דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

ארגון המורים הכריז על שביתת אזהרה בחינוך העל יסודי; הסתדרות המורים: חטיבות הביניים יפעלו כסדרן

התיכונים הושבתו הבוקר (ראשון) | הארגון דורש להעלות את שכר המורים המתחילים ל-12 אלף בחודש | הסתדרות המורים: "כל עובדי ההוראה בחטיבות הביניים יהיו מנועים מלהשתתף בשביתה ללא קשר להשתייכותם הארגונית"

רן ארז, יו"ר ארגון המורים (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
רן ארז, יו"ר ארגון המורים (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

ארגון המורים הכריז ביום שישי על שביתת אזהרה בת יום אחד בבתי הספר העל יסודיים ביום ראשון הקרוב. השביתה לא כוללת את בתי הספר לחינוך מיוחד.

שעות לאחר ההכרזה על השביתה הודיעה הסתדרות המורים שהלימודים בחטיבות הביניים יתקיימו כסדרם. מיכאל פינטו, סגן המזכ״לית ויו״ר האגף לאיגוד מקצועי, כתב למורים: "הסתדרות המורים היא הארגון היציג של כל עובדי ההוראה בשירות המדינה לרבות עובדי הוראה בחטיבות הביניים ובחינוך המיוחד, שרק לפני ימים אחדים שולמו לכם תוספות שכר, הודות להסכם השכר שעליו חתמה הסתדרות המורים כארגון יציג.

"לאור זאת, כל עובדי ההוראה בחטיבות הביניים יהיו מנועים מלהשתתף בשביתה, שעליה הכריז ארגון המורים ושעתידה להתקיים ביום ראשון 5 בפברואר 2023, ללא קשר להשתייכותם הארגונית. לפיכך, הלימודים בחטיבות הביניים יתקיימו כסדרם".

הסיבה לשביתת האזהרה שהכריז עליה הארגון היא גרירת הרגליים של משרד האוצר במשא ומתן על הסכם השכר החדש של ארגון המורים, שלא חודש מ-2019. בסוף נובמבר קבע בית הדין לעבודה שעל משרד האוצר לשבת למשא ומתן עם ארגון המורים בתמורה לשקט תעשייתי עד מרץ 2023.

ההכרזה על שביתת האזהרה מגיעה אחרי שבשבוע שעבר דחה ארז את העיצומים המתוכננים בשבועיים כדי לתת לשר החינוך הנכנס יואב קיש ללמוד את הנושא. עיצומים אלו הוכרזו לפני שבועיים אחרי שמשרד האוצר לא קידם את המשא ומתן, בניגוד לקביעתו של בית הדין לעבודה.

העיצומים נגעו לטיולים ופעילויות חוץ, ולכן ארז המליץ למנהלי בתי הספר לא להתחייב לספקים ולהוסיף לחוזה ההיקשרות סעיף בגין שביתה או יכולת לדחות את הפעילות.

הדרישה העיקרית במשא ומתן היא העלאת שכרו של מורה מתחיל בתיכון ל-12 אלף שקלים. "אנחנו יוצאים למאבק על שכר ראוי למורי העל יסודי", אמר רן ארז, יו"ר הארגון. "מאסנו משנה שלמה של סחבת מכוונת של משרד האוצר".

דרישות המשא ומתן מלבד העלאת שכר המורים המתחילים הן ששכר עובדי ההוראה הקיימים יועלה בהתאמה, בשיעור של כ-30%, באמצעות הגדלת רכיב הוותק וגמולי ההשתלמות.

חלק מדרישות השכר נוגעות גם למנהלי בתי הספר, שהארגון דורש עבורם תוספת משכורת קיץ, משכורת 13, שכוללת את סיכום שנת הלימודים, הכנת בית הספר לשנת הלימודים הבאה וביטול תוספת ותק בניהול.

הארגון דורש גם להסדיר את העברות הבעלות, רצף ימי מחלה, פדיון ימי מחלה, הכרה בוותק של מי שעשה הסבה להוראה וביטול הביורוקרטיה הנדרשת ממורים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!