דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת ג' באייר תשפ"ד 11.05.24
19.4°תל אביב
  • 13.1°ירושלים
  • 19.4°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 16.9°באר שבע
  • 22.9°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 12.6°צפת
  • 18.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

תוספת שכר והתחייבות למינימום משמרות: הסכם קיבוצי ל-200 פקחי תנועה

בהסכם בין ההסתדרות לרשף ביטחון: לפחות 17 משמרות בחודש, פיצוי על ביטול משמרות ומענק התמדה בסך 1,500 שקלים | יו"ר ההסתדרות: "נמשיך להיות גורם מאזן במשק, עם שורה של הסכמים חדשים"

עובדי תנועה בירושלים (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
עובדי תנועה בירושלים (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי לכ-200 פקחי ופקחיות תנועה נחתם היום (ראשון) בין ההסתדרות לחברת רשף ביטחון, שזכתה במכרז על פיקוח התנועה במרחב הצפוני בנתיבי ישראל. בין סעיפי ההסכם: התחייבות החברה לשיבוץ הפקחים ב-17 משמרות בחודש, לכל הפחות. ההסכם יכנס לתוקף בתחילת עבודת החברה ב-1 במרץ 2023 ויסתיים בשנת 2028, עם תום הפרויקט.

עוד נקבע בהסכם שעובד ששובץ לפחות משמרות מהמינימום הקבוע, יקבל השלמה לשכרו בהתאם לתנאים שנקבעו בהסכם. אם החברה תודיע לפקח על ביטול משמרתו עד 24 שעות לפני תחילתה, היא תשלם לו פיצוי בגובה 7.5 שעות (שכר יסוד לשעה + דמי הבראה), גם אם המשמרת אליה הוזמן העובד הייתה קצרה מ-7.5 שעות.

פקח עם הכשרה בפועל ותעודה מוכרת של פקח תנועה, יהיה זכאי לתשלום תמריץ בסך 100 שקלים בחודש, ב-12 החודשים הראשונים להעסקתו ובכפוף להמשך עבודתו בפועל. בנוסף, עובד כאמור יהיה זכאי למענק חד-פעמי בסך 1,000 שקלים, במשכורתו השלישית בחברה.

פקחים בעלי ותק של 36 חודשים יהיו זכאים לתשלום מענק התמדה שנתי בסך 1,500 שקלים, במועד תשלום משכורת דצמבר. בהסכם נקבע גם כי העובד יהיה זכאי לתשלום עבור ימי חג, ולקבלת שי לחג בגובה 300 שקלים בראש השנה ובפסח לעובד המועסק בהיקף משרה של 100%.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, בירך על ההסכם: "מדובר בהסכם טוב אשר מסדיר את יחסי העבודה בחברה. אני רוצה להודות לכל השותפים ביצירת הסכם זה. ההסתדרות תמשיך להיות גורם מאזן במשק, עם שורה של הסכמים חדשים".

יו"ר איגוד עובדי האבטחה, הניקיון והטיפול הסיעודי, יוסי ברבי: "פקחי התנועה עוסקים בעבודה חשובה ואף מסוכנת, וראויים לכל תגמול הולם. לאחר משא ומתן מורכב הגענו להסכמות מול הנהלת רשף ביטחון, המעסיקה את פקחי התנועה בחברת נתיבי ישראל במרחב הצפוני. זהו הסכם קיבוצי טוב אשר משפר את תנאי השכר והתעסוקה של העובדים. אני מודה לכל השותפים במשא ומתן וביצירת הסכם זה. אנו כמובן פועלים בכל החזיתות, כדי להגיע להסכם קיבוצי ענפי בקרב פקחי התנועה בכל מדינת ישראל".

יו"ר מרחב מרכז הגליל, מולא נימר: "מדובר בהסכם בעל חשיבות גדולה לענף. לאחר פגישות משא ומתן רבות במרחב ובמשרדי החברה, הצלחנו ביחד להביא לפקחים הסכם טוב".

מ"מ יו"ר ועד פקחי התנועה, וופיק נג'ם: "בענף פקחי תנועה במרחב צפון יש פקחים מקצוענים ואחראים, בעלי משפחות שמבלים את רוב יום עבודתם בכבישים, הן בלילות והן בימים, תוך סיכון עצמם, על מנת להבטיח למשתמשי הדרך להגיע ליעדם בשלום".

מנכ"ל רשף ביטחון, שוקי פליין: "כחברה שדוגלת ביחסי עבודה תקינים עם העובדים, וחתמה על הרבה הסכמי עבודה עם ההסתדרות – אנחנו שמחים לחתום על ההסכם הקיבוצי המיוחד הזה. עובד מרוצה – החברה מרוצה".

במשא ומתן על ההסכם היו שותפים גם מנהל חטיבה ארצית באיגוד עובדי האבטחה, הניקיון והטיפול הסיעודי שרון טאובמן; יו"ר הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי עו"ד חנה שניצר; עו"ד אורן שרם מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי; וכן, סגן יו"ר מרחב מרכז הגליל וליד חדיפי; עו"ד יארא טאפש, היועצת המשפטית של המרחב, הכלכלנית שונטל קולט ונציגות הפקחים. מטעם רשף ביטחון: יו"ר רשף ביטחון ומנכ"לית תגבור אורית בנבנישתי, ןעו"ד עמית אבן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!