דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות ומורשת

"שירי חלב": אסתר שמיר חוזרת עם אלבום שירי ילדים

הפרויקט החדש של שמיר הוא פרי שיתוף פעולה עם מזי כהן, יושי שדה, אפרים שמיר ורפי קדישזון | בראיון ל'דבר' היא מספרת על השירים בני ה-30 שהפיחה בהם חיים חדשים, ומביעה את דעותיה על המצב במדינה: "צריך לעשות הכול כדי שהמדינה תישאר דמוקרטית ועם חופש ביטוי"

אסתר שמיר (צילום: מלני פלנטון)
אסתר שמיר. "יש לי תחושה שחשוב שיהיו היום שירים כאלה לילדים" (צילום: מלני פלנטון)
אורן דגן

הזמרת-יוצרת אסתר שמיר, שמוכרת בזכות להיטי ענק כמו "המקום הכי נמוך בתל אביב" ו"עברתי רק כדי לראות", מוציאה בימים אלו אלבום ילדים בשם "שירי חלב" עם ביצועים בקולה, לצד ביצועים של שותפיה מזי כהן, יושי שדה ואפרים שמיר.

"להוציא אלבום ילדים בתקופה הזאת זה לא מובן מאליו", אומרת שמיר (67) ל'דבר'. מי שהתחילה את דרכה בלהקת הנח"ל והייתה מחלוצות הרוק הנשי בישראל, מודאגת מהמצב בישראל. "לא הייתי רוצה להרגיש גולה בארצי", היא מתייחסת לדברי דוד גרוסמן. "בשבועות האחרונים אני מלווה בלבי את המפגינים. צריך לעשות הכול כדי שהמדינה תישאר דמוקרטית ועם חופש ביטוי".

עטיפת האלבום "שירי חלב"
עטיפת האלבום "שירי חלב"

שמיר מספרת שהיא מתחילה לאבד מהאופטימיות שאופיינית לה בדרך כלל. "יש לי תחושה שאף אחד לא מטפל באזרחים. שומעים כל הזמן שמטפלים רק בשרים ובחברי הכנסת. אין שיחה על עתיד הילדים, עתיד האזרח הלא חרדי. מה האופק שנראה לעין לילדים שמשתייכים לקבוצה היותר ליברלית בחברה?"

אז ההחלטה להוציא אלבום ילדים בתקופה הזאת מלווה באמירה?
"האלבום נכתב כשהבנות היו קטנות, אי שם בשנות ה-90, כשעשיתי הפסקה מהופעות. כשהבת הבכורה שלי נולדה כתבתי כמה שירים, וכשהקטנה נולדה המשכתי, ונוצר ספר ילדים שלם. הרעיון המקורי שלי היה ליצור 'ספר-קלטת'. הלכתי עם רפי קדישזון לאולפן והזמנתי את אפרים שמיר ומזי כהן להצטרף".

הם הספיקו להקליט 6 שירים מתוך האלבום, אך שמיר הרגישה שהפרויקט לא יצליח. "בדיוק עברו לדיסקים, והרגשתי שכך זה לא יקרה".

אז למה עכשיו?
"30 שנים אחרי, בתקופת הקורונה, התחלתי לצייר, הייתי מאוד שקועה בתוך העולם הזה. אבל בתקופה הזאת גם המרתי קלטות ישנות למדיה דיגיטלית. מצאתי את הקלטות הישנות, שמעתי אותן שוב, וחשבתי לעצמי שזה נהדר. אני יושבת עם הנכד הקטן שלי והוא צופה בכל מיני דברים מוזרים בטלוויזיה שאני לא כל כך מתחברת אליהם. יש לי תחושה שחשוב שיהיו היום שירים כאלה לילדים".

מה היית צריכה כדי להוציא את האלבום מחדש?
"התקשרתי שוב למזי ולאפרים, ויחד עם יושי שדה הקלטנו עוד כמה שירים, חלק מהם חדשים שכתבתי עכשיו לנכדה שלי. עשינו גם עיבודים לשירים שהלחינו עבורי אז סשה ארגוב, עוזי חיטמן ורפי קדישזון".

יש מחשבה לקיים מופע מהשירים? אולי שאת תחזרי לשיר אותם?
"יש רעיון כזה, אבל עם זמרים ושחקנים, לא איתי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!