דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

חייל תקף צוות רפואי בתל אביב בגז מדמיע, חבריו עמדו וצילמו את האירוע

האירוע החמור התרחש במרפאת 'ביקורפא' בתל אביב, לפי החשד החייל תקף את הרופא כיוון שסירב לתת לו אישור ל'גימלים' | דובר צה"ל: "צה"ל יתחקר את האירוע, ילמד את ממצאיו ויסיק את המסקנות הנדרשות"

שלט המודיע על שביתה במערכת הבריאות במחאה על אלימות כלפי צוותים רפואיים (צילום ארכיון: דוברות רמב"ם)
שלט המודיע על שביתה במחאה על אלימות כלפי צוותים רפואיים (צילום ארכיון: דוברות רמב"ם)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

חייל בן 21, תושב נתניה נעצר על ידי המשטרה הצבאית בחשד שתקף אנשי צוות רפואי במרפאת 'ביקורפא' בתל אביב. על פי החשד תקף החייל את הרופא באמצעות חפץ חד וריסס לעברו גז פלפל כיוון שסירב לתת לו אישור ל'גימלים'. בתום חקירתו שוחרר החייל למעצר בית בתנאים מגבילים.

לדברי אנשי המרפאה, אף חייל לא מצא לנכון להושיט יד לעזרת הצוות הרפואי והחיילים אף בחרו לצלם את האירוע. ״אנו מגנים בחריפות אירועי אלימות כלפי עובדינו", אמרו ברשת. "הדעת אינה סובלת שמטופלים או מלוויהם תוקפים אנשי צוות בשעה שהם מעניקים טיפול מסור ומקצועי. זוהי תופעה חמורה שדורשת למצות את הדין ולהחמיר עד כמה שאפשר עם מי שתוקף מילולית או פיזית צוותים רפואיים".

מנכ"לית הרשת רנית רנד שוחחה עם גורמים בכירים בצבא שהבטיחו לה שהאירוע יטופל עד למיצוי הדין עם החייל התוקף וגם עם החיילים האחרים שנכחו במרפאה ולא הושיטו יד לעזרה.

בעקבות המקרה, בכוונת הנהלת הרשת לנקוט מספר צעדים להגברת ביטחון העובדים לרבות הצבת מאבטחים במרפאות בסופי השבוע ובימים נוספים במהלך השבוע.

צוות המרפאה בתל אביב יפגשו עם עובדת סוציאלית קלינית לעיבוד האירוע. המנכ"לית ציינה שההנהלה עובדת על נוהל הפעלה בזמני עומס כחלק מהפקת לקחים מהאירוע, שיפורסם לאחר התייעצות עם מנהלי המרפאות.

במכתב ששלח ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל האלוף מישל ינקו  למנכ"לית ביקורופא כתב: "צה"ל רואה בחומרה כל אירוע אלימות ובפרט כלפי צוותי רפואה ומגנה בתוקף תופעות מסוג זה, ויחמיר בתגובתו בטיפול באירועי אלימות. צה"ל מצפה ודורש ממשרתיו לעצור כל אירוע אלימות ולא לתת יד לאירועים מסוג זה.

"בעקבות האירוע נפתחה חקירת מצ"ח ובסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. ככל שימצא כי יש יסוד לדברים הרי שהם יטופלו במלוא החומרה הנדרשת בהתאם לדין. צה"ל יתחקר את האירוע, ילמד את ממצאיו ויסיק את המסקנות הנדרשות, על מנת לוודא שאירועים מסוג זה לא יישנו. צה"ל מוקיר ומעריך את פעילותם המסורה של צוותי הרפואה ברשת ביקורופא העושים לילות כימים על מנת לשמור על בריאותם של המשרתים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!