דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
19.0°תל אביב
  • 13.5°ירושלים
  • 19.0°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 16.3°באר שבע
  • 23.5°אילת
  • 18.5°טבריה
  • 12.0°צפת
  • 18.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

עדכונים שוטפים / מעל 3,400 הרוגים ברעידות אדמה בסוריה ובטורקיה, משלחת הסיוע הישראלית נחתה

אלפים רבים של נפגעים ברעש האדמה שהתרחש הלילה (בין ראשון לשני) סמוך לגבול בין טורקיה לסוריה | עד כה לא דווח על נפגעים ישראלים באסון | נתניהו: נשלח סיוע גם לנפגעים בסוריה

  • אלפים רבים של נפגעים ברעש האדמה שהתרחש הלילה (בין ראשון לשני) סמוך לגבול בין טורקיה לסוריה | עד כה לא דווח על נפגעים ישראלים באסון | נתניהו: נשלח סיוע גם לנפגעים בסוריה

יותר מ-3,400 בני אדם נהרגו ברעידות אדמה בטורקיה ובסוריה הלילה (בין ראשון לשני). שתי רעידת אדמה הורגשו גם בישראל, אך לא דווח על נפגעים או נזק. שר הביטחון יואב גלנט הנחה את כוחות הביטחון להיערך למתן סיוע חירום לטורקיה. עד כה לא דווח על נפגעים ישראלים באסון.

רעידת אדמה חזקה בעוצמה 7.8, שמרכזה בטורקיה, פגעה הלילה בשעה 3:17 באנקרה בירת טורקיה ובסביבתה. לאחר הרעידה הראשונה אירעו עוד מספר רעידות משנה בעוצמות משתנות של 5-6.2. הרעידה הורגשה היטב גם באזורים שונים בישראל, וכן בלבנון ובמצרים. במוקד משטרת ישראל התקבלו 3,496 פניות בנושא עד השעה 3:50 לפנות בוקר, אך לא דווח על נזק או נפגעים. בשעה 12:15 בצהריים התרחשה רעידת אדמה נוספת בעוצמה 7.8 הורגשה בטורקיה ובסוריה.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

מניין ההרוגים בסוריה וטורקיה עלה ל-3,400

לפי הערכת משרד הבריאות הטורקי,  לפחות 1,651 בני אדם נהרגו ו-11,119 נפצעו במדינה.

מניין ההרוגים בסוריה וטורקיה עומד על מעל ל-2,800

נשיא המדינה שוחח עם נשיא טורקיה רג׳יפ טאיפ ארדואן

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם נשיא טורקיה, רג׳יפ טאיפ ארדואן, וביקש לחזק אותו ואת העם הטורקי כולו בעקבות אסון רעידת האדמה הקשה שפקדה את טורקיה והאזור במהלך הלילה.

הנשיא העביר תנחומיו בשם העם בישראל לנשיא הטורקי ולעם בטורקיה וציין כי בהנחיית ראש הממשלה והגורמים המוסמכים תצא כבר הלילה משלחת חילוץ והצלה גדולה ומצוידת היטב מטעם מדינת ישראל למוקד האסון.

נשיא טורקיה הודה לנשיא המדינה על התנחומים ועל משלחת החילוץ, והדגיש כי הסיוע יעזור מאד לכוחות הרבים שפועלים בטח כבר שעות ארוכות. עוד הדגיש כי הוא מודה על העמידה של ישראל לצד חברתה טורקיה, בזמנים קשים אלו. בשיחה העביר נשיא טורקיה נתונים עדכניים לנשיא המדינה על מימדי האסון וציין כי זו רעידת האדמה הגדולה ביותר בהיסטוריית הרפובליקה התורכית. בסוף דבריו ביקש נשיא טורקיה להביע את תנחומיו העמוקים לעם בישראל על הפיגוע שארע בשבוע שעבר בבית הכנסת בנווה יעקב בירושלים.

״ענפי זית״: המשלחת המשותפת לצה"ל, משרד הביטחון ומשרד החוץ תצא לטורקיה הערב

המשלחת, בהובלת פיקוד העורף, תמריא במטוסי חיל האוויר מבסיס נבטים, ועם נחיתתה תחל מיידית במשימת החילוץ והסיוע. כוח ראשון יצא לטורקיה כבר בשעות אחר הצהריים ויקלוט את המשלחת כשתנחת במקום.

בראש המשלחת עומד מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, אלוף-משנה (מיל') גולן ואך והיא כוללת כ-150 בעלי תפקידים במילואים ובסדיר. בנוסף לכך, יצטרפו כוחות כבאות והצלה למשלחת. מפקד חטיבת החילוץ וההצלה, אלוף-משנה אלעד אדרי, יהיה אחראי על תחום החילוץ וההערכות הלוגיסטית. חיל הרפואה נערך להוצאת משלחת להקמת בית חולים שדה בשטח, במידה ויוחלט כי יש בכך צורך, ובהינתן הנחיית שר הביטחון.

משלחת "ענפי זית" של צה"ל לאזור האסון בטורקיה (צילום: דובר צה"ל)

מניין ההרוגים בטורקיה וסוריה עלה ל-2,300

משרד החוץ יישלח שתי משלחות סיוע לאיזור האסון בטורקיה

בדיון שקיימו שר החוץ אלי כהן ומנכ"ל משרד החוץ רונן לוי בהשתתפות בכירים במשרד החוץ ונציגי מל"ל, צה"ל, רח"ל ומשרדי הביטחון והבריאות, הוחלט לקדם הוצאת שתי משלחות סיוע לאיזור האסון בטורקיה כבר בשעות הקרובות.

הערב צפויה לצאת משלחת חלוץ ראשונה ולפנות בוקר צפויה לצאת משלחת רחבה יותר, שתכלול סיוע הומניטרי רב בשיתוף פעולה של גורמי סיוע נוספים.

שר החוץ אלי כהן: "כולנו משתתפים בצער העם הטורקי בעקבות הטרגדיה שעברו הלילה. שוחחתי מוקדם יותר עם עמיתי, שר החוץ הטורקי, הבעתי את צערי העמוק. אנחנו שולחים היום שתי משלחות מקצועיות מטעם מדינת ישראל עם נציגי משרד החוץ על מנת לעשות הכל כדי לסייע לנפגעים, ישראל מתייצבת היום לצד טורקיה בשעתה הקשה".

מנכ"ל משרד החוץ, רונן לוי: "מדובר באירוע דרמטי, לצערנו אנחנו מתורגלים באירועים כאלה. עלינו להיות ערוכים לטפל בכל מי שיזדקק לעזרה. עלינו לפעול מהר ככל הניתן על מנת להציל חיים, הידע של הנציגויות של משרד החוץ בשטח הוא חשוב ביותר להצלחת הטיפול באירוע

הציוד שתעביר ישראל לסוריה: אוהלים, שמיכות ותרופות

הציוד שתעביר ישראל לסוריה כולל אוהלים, שמיכות ותרופות. הבקשה להעברת הציוד התקבלה על ידי גורמים רוסים באמצעות המל"ל ומערכת הביטחון.

מניין ההרוגים בטורקיה ובסוריה עומד לפי שעה על כ-1,750 בני אדם

נתניהו: נשלח סיוע גם לנפגעים בסוריה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הנחת אבן הפינה בבית החולים לילדים ע"ש אדמונד ולילי ספרא, במרכז הרפואי שיבא, תל השומר: "ביממה האחרונה הייתה רעידת אדמה קשה מאוד בטורקיה, שחבקה בקשת גם אזורים אחרים. אני הנחיתי לשלוח, לפי בקשת ממשלת טורקיה, צוותי חילוץ, הצלה ומזור רפואי. כך אנחנו נוהגים ברחבי העולם, כך אנחנו נוהגים גם בקרבתנו, וכיוון שהתקבלה גם בקשה לעשות זאת, ונפגעים רבים מהרעש בסוריה, הנחיתי לעשות זאת גם כן".

סוריה: כ-600 הרוגים ברעידת האדמה, מקורות לא רשמיים מדווחים על עוד מאות רבות

עלה ל-1,500 מספר ההרוגים ברעידת האדמה בטורקיה ובסוריה

מספר הנספים ברעידת האדמה בסוריה עלה ל-500, כך דווח ברשתות התקשורת במדינה. מוקדם יותר אישר נשיא טורקיה רג׳פ טאיפ ארדואן שלמעלה מ-912 אזרחים טורקים נהרגו כתוצאה מרעש האדמה, ויותר מ-5,000 בני אדם נפצעו.

רעידת אדמה נוספת בעוצמה 7.5 התרחשה בטורקיה, דיווחים שהורגשה גם בישראל

רעש אדמה נוסף בעוצמה 7.5 הכה באזור דרום מערב טורקיה. הרעידה הורגשה היטב גם בלבנון, סוריה, עיראק קפריסין וירדן, ובישראל דיווחו במספר מוקדים שהורגשה קלות.

ארדואן מאשר: 912 אזרחים טורקים נהרגו ו-5,385 נפצעו ברעידת האדמה

נשיא טורקיה רג׳פ טאיפ ארדואן נשא דברים בפרלמנט הטורקי והתייחס לרעידת האדמה שפקדה הלילה את המדינה. הנשיא אישר ש-912 אזרחים טורקים נהרגו ו-5,385 נפצעו ברעידת האדמה. עוד הוא הוסיף כי יותר מ-2,800 מבנים ניזוקו מהרעש, כ-2,500 ניצולים חולצו מבין ההריסות עד כה, ו-45 מדינות הציעו סיוע באופן רשמי.

נתניהו: ״שולח תנחומים לאזרחי טורקיה, יציאת משלחת החילוץ תסוכם בקרוב״

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לרעידת האדמה בגבול טורקיה סוריה: ״בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים לאזרחי טורקיה בשעתם הקשה בעקבות רעידת האדמה שפקדה את אזורנו״.

״לבקשת ממשלת טורקיה הנחיתי את כל הרשויות להיערך באופן מיידי למתן סיוע ברפואה, חילוץ והצלה״, הוסיף נתניהו. ״שרי החוץ והביטחון כבר נמצאים בקשר עם מקביליהם ובשעות הקרובות נסכם את יציאת המשלחת בהקדם האפשרי״.

גלנט שוחח עם שר ההגנה הטורקי: ״כוחותינו נמצאים בכוננות לסייע להציל חיים״

שר הביטחון יואב גלנט שוחח עם שר ההגנה הטורקי הולוסי אקאר, זאת לאחר רעידת האדמה הקשה שאירעה הלילה בטורקיה. "שוחחתי כעת עם שר ההגנה הטורקי הגנרל הולוסי אקאר, והבעתי צער עמוק בשם מערכת הביטחון בעקבות האסון שפקד הלילה את טורקיה", ציין גלנט והוסיף: "אמרתי לשר אקאר שכוחות הביטחון הישראלים נמצאים בכוננות ונערכים לסייע לעם הטורקי ככל שידרש במאמצי החילוץ והצלת החיים".

מעל 568 הרוגים ברעידת האדמה: 284 בשטח סוריה, ו-237 בטורקיה

לפי הסוכנות הטורקית לניהול מצבי חירום ואסון, 284 בני אדם נהרגו בשטח טורקיה בעקבות רעידת האדמה ו-440 נפצעו. בסוריה דיווחה הממשלה כי באזורים שבשליטתה נהרגו 237 ונפצעו 630 בני אדם. באזורים שבשליטת המורדים בסוריה נהרגו לפחות 47 בני אדם.

משרד החוץ: לא ידוע על ישראלים שנפגעו ברעידת האדמה בטורקיה

שר החוץ אלי כהן הנחה את משרד החוץ להוביל תכנית סיוע מהירה לטורקיה

שר החוץ אלי כהן הנחה את משרד החוץ להוביל תכנית סיוע מהירה לטורקיה להתמודדות עם האסון הקשה: "בשם מדינת ישראל אני מבקש להביע צער עמוק בפני העם הטורקי על רעידת האדמה הקשה שפקדה הלילה את דרום טורקיה. ליבנו עם הנפגעים ואנו מאחלים איחולי החלמה מהירה לפצועים".

פיקוד העורף נערך להוצאת משלחת חילוץ לטורקיה: "ערוכים להציע כל סיוע שיידרש"

שר הביטחון יואב גלנט, הנחה את צה"ל ומשרד הביטחון להיערך מיידית למתן סיוע חירום באמצעות גופי ההצלה של פיקוד העורף: "כוחות הביטחון ערוכים להציע כל סיוע שיידרש. מערכת הביטחון צברה לאורך השנים ניסיון רב בטיפול באזורי אסון ובמשימת הצלת חיים".

כוחות ההצלה והתושבים בטורקיה ובסוריה החלו בחיפושים עדיין אחר ניצולים שנלכדו מתחת להריסות הבניינים שקרסו במספר ערים. עקב ניסיונות של תושבים להימלט מהאזורים שנפגעו נוצרו פקקי תנועה רבים, שעיכבו את המאמצים של צוותי החירום להגיע לאזורים אלו. הרשויות בטורקיה קראו לתושבים שלא לנסוע בכבישים. מסגדים באזור הפגיעה נפתחו כמקלט לאנשים שאינם יכולים לשוב לבתיהם שניזוקו, לנוכח טמפרטורות קרות במיוחד.

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר בטוויטר כי "צוותי חיפוש והצלה נשלחו מיד לאזורים שנפגעו ברעידת האדמה", והוסיף: "אנו מקווים שנעבור את האסון הזה ביחד בהקדם האפשרי ובמינימום נזק".

שר החוץ אלי כהן הנחה את משרד החוץ להוביל תכנית סיוע מהירה לטורקיה להתמודדות עם האסון הקשה: "בשם מדינת ישראל אני מבקש להביע צער עמוק בפני העם הטורקי על רעידת האדמה הקשה שפקדה הלילה את דרום טורקיה. ליבנו עם הנפגעים ואנו מאחלים איחולי החלמה מהירה לפצועים".

בפיקוד העורף מזכירים את ההנחיות להתגוננות מפני רעידת אדמה. בהודעה שהופצה הבוקר נכתב שבעת קבלת התרעה על רעידת אדמה, או כאשר מבחינים בסימנים של רעידת אדמה, יש לפעול על פי ההנחיות הבאות:

  • השוהים במבנה – אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה תוך שניות ספורות, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים, או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת עד ליציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים.
  • השוהים בחוץ – יש להישאר בשטח הפתוח ולהתרחק ממבנים, מעצים, מכבלי חשמל ומפריטים שעלולים ליפול ולסכן אתכם.
  • הנוסעים ברכב – יש לעצור את הרכב בצד הדרך לחכות בתוכו עד שרעידת האדמה תיפסק. יש להימנע מעצירה מתחת לגשר או על מחלף.
  • השוהים בקרבת חוף הים – יש להתרחק מחוף הים קילומטר אחד לפחות מחשש שיגיע צונאמי ויציף את החוף. אם לא ניתן לעזוב את אזור החוף, יש לעלות לקומה רביעית ומעלה של בניין קרוב.
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!