דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

רישוי תקף, גידור תקני וצמצום סכנות: מכון התקנים פרסם דגשי בטיחות למסגרות חינוכיות לגיל לידה עד 3

מכון התקנים פרסם את מדריך 'הגן הבטוח' שבו נכתב מהן התעודות והמסמכים שכדאי לדרוש מהמסגרת להציג, ואילו צעדים כדאי לוודא שהמסגרת נוקטת לשמירה על בטיחות הילדים

מטפלות בפעוטון.  למצולמות אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: Michael Gm / Shutterstock.com)
מטפלות בפעוטון. למצולמות אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: Michael Gm / Shutterstock.com)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

מכון התקנים הישראלי פרסם את מדריך 'הגן הבטוח', שמיועד להורים שרושמים את ילדיהם למסגרות החינוכיות לגיל לידה עד 3. מטרת המדריך היא להעניק להורים את היכולת לבחון את בטיחותם של מבני המסגרות החינוכיות שההרשמה אליהם החלה.

האופן המהיר ביותר לדעת אם המסגרת החינוכית בטוחה או לא היא לשאול אם יש לה תעודה של 'גן בטוח' של מכון התקנים. אם מדובר במסגרות של משרד החינוך, יש לבקש לראות את המסמכים שמרכיבים את רישיון המסגרת החינוכית, ובפרט את המסמכים שמעידים על בטיחות. משרד החינוך עורך בקרה לאישורי הבטיחות של מסגרות באחריותו.

מלבד התעודה, מומלץ לבקש מהאחראי על המסגרת החינוכית להראות את בטיחותו של המבנה דרך הקריטריונים שנוגעים בכל חלקיו של המבנה. כך לדוגמה, יש לוודא שהשער והגדר ההיקפית לא מאפשרים טיפוס או זחילה מחוץ למסגרת החינוכית, ושהידית גבוהה מספיק כך שפעוט לא יוכל לפתוח בעצמו. נוסף על כך, גדר הסורגים צריכה להיות בנויה מסורגים אנכיים ולא אופקיים כדי שלא יתאפשר טיפוס, וכן הרווח בין השלבים צריך להיות עד 10 ס"מ.

יש לשים לב שמתקני החצר לא ממוקמים בקרבת הגדר ההיקפית כדי למנוע טיפוס על הגדר. נוסף על כך, יש לוודא שיש מיגון בכל צדי הדלתות והשערים, כדי למנוע לכידת אצבעות של הפעוטות.

הרהיטים ובפרט מיטות השינה או הלולים צריכים להיות מותאמים לגיל, שלמים וללא פגמים כמו שבבי עץ. למיטות השינה או ללולים אמור להיות מנגנון נעילה תקין ושלם שמונע את קיפול המיטה או הלול על אצבעותיו של הפעוט. מלבד המיטות, ארונות גבוהים מ-90 ס"מ צריכים להיות צמודים לקיר, ופינות נמוכות מגובה זה צריכות להיות מעוגלות או עם מגן פציעה. בדומה לרהיטים, על הצעצועים והמשחקים להיות שלמים ולא קרועים. יש לשים לב שהם אינם עשויים מחלקים קטנים בשל סכנת בליעה.

תחום נוסף הוא ההיערכות למצבי החירום, שבאה לידי ביטוי בתיק עזרה ראשונה ובמטף כיבוי אש בתוקף, ומערכת אוטומטית לגילוי וכיבוי אש. גם שקעי החשמל הם מקור לסכנה ועליהם להיות בלתי נגישים לפעוטות או בעלי כיסוי מתאים. אם במסגרת החינוכית יש מדרגות, יש לוודא שקיים שער שמונע נפילה בשני קצוות גרם המדרגות.

פרטים נוספים ניתן לקרוא באתר מכון התקנים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!