דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 20.4°באר שבע
  • 24.3°אילת
  • 25.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מדליית זהב לגילי שריר בגרנד סלאם פריז בג'ודו, ארד לגפן פרימו

הישג ענק לנבחרת ישראל בתחרות היוקרתית: גילי שריר (עד 63 ק"ג) זכתה בזהב לאחר ניצחון על נבקורה היפנית | גפן פרימו (עד 52 ק"ג) זכתה בארד לאחר ניצחון על פימנטה הברזילאית | תמנע נלסון לוי וענבל שמש הפסידו בקרבות על הארד

מימין: גפן פרימו עם מדליית הארד, המאמן שני הרשקו וגילי שריר עם מדליית הזהב, בגרנד סלאם פריז בג׳ודו (צילום: איגוד הג׳ודו בישראל)
מימין: גפן פרימו עם מדליית הארד, המאמן שני הרשקו וגילי שריר עם מדליית הזהב, בגרנד סלאם פריז בג׳ודו (צילום: איגוד הג׳ודו בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל בג'ודו רשמה הערב (מוצ"ש) צמד הישגים מרשימים בגרנד סלאם פריז, כאשר גילי שריר (עד 63 ק"ג) זכתה במדליית הזהב וגפן פרימו (עד 52 ק"ג) זכתה במדליית הארד. תמנע נלסון לוי וענבל שמש הסתפקו במקום החמישי לאחר הפסד בקרב על המדליה.

גילי שריר ניצחה בגמר את נעמי נבקורה היפנית, בזכות שלושה עונשים.  את התחרות היא פתחה בניצחון באיפון על שיין צ'יאון הקוריאנית ועלתה לשמינית הגמר, שם פגשה את מנון דקטר הצרפתיה וגברה עליה גם עליה באיפון. בשלב רבע הגמר ניצחה בניקוד זהב את קת'רין בצ'מין הקנדית נכנס לניקוד זהב. בחצי הגמר הצליחה שריר להוציא עונש שלישי מאנג'ליקה סיזמנסקה הפולנייה ובכך רשמה ניצחון חשוב ועלתה לגמר.

גילי שריר זוכה במדליית הארד באליפות אירופה בג'ודו (צילום ארכיון: Nikola Krstic/MB Media/Getty Images)
גילי שריר זוכה במדליית הארד באליפות אירופה בג'ודו (צילום ארכיון: Nikola Krstic/MB Media/Getty Images)

שריר סיכמה את התחרות המוצלחת: "אני ממש שמחה שהצלחתי לזכות במדליית זהב ראשונה שלי בגראנד סלאם אחרי יום מאד ארוך וקשה. אני רוצה להודות לשני הרשקו ולשאר צוות האימון של נבחרת הנשים שליוו אותי כל היום ולא נתנו לי לוותר, עידו בר וצארלס ציבאנה. תודה רבה לכל הצוות המקצועי ותודה מיוחדת לספונסרים שלי חברת סייברארק ומור בית השקעות. תודה רבה גם למשפחה המדהימה שלי ובהצלחה לכל המתחרים מחר".

גפן פרימו זכתה במדליית הארד לאחר שניצחה את ליסה פימנטה, לאחר שהודחה בקרב האחרון של הסבב המוקדם מול אמנדין בושארד הצרפתית, לאחר שניצחה מתמודדת מפורטוגל, ולאחר המעבר לשלב הקרבות על הארד ניצחה מתמודדת ממונגוליה וכאמור את פימנטה הברזילאית.

גפן פרימו בגרנד פרי תל אביב בג'ודו (צילום ארכיון: אלן שיבר, באדיבות איגוד הג’ודו)
גפן פרימו בגרנד פרי תל אביב בג'ודו (צילום ארכיון: אלן שיבר, באדיבות איגוד הג’ודו)

פרימו: "אני שמחה לפתוח את העונה עם מדליה. אני מרגישה שאני משתפרת ואני רוצה להודות על כך למאמנים שלי ולצוות המקצועי. תודה גדולה מגיעה גם לספונסרים שלי קונקטים, פרו שטראוס ובנק הפועלים שתומכים בי".

מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו, אמר: "יום תחרויות מוצלח מאוד לנבחרת הנשים שמסתיים בשתי מדליות יוקרתיות מאוד, גפן פרימו זוכה בארד וגילי שריר זוכה במדליית זהב ומשמיעה את התקווה שאנחנו כל כך אוהבים. אני גאה מאוד בצוות ובספורטאיות על מחויבות ועבודה קשה, אני כל כך שמח וגאה בהן כאשר זה מתורגם למדליות יוקרתיות".

עוד התחרו והודחו בשלבים המוקדמים: שירה ראשוני (48 ק"ג), ים וולצ'ק ומתן קוקולייב (60 ק"ג), ברוך שמאילוב וטל פליקר (66 ק"ג) ועידו לוין (73 ק"ג).

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!