דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
20.0°תל אביב
  • 14.1°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 19.3°אשדוד
  • 17.7°באר שבע
  • 20.4°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מפוטרי מלט הר טוב יקבלו פיצויים מוגדלים, ויוכלו לשוב לעבוד במפעל באותם תנאים אם יוקם מחדש

עובדי המפעל הגיעו להסכמות עם ההסתדרות והבעלים על סיום תביעותיהם, ושופט בית הדין לעבודה נתן להן תוקף של פסק דין | יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים: "ההסתדרות עמדה ותעמוד לצד העובדים בכל עת"

ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך עם נציגי הצדדים בהליך (צילום: עיריית בית שמש)
ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך עם נציגי הצדדים בהליך (צילום: עיריית בית שמש)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכמות במלט הר טוב: ההסתדרות, העובדים והבעלים הגיעו להסכמה על סיום תביעות העובדים, בליווי בית הדין האזורי לעבודה בירושלים והשופט איל אברהמי. בית הדין נתן להסכמות הצדדים תוקף של פסק דין.

על פי ההסכמות, יסיימו העובדים במפעל המלט את העסקתם החל ממחר (רביעי) ויקבלו פיצויים מוגדלים. אם חברת מלט הר טוב תשוב להפעיל מפעל מלט, תהיה לעובדים זכות ראשונים לשוב לעבוד במפעל החדש בשכר שהיה להם קודם. זכות זו תעמוד להם למשך שנתיים.

לדיון הגיעה גם ראשת העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך, שהדגישה את חשיבות השמירה על העובדים שתרמו רבות לתעשייה הישראלית. בהמשך התבקשה בלוך להגיע לשוב לבית הדין ללשכת השופט אברהמי, שם נפגשו הצדדים כדי לסייע בהשלמת הליך הגישור. בלוך בירכה את אמיר אסרף, יו"ר ועד העובדים, ואת ד"ר שי וייל, הבעלים, על סיום הליך הגישור, והודתה לשופט אברהמי על מאמציו לסיום ההליך. במסמך ההסכמות הודו הצדדים לבלוך על חלקה בליווי ההסכם והגישור בין הצדדים.

יו"ר ההסתדרות במרחב בירושלים דני בונפיל בירך על הגעה להסכם ראוי בתקופה קשה זו של סגירת מפעל, והבהיר שההסתדרות עמדה ותעמוד לצד העובדים בכל עת.

אסרף: "אני מודה מאוד לראשת העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך ולסגניה משה שטרית ושלום אדרי על הסיוע, וכן ליו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפיל על הליווי הצמוד של העובדים".

את ההסתדרות והעובדים ליוו בהליך היועצת המשפטית של ההסתדרות במרחב ירושלים עו"ד אורנה נבון, מזכירת האיגוד המקצועי רחלי אביב, עו"ד מוטי הרוש ועו"ד אסתר הרשקוביץ.

קבוצת הר טוב הודיעה כבר בנובמבר על כוונתה לסגור את פעילות ייצור המלט המקומי במפעל בהר טוב בשל היעדר היתכנות כלכלית. ההחלטה התקבלה לאחר שלאורך השנים התריעה החברה פעמים רבות בפני משרדי האוצר והכלכלה על ההשלכות ההרסניות של ייבוא מלט במחירי היצף לישראל, בייחוד מטורקיה. הממונה על היטלי סחר במשרד הכלכלה אף קבע שאכן מתבצע ייבוא היצף, אולם החלטת הממשלה הייתה להטיל מכס זעום וסמלי בלבד מתוך מטרה לעודד ייבוא ותוך ויתור על עתיד התעשייה המקומית.

לפני שנתיים צמצמה החברה את פעילות ייצור המלט שלה, תוך סגירת כבשן הייצור והמעבר לייבוא של קלינקר. אולם גם השימוש בקלינקר מיובא נמצא לא כדאי, בשל מחירי ההובלה הגבוהים. כעת עם סגירת המפעל מתכוונת החברה להמשיך להפיץ מלט מיובא.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!