דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

נחתם הסכם קיבוצי ראשון בנמל הדרום

ההסכם יחול על 230 עובדי הנמל הפרטי שהוקם לצד נמל אשדוד, למשך שלוש וחצי השנים הקרובות | יו"ר ההסתדרות: "ההסתדרות שוב מוכיחה את חשיבות כוחם של ההסכמים הקיבוציים בקידום התעסוקה ובשמירה על יציבות המשק"

נמל הדרום בחיפה (צילום: שיר תורם/פלאש90)
העבודות להקמת 'נמל הדרום' החדש (צילום ארכיון: פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, הנהלת נמל דרום (HCT) ונציגות העובדים חתמו היום (ראשון) על הסכם קיבוצי ראשון שיחול על 230 עובדי הנמל.

ההסכם מעניק ביטחון תעסוקתי בחברה ומשפר את תנאי עבודתם והעסקתם של העובדים. תוקפו של ההסכם רטרואקטיבי החל מינואר 2023 ולמשך שלוש שנים וחצי.

במסגרת ההסכם, עובדי הנמל יקבלו תוספות שכר משמעותיות, נוסף על מענקי חתימה, הקמה ופריון. עובדי הנמל יזכו להגדלת תקציב הנסיעות, הגדלת מספר ימי החופשה השנתיים, השתתפות בהוצאות עבור ילדים בגיל הרך, הגדלת המתנות לחגים ולאירועים המיוחדים והשוואת תעריף יום הבראה למגזר הציבורי. עוד סוכם על תקציב לרווחת העובדים, על מנגנון ביטחון תעסוקתי, ועל הגדלת זמני ההפסקות במהלך העבודה.

נמל הדרום הוקם במסגרת הרפורמה בנמלי הים, שכללה הקמת 2 נמלים פרטיים באשדוד ובמפרץ חיפה, וזאת על פי משרד התחבורה במטרה לתת מענה לצרכים הגדלים, המתפתחים והמשתנים של המשק בכל הקשור לסחר ימי, כחלק מחזון לחיזוק כלכלת ישראל בזכות שערים ימיים מתקדמים ומפותחים. בנייתו של הנמל הושלמה ב-2021. הנמל מופעל על ידי חברת TIL ההולנדית.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד בירך על ההסכם: "מדובר בהסכם קיבוצי מהמתקדמים ביותר, שמתאים לעידן החדש ביחסים שבין העובדים למעסיקים. ההסכם מטיב עם העובדים וגם עם ההנהלה שתעבוד מול ועד מסודר ואחראי. אני מברך את הנמל ועובדיו על הצטרפותם למשפחת ההסתדרות ומודה לכל הצדדים שלקחו חלק על שיתוף הפעולה. בימים אלו, ההסתדרות מוכיחה את חשיבות כוחם של ההסכמים הקיבוציים בקידום התעסוקה ובשמירה על יציבות המשק".

מנכ"ל איגוד עובדי התחבורה, רועי בליטנטל: "ברוכים הבאים למשפחת ההסתדרות. אני מודה ליו"ר ההסתדרות על התמיכה והלווי בכל תהליך המשא ומתן, למנהל החטיבה הימית באיגוד עובדי התחבורה ניר אייזנברג על הובלת המשא ומתן והגעה להסכם פורץ דרך".

מנכ"ל נמל דרום, אייל ברוך: "נמל דרום הוא נמל מודרני טכנולוגי אשר המשאב האנושי בו הוא החשוב מכולם. אנו רואים בעובדים כשותפים מלאים. אנו שמחים וגאים בניהול שיח ענייני עם נציגות העובדים ומשוכנעים שההסכם הקיבוצי יאפשר המשך גידול וצמיחה של הנמל והמשך מתן שירות מעולה ללקוחותינו עם המערכות הטובות בעולם.  המטרה שלנו היא להיות הנמל הטוב בישראל ואנחנו בדרך לשם. אני מודה לכלל העוסקים במלאכה".

מנהל החטיבה הימית באיגוד עובדי התחבורה, עו"ד ניר אייזנברג: "אני מברך את עובדי נמל הדרום על הצטרפותם למשפחת עובדי הנמלים המאוגדים באיגוד עובדי התחבורה. עם חתימת ההסכם הראשון, עובדי הנמל זוכים לשיפור דרמטי בתנאי השכר וההעסקה שלהם, כמו גם בביטחונם התעסוקתי. הוכחנו ששיתוף פעולה ושיח בריא בין הצדדים הוא המתכון להצלחה".
יו"ר ועד העובדים בנמל דרום, דן ביטון: "לאחר משא ומתן מורכב, אני שמח שהגענו להסכמות בעניין ההסכם הקיבוצי, אשר יבסס את מעמדם וביטחונם התעסוקתי של העובדים, יקנה להם תוספות שכר וכן אופק השתכרות עתידי".

במשא ומתן לקחו חלק מטעם ההסתדרות גם יו"ר מרחב אשדוד בהסתדרות חיים שייב, סגן יו"ר מרחב אשדוד מאיר בן גוזי, רכז איגוד מקצועי במרחב אשדוד עו"ד דיויד פרטיאלי, מזכיר איגוד מקצועי במרחב אשדוד מיכאל אזולאי, ראש תחום הסכמים קיבוציים באגף הכלכלה אומרי זינגר, נציגת הלשכה המשפטית עו"ד מירי מלכי, עו"ד מוריה גליק ממשרד עורכי הדין אלעד מורג וחברי ועד נמל דרום אילן בדלבייב וליאור דהן. מצד הנהלת נמל הדרום לקחו חלק גם מנהלת משאבי אנוש ליאת גלזמן, סמנכ"לית כספים אביבית ימין ועו"ד ענבל פלמור דורי ממשרד אפרת דויטש ושות'.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!