דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משטרה ופלילים

הסתיימה חקירתו של עו"ד דוד חודק בחשד להסתה לאלימות

מוקדם יותר נחקר גם זאב רז, טייס קרב לשעבר שכתב כי ראש ממשלה שיטול סמכויות דיקטטוריות הוא "בן מוות". שניהם שוחרר בערבות לבתיהם

משרדי יחידת להב 433 (צילום: יוסי זליגר / פלאש 90).
משרדי יחידת להב 433 (צילום: יוסי זליגר / פלאש 90).
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הסתיימה חקירתו של עו"ד דוד חודק במשרדי היחידה לחקירות הונאה (יאח"ה) והוא שוחרר לביתו בערבויות. מוקדם יותר, נחקר גם אל"מ במילואים, זאב רז. שניהם בחשד לעבירה של הסתה לאלימות.

אתמול הודיעה משטרת ישראל על פתיחה בחקירה בעקבות התבטאויות של הפעילים במחאה נגד מערכת המשפט, בחשד להסתה ולאיומים כלפי ראש הממשלה נתניהו ואישי ציבור נוספים.

אל"מ במיל זאב רז, טייס קרב לשעבר כתב בתגובה לדבריו של עו"ד דוד חודק בכנס לשכת עורכי הדין מיום חמישי בו אמר "אם מישהו יכריח אותי לחיות בדיקטטורה ולא תהיה לי ברירה – לא אהסס להשתמש באש חיה".

בפוסט בפייסבוק כתב רז "אם יקום ראש ממשלה וייטול לעצמו סמכויות דיקטטוריות, רק שממשלה הזה הוא בן מוות, פשוט כך, יחד עם שריו ועושי דברו. גם לנו צריך להיות דין רודף. אם על ארצי השתלט אדם, זר או ישראלי, ומנהיג אותה באופן לא דמוקרטי, חובה להרוג אותו".

הפוסט שכתב זאב רז ומחק מאוחר יותר (צילום: מתוך רשתות חברתיות)
הפוסט שכתב זאב רז ומחק מאוחר יותר (צילום: מתוך רשתות חברתיות)

דבריו של רז עוררו סערה וגינויים מרחבי הקשת הפוליטית בישראל, בעקבותיהם מחק רז את הפוסט וכתב "הפוסט שהעליתי עם המילים "דין רודף" היה ציטטה של אדם שחזר בו, ומחקתי אותו. אינני מזדהה עם פוסט זה ועם רוח הדברים".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בפתח ישיבת הממשלה: "בשבועות האחרונים אנחנו עדים לגל גובר של הסתה, מדי יום נחצים גבולות. נדמה היה שכל הגבולות נחצו באיומים על נבחרים ציבור ועליי, אבל מסתבר שלא – כי היום שמענו וחזינו באיום לרצח. איום מפורש לרצח של ראש ממשלה בישראל.

"אני יודע שיש ויכוח מה מסכן את הדמוקרטיה, אבל זה לא דבר שנתון לוויכוח – זו סכנה אמיתית לדמוקרטיה. אני מצפה מגורמי אכיפת החוק וגורמי הביטחון, שדיברו באופן ברור וחד בזמן הממשלה הקודמת על תופעות פחותות בהרבה בחומרתן, שייצאו לפחות באותה חומרה ובאותה בהירות נגד התופעה המחרידה הזאת. אני מצפה מגורמי אכיפת החוק לפעול באופן מידי נגד מי שמסית או מאיים ברצח, ואני גם מצפה מראשי האופוזיציה לדבר גם הם באותה תקיפות ובאותה עוצמה שדיברתי אני".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!