דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

מתים לבד: גופת אישה נמצאה בבית בחיפה כחודשיים לאחר מותה

מתנדב זק"א שטיפל בזירה: "זה צריך להרעיד את העיר, זה אחד המקרים המזעזעים שנתקלתי בהם. אם אנשים היו רואים איך אנשים חיים ומתים, אולי זה היה עוזר" | מעל 160 מקרים של אנשים שאיבדו את חייהם בביתם ונמצאו ימים רבים לאחר מכן אירעו בשנה שעברה, 14 מהם בחיפה

זירת האירוע בחיפה (צילום: זק"א)
זירת האירוע בחיפה (צילום: זק"א)
יהל פרג'

גופת אישה נמצאה הבוקר (שני) בבית בשכונת הדר בחיפה, כחודשיים לאחר מותה. "אני בזק"א כבר 33 שנים, זה אחד המקרים המזעזעים שנתקלתי בהם. אם אנשים היו רואים איך אנשים חיים ומתים, אולי זה היה עוזר", אמר ל'דבר' ישראל שכטר, מתנדב זק"א שטיפל בזירה המזעזעת בשכונת הדר בחיפה, בה נמצאה גופת אישה, חודשיים לאחר שמתה בביתה.

מעל 160 מקרים של אנשים שאיבדו את חייהם בביתם ונמצאו ימים רבים לאחר מכן אירעו בשנת 2022, 14 מהם בחיפה. "מדובר באישה ערירית מבוגרת שנפטרה לפני כחודשיים לערך. הבוקר שכן שהגיע לחפש אותה בביתה ולאחר שלא פתחה את הדלת הוזעקו משטרה למקום, ושם מצאו אותה השוטרים ללא רוח חיים", נמסר בהודעת זק"א.

ישראל שכטר, מתנדב בזקא חיפה כבר 33 שנים (צילום: אלבום פרטי)
ישראל שכטר, מתנדב בזקא חיפה כבר 33 שנים (צילום: אלבום פרטי)

"בדרך כלל המקרים האלו מתגלים בשל הריח הנורא שמגיע לשכנים", אומר שכטר, "זו הייתה קומה שלישית, והאישה הייתה אגרנית. גופת המנוחה נמצאה כשהיא מוטלת בבית במצב של איבוד צלם אנוש, לא היו לה מים בדירה, היו מכתבים מהוצאה לפועל. אי אפשר לתאר את ההזנחה, בא רק לבכות, זה צריך להרעיד את העיר".

שכטר מתאר מצב בו המקרים האלו התגברו מאז הקורונה, וקושר זאת לריחוק החברתי ולמצבם הסוציו-אקונומי, "יש בהדר אוכלוסייה יותר חלשה, בודדת. היום אנשים חיים רק עם עצמם, אולי אם היו שכנים נורמליים או רווחה זה היה נמנע".

מעיירת חיפה נמסר בתגובה כי: "מבדיקה ראשונית שנערכה ע"י מנהל הרווחה עולה כי מדובר באישה בשנות החמישים לחייה שלא הייתה מוכרת ולא טופלה מעולם על ידי שירותיי הרווחה בעיריית חיפה."

"יצויין כי מנהל הרווחה משקיע מאמצים ואמצעים רבים ומבצע מגוון נרחב של פעילויות לאיתור וטיפול באזרחים ותיקים, בודדים ועריריים, בשיתוף גורמי טיפול עירוניים וארציים הרלוונטיים לנושא זה במטרה להגיע לכל האזרחים הוותיקים המתגוררים בגפם ולמנוע ככל הניתן מקרים מאיין אלו".

"בתוך כך, פועל המנהל לביסוס מאגר מידע עדכני תוך שימוש בטכנולוגיות חדשניות, יצירת קהילה תומכת באזרחים הוותיקים, העלאת מודעות הציבור לחשיבות השמירה על קשר עם קשישים בודדים והפעלת מערך מתנדבים המקיימים קשר רציף עם האזרחים הוותיקים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!