דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
24.3°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 24.5°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

מעל 5,000 הרוגים בטורקיה ובסוריה עד כה; הערכות: מספר המתים עלול לחצות את ה-20 אלף

כוחות ההצלה מדווחים על לפחות 3,419 הרוגים בטורקיה, בסוריה המספר עומד על 1,602 | ארגון הבריאות העולמי מעריך שמספר המתים עלול לעבור את ה-20,000 | צמד רעידות אדמה קלות יותר הורגשו הלילה במרכז טורקיה

חיפושים אחר ניצולים באדנה, טורקיה (צילום: AP Photo/Khalil Hamra)
חיפושים אחר ניצולים באדנה, טורקיה (צילום: AP Photo/Khalil Hamra)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

5,021 הרוגים נמצאו בטורקיה ובסוריה מאז אירעה רעידת האדמה בלילה שבין ראשון לשני בטורקיה, ומוטטה מספר מבנים על יושביהם. כוחות ההצלה בטורקיה ובסוריה מדווחים על לפחות 3,419 הרוגים בטורקיה נכון להבוקר (שלישי), שם הרעש השפיע בצורה החזקה ביותר על הסביבה. בסוריה המספר עומד על 1,602.

בטורקיה מדווחים כי למעלה מ-7,800 איש חולצו מהריסות נכון להבוקר, אך ישנם עוד רבים נוספים שטרם נמצאו, כאשר ארגון הבריאות העולמי צופה שמספר ההרוגים עלול להגיע ל-20,000 בימים הקרובים.

שתי נשים מתחבקות על רקע ההריסות (צילום: REUTERS/Umit Bektas)
שתי נשים מתחבקות על רקע ההריסות (צילום: REUTERS/Umit Bektas)

שתי רעידות נוספות, בעוצמות של 4.7 ו-5.3 הורגשו הלילה בטורקיה, כך לפי המרכז הססמולוגי של אירופה והמזרח התיכון (EMSC), אך לא ברור אם מדובר ברעידת משנה לרעידה הראשונה, או שמדובר ברעידה בפני עצמה, בעקבותיה יגיעו רעידות נוספות. לפי סולם רעידות האדמה באוניברסיטת מישיגן, הרעידות הללו יגרמו נזק קל למבנים. עם זאת, קיימת סכנת קריסה למבנים בשל ריבוי הרעידות.

משלחת ראשונה במשלחת הסיוע הישראלית "ענפי זית" נחתה הלילה בעיר גזיאנטפ הסמוכה למקום האסון. במשלחת שנחתה נמצאים כ-150 אנשי פיקוד העורף בסדיר ובמילואים, וכן מתנדבי זק"א שיסייעו לפצועים ולטיפול בכבוד המתים. משלחות נוספות של אנשי רפואה, הצלה ולוגיסטיגה מטעם צה"ל ומטעם גופים אזרחיים, ערוכות ליציאה במידת הצורך.

משאית צבאית עמוסה בציוד רפואי במסגרת משלחת "ענפי זית" של צה"ל לטורקיה (צילום: דובר צה"ל)
משאית צבאית עמוסה בציוד רפואי במסגרת משלחת "ענפי זית" של צה"ל לטורקיה (צילום: דובר צה"ל)

כ-13,000 אנשי הצלה ורפואה טורקים יצאו הבוקר מאנקרה לאזור האסון. משלחות סיוע נוספות לאזור יצאו הלילה מגרמניה, ארצות הברית ופקיסטן, ששלחו אנשי כבאות והצלה המומחים באזורי אסון, וכן מכסיקו, ששלחה כלבי חילוץ למקום.

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר בטוויטר כי עקב רעידות האדמה הוכרזה תקופת אבל לאומית למשך שבעה ימים. "דגלנו יתנוסס בחצי התורן עד השקיעה ביום ראשון, 12 בפברואר 2023, בכל משרדי הממשלה והנציגויות הזרות".

רעידת האדמה החזקה בעוצמה 7.8, החלה בלילה שבין ראשון לשני בשעה 1:17 במרכז-דרום טורקיה והורגשה משמעותית כשעתיים מאוחר יותר באנקרה בירת טורקיה ובסביבתה. לאחר הרעידה הראשונה אירעו עוד מספר רעידות משנה בעוצמות משתנות של 5-6.2. הרעידה הורגשה היטב גם באזורים שונים בישראל, וכן בלבנון ובמצרים. במוקד משטרת ישראל התקבלו 3,496 פניות בנושא עד השעה 3:50 לפנות בוקר, אך לא דווח על נזק או נפגעים. בשעה 12:15 בצהריים התרחשה רעידת אדמה נוספת בעוצמה 7.8 הורגשה בטורקיה ובסוריה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!