דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
23.6°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.6°תל אביב
  • 19.0°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 21.9°באר שבע
  • 28.6°אילת
  • 23.3°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 23.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

בניין בתל אביב פונה לאחר שהגג שלו קרס, בעלי העסקים חוששים

הגג בבניין שבקריית בעלי המלאכה בתל אביב קרס וגרם לנזק רב לציוד העסקים שבתוכו | דני ואלי סבג, בעלי נגרייה במקום: "אחרי 45 שנה פה, לא ברור מה יהיה עכשיו" | בעלי הבניין טרם הגיבו לטענות השוכרים

הבניין ברחוב הפטיש פינת שוקן שגגו קרס בתל אביב (צילום: מאיה רונן)
הבניין ברחוב הפטיש פינת שוקן שגגו קרס בתל אביב (צילום: מאיה רונן)
מאיה רונן

בניין ברחוב שוקן 30 פינת רחוב הפטיש בקריית בעלי המלאכה בת"א פונה הבוקר עקב קריסת הגג במהלך הלילה, לאחר שבעלי העסקים הפועלים בבניין הגיעו אליו וגילו את הנזק.

בבניין פועלים 17 עסקים.  לוחות חיפוי מגג הבניין צנחו למגרש החנייה הצמוד, צנרת ומערכות מיזוג שהיו על הגג קרסו תחתיהן. רק כעבור מספר שעות הוזעקו למקום כוחות כיבוי והצלה ושיטור עירוני והגיע למקום מהנדס העיר. הבניין נחסם לכניסה והחלו במקום פעולות לפינוי השברים.

עסקים פונו: "הפסד של 15 אלף שקל ליום"

בעלי עסקי מזון בבניין מיהרו לסגור את העסקים, שלקראת שעות הצהריים מלאים עד אפס מקום. "מבחינתנו זה הפסד של 15 אלף שקל ליום", אמר מנהל מזנון שפועל בבניין, תוך שהוא אורז את המזון שנפרס על הדלפק, "אנחנו מעסיקים 7-8 אנשים ביום. חלק מהאוכל שהיה מוכן למכירה חילקנו לכוחות השיטור וההצלה שהתכנסו כאן. את היתר נאלצנו לזרוק".

הבניין ברחוב הפטיש פינת שוקן שגגו קרס בתל אביב (צילום: מאיה רונן)
הבניין ברחוב הפטיש פינת שוקן שגגו קרס בתל אביב (צילום: מאיה רונן)

בעלי עסקים שהתקבצו בקצה מגרש החנייה שצמוד לבניין צפו במנוף ובפועלים המפנים את השברים. לדבריהם לא הספיקו לפנות ציוד או חומרים מבתי העסק, מה גם שלא עומדת בפניהם חלופה לאחסון. בנוסף, הם מוטרדים מהנזק הכלכלי שנגרם להם: "אנחנו מקווים שביטוח צד שלישי של הבניין יכסה את הנזק לציוד ולמלאי, כי לנו אין ביטוח שיכסה על נזק כזה", אמר ישראל, בעל עסק להרכבת תריסים שפועל בבניין.

הצנרת התפוצצה ועבודות ריהוט בסכנה

גם במבנה ספח של המבנה קרס הגג. באגף הספח פועלת נגרייה בבעלות האחים דני ואלי סבג, שהקריסה גרמה לפיצוץ הצנרת בה ולנזק רב לציוד. בהוראת מהנדס העירייה נאסרה הכניסה לנגרייה, כך שטרם הוערך היקף הנזק. "אנחנו בעיקר חוששים מהנזק שיגרם לחומרים ולעבודות ריהוט שיש בנגרייה כי הגג פתוח ובלילה עוד ירד גשם", אמר אלי סבג ל'דבר'. עקב חשש לפגיעה במערכת החשמל ינותק אגף הספח מרשת החשמל ויחובר לאחר שיובהר שאין סכנה.

האחים דני ואלי סבג (צילום: מאיה רונן)
האחים דני ואלי סבג (צילום: מאיה רונן)

להערכת נציג חברת הניהול של הבניין, פינוי השברים מהבניין המרכזי ותיקון הגג יארכו כשלושה ימים. ביום ראשון אמורה להתאפשר כניסה לבניין והערכת הנזק לעסקים הפועלים בו. תיקון גג הנגרייה של האחים סבג, לעומת זאת, יארך כשלושה שבועות. בזמן הזה אמורות הרשויות לבצע גם הערכה ליציבות המבנה והיתכנות להמשך העבודה בו.

"אנחנו מקווים שיתקנו את הגג מהר", אמר דני סבג, "שנינו כבר אחרי גיל הפנסיה. אנחנו מצליחים להתקיים מהנגרייה, אבל היא בעיקר נותנת לנו משהו לקום אליו בבוקר וסיבה לצאת מהבית. אחרי 45 שנה שאנחנו פה, לא ברור מה יהיה עכשיו".

עובדים על סולם מפנים פסולת ובודקים את תקינות הגג (צילום: מאיה רונן)
עובדים על סולם מפנים פסולת ובודקים את תקינות הגג (צילום: מאיה רונן)

כמו כן, עלו טענות בנוגע לתגובה המושהית, לכאורה, של בעלי הבניין, על אף שבעלי העסקים דיווחו על הנזקים הנראים לעין כבר בשעות הבוקר המוקדמות. טרם התקבלה תגובה מבעלי הבניין לפניית דבר.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!