דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

הסייפת ליאור דרוק מכוונת למדליה באליפות אירופה לנערות: "עובדת כל השנה כדי להיות בכושר מקסימלי"

עם מדליית הארד מאליפות אירופה לנערות בסרביה וטבילת אש בתחרויות לבוגרות, רף הציפיות של סייפת הרומח בת ה-19 מהאליפות הקרבה בשמיים: "זה ענף קרב, קורים הרבה מאוד תהליכים בזמן מאוד קצר וצריך להיות מוכן, שהגוף יהיה מוכן. צריך לתפוס ביטחון ולסייף טוב גם שם בזירה האמיתית"

הסייפת ליאור דרוק (צילום: דניאל נוביקוב)
ליאור דרוק. "לפני שאני עולה מול מישהי, אנחנו מחליטים מה אסטרטגיית הקרב" (צילום: דניאל נוביקוב)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

סייפת הרומח ליאור דרוק החלה את השנה עם שתי מדליות רצופות בסבב גביע העולם לנערות, מדליית כסף בקרואטיה וארד באיטליה. כעת מתכוננת הסייפת הצעירה לחודש עמוס בתחרויות, שבסופו תתחרה באליפות אירופה לנערות. "יש הרבה תחרויות בתקופה הקרובה", מספרת דרוק ל'דבר'. "בסוף השבוע יש לי תחרות בנערות ואז תחרות בבוגרות. שבוע אחרי זה עוד פעם נערות ואז אחרי זה אליפות אירופה לנערות".

בשנה שעברה זכתה דרוק בת ה-19 במדליית הארד באליפות אירופה לנערות בסרביה. היא הפכה להיות הישראלית הראשונה מאז איילת אוחיון ב-1996 שזוכה במדליה בתחרות. "זאת הייתה חוויה מדהימה והישג גדול. אותי זה די הפתיע, כי במהלך עונת התחרויות הייתה לי פציעה והייתה לי עונה פחות מוצלחת מבחינת הישגים, ואז באליפות אירופה הצלחתי לסייף טוב ולהגיע להישג הזה".

בענף הסייף נדרשת הכנה אסטרטגית לתחרות מול המתחרות שתפגוש. בתחרויות הגדולות מתחילות את התחרות מעל מאה מתחרות. בסיוע מאמניה תומר אור ואליעזר אדירים, דרוק צריכה להיות מוכנה להתחרות מול כל מתחרה אופציונלית.

"אני מתחרה הרבה שנים, אז זה בערך אותו קאדר של סייפות בטופ העולמי (לנערות). לפני שאני עולה מול מישהי שאנחנו מכירים, או שסייפתי איתה לפני, תומר רואה את הסרטונים שלה ביוטיוב כתוספת, ואנחנו מחליטים מה אסטרטגיית הקרב. מה כדאי לעשות, מה לא כדאי, ממה כדאי להיזהר".

ליאור דרוק והמאמן תומר אור עם מדליית הארד באליפות אירופה 2022. דרוק: "זאת הייתה חוויה מדהימה והישג גדול" (צילום: איגוד הסיוף בישראל)
ליאור דרוק והמאמן תומר אור עם מדליית הארד באליפות אירופה 2022. דרוק: "זאת הייתה חוויה מדהימה והישג גדול" (צילום: איגוד הסיוף בישראל)

אור בן ה-44 היה בעברו אלוף העולם לנוער וייצג את ישראל באולימפיאדת בייג'ינג 2008. הוא תורם מניסיונו הרב בענף ומקדם את החוזקות של דרוק לפני יום הקרבות. "אנחנו קודם כל מתמקדים תמיד בחוזקות של ליאור. לכל יריבה יש דברים שהיא אוהבת לעשות, יותר טובה או פחות טובה בהם, ואנחנו מנסים למצוא נקודות תורפה אצל היריבה. אנחנו תמיד באים מוכנים וליאור מציגה ביכולות שלה הרבה בעיות ליריבות שלה".

אור מספר שנקודות החוזק של דרוק כסייפת מצליחה בגיל הנערות נמצאות קודם כל בכושר הגופני והיכולת הטכנית שלה. "אנחנו עובדים כל השנה כדי להיות בכושר מקסימלי. יש צד הגנתי בסיוף ויש צד התקפי, וצריך לעבוד על התקפות, על ההגנות ועל מה שביניהן. זה ענף קרב, קורים הרבה מאוד תהליכים בזמן מאוד קצר וצריך להיות מוכן, שהגוף יהיה מוכן. הכול קורה מהר מאוד, אז מתרגלים את הדברים האלו".

דרוק, שמדורגת במקום השלישי בעולם לנערות, תנסה להביא את יכולותיה לשיא חדש באליפות אירופה לנערות שתתקיים ב-25 בפברואר באסטוניה. היא תגיע לתחרות כמדליסטית מהשנה שעברה ותנסה לזכות במדליה נוספת, לפני שתשלים את המעבר לבוגרות.

"בגדול המטרה באליפות אירופה היא מדליה", אומר אור. "זה מאוד קשה לשחזר, לקחת שנה אחרי שנה מדליה. יש תהליך של ספורטאי, שאחרי זכייה במדליה צריך להתמודד עם הצלחה גדולה. תמיד מדברים על התמודדות עם כישלון, אבל גם עם הצלחה צריך ללמוד איך להתמודד, ואנחנו מדברים על זה הרבה. כל מדליה תהיה טובה, מובן שאנחנו יודעים איזו מתכת רצויה".

דרוק גדלה בקיבוץ יקום. היא הגיעה לראשונה בגיל 10 למועדון הסייף של הפועל כפר סבא והתאהבה בענף. "הגעתי לסייף דרך הסרט 'אבא מתארס' שראיתי בכיתה ד'. יש בו חלק קטן של שתי בנות עושות סייף. לקח לי בערך שנה לשכנע את אמא שלי עד שהיא רשמה אותי לחוג. עשיתי מלא חוגים והייתי כל חודשיים הולכת לחוג אחר ופורשת, וגם היא לא הבינה ממני מה אני רוצה ממנה".

מה את אוהבת בסייף?
"בתור ילדה מה שמשך אותי הוא המסגרת של המועדון לספורט עצמו. יש לנו מועדון מאוד חזק, יש שם משהו מיוחד, כמו משפחה. וגם זה ענף פשוט מגניב, הסיף עצמו כיף. כל אחד שיבוא, גם אם הוא לא מבין ופשוט ינסה לסייף, זה מאוד כיף".

ליאור דרוק מתאמנת. "יש לנו מועדון מאוד חזק, יש שם משהו מיוחד, כמו משפחה" (צילום: איגוד הסיוף בישראל)
ליאור דרוק מתאמנת. "יש לנו מועדון מאוד חזק, יש שם משהו מיוחד, כמו משפחה" (צילום: איגוד הסיוף בישראל)

לצד ההצלחה במסגרת תחרויות בגיל הנערות, החלה השנה דרוק לעשות את המעבר המצופה למסגרת התחרויות לבוגרות. "זהו מעבר שנורא קשה, כי הבדלי הרמות הם גדולים. אנחנו עושים שיחות לפני, כדי להגיע עם ביטחון עצמי גדול, כמו שאני מגיעה לתחרות נוער עם אותן מטרות, שהן לנצח, ולאט-לאט נכנסים גם שם לעניינים. לתפוס ביטחון ולסייף טוב גם שם בזירה האמיתית".

"צריך לקפוץ למים העמוקים", אומר אור. "זה מעבר קשה עבור מישהי שמגיעה ממדליות בנערות, כי השינויים ברמה הם מאוד גדולים. עובדים עד שעושים את התאמות. ליאור כבר עכשיו מסייפת באליפויות בעולם הבוגרות ומראה יכולת טובה".

כדי להביא את המיטב מעצמה ולקבל את השקט הנדרש להצליח, מקבלת דרוק עזרה כלכלית מהספונסרית שלה דוראל אנרגיה. "איגוד הסיוף לא במצב כספי טוב, ולכן הוא שולח למעט תחרויות ויש המון הוצאות – על התחרויות עצמן, אימוני כושר, יועץ מנטלי וציוד סיוף. דוראל אנרגיה נותנים גב, הם מאמינים בליאור ושותפים למסע הזה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!