דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
24.3°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 24.5°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

"שני הנכדים שלי וכלתי בפנים": חיפושים נואשים אחר ניצולים בהריסות

קצת יותר מ-24 שעות אחרי רעידת האדמה, ברחבי מחוז הים התיכון מחפשים ניצולים ומחכים לכוחות ההצלה | "אם רק היינו יכולים להרים את לוח הבטון, היינו מצליחים להגיע אליה", מספרת נורגול שנשימות אמה נשמעו מתחת להריסות

אנשים מנסים להזיז לוח בטון בניסיון למצוא אנשים באדנה, טורקיה  (צילום: AP Photo/Khalil Hamra)
אנשים מנסים להזיז לוח בטון בניסיון למצוא אנשים באדנה, טורקיה (צילום: AP Photo/Khalil Hamra)

כ-1,500 מבנים קרסו בנפת האטאי שבמחוז הים התיכון, דרומית למוקד רעידת האדמה שפקדה את טורקיה אתמול. בבירת המחוז, אטקיה, נורגול אטאי אמרה לסוכנות הידיעות AP כי היא הצליחה לשמוע את הנשימות של אמה מתחת לבטון שקרס, אלא שהניסיונות שלה ושל אחרים להיכנס להריסות לא הועילו ללא צוותי חילוץ וציוד כבד. "אם רק היינו יכולים להרים את לוח הבטון, היינו מצליחים להגיע אליה", אמרה. "אמא שלי בת 70, היא לא תוכל לעמוד בזה לאורך זמן".

"מישהו שומע אותנו?" צעקו המחלצים. במקומות מסוימים ברחבי דרום מזרח טורקיה, ניתן היה לשמוע ניצולים צורחים מתחת לבניינים שקרסו. אנשים התכופפו להסתכל מתחת למשטח בטון ענק המוטל בזווית, אותו ניסו להרים בעזרת מוטות פלדה. הם זחלו בזה אחר זה פנימה והחוצה מהחלל החשוך והמאובק, בניסיון להגיע לניצולים.

במקום אחר בנפת קרמאנמרש, משכו כוחות ההצלה שני ילדים חיים מההריסות. אחד שכב על אלונקה על האדמה המושלגת. כוחות ההצלה השקיטו את המוני האנשים שניסו לעזור כדי שיוכלו לשמוע את הניצולים ולמצוא אותם. חלקם יצאו בשלום ואז חיכו לשמוע כל מילה על קרובי משפחתם. "שני הנכדים שלי, בני שנתיים ו-6, כלתי, כולם בפנים. הם לא יצאו", אמר חסן בירבלטה בזמן שהמתין ליד בניין שקרס בפזרצ'יק.

חיפושים אחר ניצולים באדנה, טורקיה (צילום: AP Photo/Khalil Hamra)
חיפושים אחר ניצולים באדנה, טורקיה (צילום: AP Photo/Khalil Hamra)

אלפי אנשי חיפוש והצלה, כבאים וחובשים פעלו ב-10 מחוזות, יחד עם כ-3,500 חיילים. תושבים הרימו הריסות ואנשים שהתגלו מביניהן אמרו כי שמעו צעקות מתחת לבניינים. רעידות משנה הפכו את מאמצי החילוץ למסוכנים יותר.

ארגון "רופאים ללא גבולות" הודיע כי אחד מאנשי הצוות שלו נהרג ברעש האדמה בעיר אידליב שבסוריה, יחד עם בני משפחתו. "אנחנו מאוד המומים וכואבים מההשפעה של האסון הזה על אלפי האנשים שנגעו בו, כולל עמיתינו ומשפחותיהם", אמר סבסטיאן גיי, ראש נציגות הארגון בסוריה.

דייויד ווייטוויק, רופא בריטי המומחה בסיוע לאזורים מוכי אסון, העומד בראש המשלחת הבריטית לטורקיה, סיפר ל-BBC על ההגעה לטורקיה. כשנשאל איך זה להגיע לאזור אסון, וייטוויק אומר שזה "כאוטי באופן לא מפתיע, מסיבות ברורות למדי". הוא אומר שצוותים כמו שלו בדרך כלל מתמודדים עם שורה של מחסומים לוגיסטיים, כמו כבישים סגורים.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!