דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

תוספת שכר של 5.25%, פיצויים וביטחון תעסוקתי: עובדי רכבת ישראל חתמו על הסכם שכר חדש

הסכם השכר שנחתם אחרי משא ומתן של 4 שנים יחול על 3,700 עובדים ויהיה בתוקף לארבע שנים ושבעה חודשים | יו"ר ועד העובדים: "ההסכם מבטיח תגמול ושקט ושם את העובדים במרכז"

החתימה על ההסכם ברכבת ישראל (צילום: דוברות ההסתדרות)
החתימה על ההסכם ברכבת ישראל (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם שכר חדש ברכבת ישראל: ההסתדרות, ועד העובדים וההנהלה חתמו היום (ה') על ההסכם באישור משרד האוצר. ההסכם, בהובלת איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, מגיע אחרי שנים של משא ומתן לשיפור תנאי העסקתם של העובדים, ויחול על כ-3,700 עובדים ועובדות.

במרכז ההסכם, שיהיה בתוקף לארבע שנים ושבעה חודשים, תוספת שכר רוחבית של 5.25% לכלל העובדים, ו-1% נוסף לאוכלוסיות עובדים שונות. ההסכם מסדיר את שיתוף הפעולה של עובדי הרכבת עם ביצוע מטלות נוספות כמפורט בהסכם.

העובדים ייהנו מביטחון תעסוקתי עד 2039 במסגרת פרויקט חשמול הרכבת, ובמקביל הוסדרו מנגנונים לניוד עובדים עקב המעבר לחשמל תוך שמירה על זכויותיהם, רווחתם ושכרם. עבור עובדים שעבודתם נפגעה עקב החשמול (מתדלקים, מנהלי תחנות דלק ועוד) יופעל מנגנון ביטחון שכר מיוחד, ועובדים שנפגעו בשכרם בשנתיים האחרונות בגלל עבודות החשמול יזכו לפיצוי בהתאם להסכם. לצד השמירה על זכויות העובדים בכל ההיבטים, ההסכם החדש צופה פני עתיד ונותן מענה לפיתוח והתפתחות הרכבת, לטובת ציבור הנוסעים.

ההסכם כולל גם קליטה של עשרות עובדי קבלן (עובדי חברת בומברדייה ועובדי פיתוח ותשתיות) כעובדים ישירים בחברה; קידום עובדים ברצפת הייצור בדרך של מתן דרגות; הסדרת הפעלת מרכז הבקרה (משוא"ה) בלוד וחיפה; הסדרת המעבר למערכת ניהול הרכבות החדשנית ERTMS; הגבלת מיקור החוץ ברכבת כך שייעשה בהתאם למשימות ספציפיות ובאמצעות שלוש חברות בלבד (עם סיום המשימה, עובדי הרכבת הרלוונטיים יוכשרו לביצועה העתידי); הסדרת התגמול בגין פרויקטים מיוחדים שאינם חלק מהעבודות השותפות; מתן תקציב רווחה לגמלאים ושי לחג לגמלאי והסדרת שינוי המבנה הארגוני בחטיבת ההפעלה של הרכבות.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בירך על ההסכם: "זהו רגע היסטורי ומכונן שפעלתי למענו מאז כניסתי לתפקיד. היחסים ברכבת ישראל ידעו עליות ומורדות, ולכן אני שמח על המעמד הזה שהוא בשורה של ממש לעובדים. עובדי ועובדות הרכבת, שבזכותם אזרחי ישראל זוכים לתחבורה ציבורית טובה יותר, יודעים היום שלמסירותם הרבה יש תגמול משמעותי יותר".

לדבריו, ההסכם החדש, שנחתם במקביל לשינויים ותנופת חשמול ברכבת, מעניק לא רק אופק תעסוקתי לעובדים ושכר טוב יותר, אלא מחזק את תשתיות המדינה ומחבר מרכז ופריפריה. "אני מאמין שהודות להסכמות היום, נזכה לשיתוף פעולה פורה גם בעתיד, ולפריחתה של רכבת ישראל שתנוע קדימה". בר-דוד הודה לשרת התחבורה מירי רגב, להנהלת הרכבת, ליו"ר איגוד עובדי התחבורה הנכנס אייל ידין וליו"ר היוצא אבי אדרי שליוו את ועד העובדים, וליו"ר הוועד גילה אדרעי.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב: "זה יום שמח שמביא עמו בשורה. בעיניי, ועד עובדי הרכבת מהווה דוגמה לצורה שבה ועד עובדים צריך להתנהל: מצד אחד דאגה לעובדים, ומצד שני התקדמות לעתיד טכנולוגי. ללא ההובלה שלך, אדוני יו"ר ההסתדרות, שרואה את חשיבות המשק הישראלי, רואה את הציבור ושם את העובדים במרכז – לא היינו פה היום. נמשיך ביחד לטפל בעוד סוגיות בתחבורה הציבורית. תודה לכל המעורבים ובשעה טובה".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "רכבת ישראל נמצאת בתנופת פיתוח אדירה לטובת שיפור הפריון וחיבור הפריפריה למרכז. ההסכם עם עובדי הרכבת יבטיח את העמידה של הרכבת באתגרים הגדולים: מעבר לרכבת חשמלית, הטמעת מערכות בטיחות והבטחת הרציפות בהפעלת הרכבת ובכך – לשיפור מערך התחבורה הציבורית בישראל. אני מודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, להנהלת הרכבת ולוועד העובדים שעמלו שנים ארוכות על הסכם זה, שייטיב הן עם עובדי הרכבת והן עם תושבי מדינת ישראל".

מ"מ הממונה על השכר במשרד האוצר אפי מלכין: "ההסכם שנחתם חשוב ליציבות יחסי העבודה ברכבת ולשיפור השירות לאזרחים. ההסכם מצעיד את החברה לעידן הרכבות החשמליות, יטמיע מערכות בטיחות, וישפר משמעותית את הגמישות הניהולית בחברה. תודה לצוות המקצועי שליווה: טלי אוברמן, שקד קסטלמן ועו״ד נועם ריף".

יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל עו"ד משה שמעוני: "המשאב החשוב ביותר של הרכבת הוא המשאב האנושי. ההסכם החדש שנרקם ביזע ועמל רב הוא אירוע מכונן לעובדי הרכבת ולעשרות מיליוני הנוסעים שהיא משרתת. אני גאה שהצלחנו לייצר הסכם שמהווה עוגן חשוב בהתנהלות החברה. אני רוצה להודות לשרת התחבורה על פועלה למען ההסכם, ליו"ר ההסתדרות על הליווי הצמוד ומציאת הפתרונות לסוגיות השונות, למנכ"ל הרכבת וליו״ר ועד הרכבת על העבודה הקשה למען ההסכם. ההסכם מבטיח עתיד תחבורתי למדינת ישראל".

מנכ"ל רכבת ישראל מיכאל מייקסנר: "רכבת ישראל היא נכס שנוגע יום-יום באזרחי ישראל. אנחנו מסיימים היום משא ומתן ארוך ומורכב של ארבע שנים, שבסופו הבאנו הסכם שמהווה בסיס להסדרת מערכת יחסי העבודה ברכבת, והקמת תשתית של עבודה משותפת שתתמוך בהתקדמות החברה אל עבר יעדיה לצד ביטחון תעסוקתי של עובדיה. זהו נדבך נוסף לבניית חברה חסונה לטובת ציבור נוסעים והעובדים, ואני גאה לחתום על הסכם שמתווה את המסילות לחומש ולעשור הקרובים. אני מודה לכל השותפים לדרך, לשרת התחבורה על תמיכתה בתהליך, ליו"ר הדירקטוריון משה שמעוני, ליו"ר ההסתדרות, לראש ועד הרכבת וחברי הוועד עצמו ולהנהלת הרכבת. והכי חשוב, אני מודה לעובדי הרכבת על עבודתם היום-יומית למען הציבור בישראל".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה עו"ד אייל ידין: "ברצוני להודות לאנשים היקרים שעמלו בחדרי החדרים בניהול מו״מ זה. חשוב לי לציין שהעיקרון שהנחה אותנו לאורך כל הדרך הוא איך לפתח יחסי עבודה בריאים ליום שאחרי ההסכם. הסכם קיבוצי הוא נייר שחותמים עליו – יחסי עבודה הם הרבה מעבר לזה. היכולת לעבוד ביחד מתוך מחשבה של קידום הרכבת ושמירה על זכויות כלל העובדים ברכבת היא המשימה החשובה. מאחל לכולנו שנמשיך את הדרך שבחרנו ביחד לעבוד בשיתוף ולכבד אחד את השני ולהשיא את הרכבת לעידן חדש".

יו"ר ועד עובדי הרכבת גילה אדרעי: "אחרי מו"מ ארוך ומורכב הגענו להסכם שבראש ובראשונה מכבד את העובדות והעובדים ברכבת בכל הסקטורים ללא יוצא מן הכלל, מבטיח תגמול ותוספות שכר לצד ביטחון תעסוקתי ונותן מענה לעתיד החברה ולאתגרים שעוד נכונו לה. ניהלנו מו"מ באחת התקופות הקשות והמורכבות שידענו בישראל: מערכות בחירות תכופות, חילופי שרים וגורמי מקצוע עם אג'נדות שונות, מגפת הקורונה ששיתקה את המשק ועוד. עם כל הקושי והמהמורות שבדרך, ידענו לדבוק בדרך שלנו, להתעקש על העתיד של העובדים והעובדות ברכבת ולייצר הסכם שמבטיח תגמול ושקט ושם את העובדים במרכז".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!