצה הלאומית לכלכלה, גוף הפועל במשרד ראש הממשלה והיו"ר שלו מוגדר כיועץ כלכלי לראש הממשלה (לצד נגיד בנק ישראל שמוגדר כיועץ כלכלי לממשלה). שמחון עמד בראש המועצה במשך חמש שנים, עד לכניסתו של נפתלי בנט למשרד ראש הממשלה, אז עזה את התפקיד ומאז לא מונה לו מחליף.

שמחון הוא הכלכלן שמזוהה יותר מכל עם המענקים האוניברסליים עליהם החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו בתקופת הקורונה וניתנו לכלל הציבור – מענק אחד להורים, ומענק שני שהיה 'מענק לכל אזרח' מלבד אזרחים עם הכנסה גבוהה. שמחון גיבה את המהלך, בניגוד לעמדת הדרג המקצועי במשרד האוצר שהתנגד לו. הוא תמך בהגדלת הוצאה הממשלתית כדי להתאושש ממשבר הקורונה.

עם זאת במסגרת תפקידו הרבה שמחון להתבטא בעד הפסקת התמיכה בחקלאות הישראלית, ואמר בהזדמנויות רבות שישראל לא זקוקה לחקלאות אלא צריכה להיות מוטת שירותים והייטק.

מינויו של שמחון אושר למרות מחלוקת בוועדת המינויים בנציבות שירות המדינה שבחנה את מינויו, עקב הליך משמעתי שבו היה מעורב ונוגע ליחסו לעובדים ובעיקר לעובדות שהיו כפופים לו.

לפי חוות דעת של היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה שצורפה להצעת ההחלטה בממשלה, אחת מחברות ועדת המינויים, שנותרה בדעת מיעוט, סברה שאין זה ראוי למנות את שמחון לתפקיד ראש המועצה הלאומית לכלכלה והמליצה לממשלה להימנע ממינויו, "וזאת בשל קביעות שנקבעו על התנהגותו כלפי עובדיו ובעיקר כלפי עובדותיו במסגרת הליך משמעתי שנוהל בעניינו."

לפי היועמ"שית שלומית ברנע פרגו, "דעת הרוב בוועדת המינויים גידרה בהחלטתה את היקף שיקול דעתה לבחינת מידת התאמתו המקצועית של המועמד לתפקיד המקצועי שיועד לו בלבד, בעוד שחברת הוועדה בדעת מיעוט בחנה אף את מידת התאמתו של המועמד לכהן מבחינת גישתו הניהולית והאישית". פרגו ככל הנראה מצטטת את דעת הרוב בוועדה לפיה "הנושא בעל חשיבות עקרונית ומהותית אולם הגישה האישית הנורמטיבית של המועמד אינה נתונה לבדיקתנו המשפטית בנסיבות אלו, והיא מסורה להכרעת הממשלה".

בעקבות זאת כותבת היועצת המשפטית ש"לאחר שבחנו את הדברים ולאור החלטת רוב חברי ועדת המינויים, אנו סבורים כי אין מניעה משפטית לאשר את הצעת ההחלטה". בעמדה זו תמכה גם המחלקה לייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!