דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

המפקח על הבנקים יאיר אבידן פורש לאחר 3 שנים

אבידן שמונה באמצע משבר הקורונה הוביל רפורמות כמו מעבר חשבונות בקליק, הקמת בנק דיגיטלי ופרסום הריבית הממוצעת על פיקדונות

המפקח על הבנקים, מר יאיר אבידן. "חשוב שהבנקים וחברות האשראי  יאפשרו סיום התקשרות מהיר ונוח" (צילום: אילנית זינגרמן, דוברות בנק ישראל)
המפקח על הבנקים, מר יאיר אבידן. "חשוב שהבנקים וחברות האשראי יאפשרו סיום התקשרות מהיר ונוח" (צילום: אילנית זינגרמן, דוברות בנק ישראל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

אחרי שלוש שנים בלבד, הודיע היום (רביעי) המפקח על הבנקים,  יאיר אבידן, שביקש לעזוב את תפקידו במהלך יוני 2023. נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, קיבל את בקשתו של המפקח, יאיר אבידן, והקים ועדת איתור למינוי מחליף שבראשה יעמוד המשנה לנגיד, אנדרו אביר.

אבידן, בעל תואר שני בכלכלה ומינהל עסקים, נכנס לתפקידו במאי 2020, בשיאה של מגפת הקורונה, וניהל את התמודדות הפיקוח על הבנקים עם השפעות המגיפה.

בין היתר קודמו במהלך כהונתו: ליווי הקמתו של בנק דיגיטלי חדש ומתן רישיון לבנק דיגיטלי נוסף; השלמת והפעלת מערכת לניוד חשבונות בנק בקליק; הסרת החסמים בפני שימוש במערכות בענן שיאפשרו למערכת הבנקאית פעילות יעילה, גמישה וחדשנית; מימוש רפורמת הבנקאות הפתוחה שמאפשרת שיתוף מידע עם גורמים נוספים; פרסום לראשונה של שיעורי הריבית הממוצעת ברמת בנק, שנגבית בגין האשראי ומשולמת עבור הפיקדונות במטרה לחזק את יכולות ההשוואה ואת כוח המיקוח; רפורמה בתחום המשכנתאות המפשטת את המוצר ומאפשרת שקיפות ללקוחות ואפשרויות השוואה טובות יותר; והמשך חיזוק ושיפור הגנת הסייבר והמעטפת התומכת בפעילות זו.

המפקח על הבנקים, יאיר אבידן: "אני מודה לנגיד פרופ' אמיר ירון על הזכות הגדולה שניתנה לי להוביל את הפיקוח על המערכת הבנקאית בשנים האחרונות. אני רוצה להביע את הערכתי הרבה לצוות העובדים והמנהלים המסורים בפיקוח על הבנקים ובבנק ישראל, על העבודה המקצועית והמאומצת, שנעשית מתוך תחושת שליחות אמיתית לטובת הציבור והמשק. אני מסיים בקרוב שלוש שנים של עבודה בעצימות גבוהה המלווה באתגרים רבים ומגוונים לצד תחושת סיפוק משמעותית מהיקף העשייה. הפיקוח על הבנקים הוביל לתהליך שינוי משמעותי במערכת הבנקאית לטובת ציבור הלקוחות והמשק, ואין לי ספק ששינוי זה ימשיך להתעצם בעתיד. את תפקיד המפקח על הבנקים לקחתי על עצמי, לאחר שכבר יצאתי לפנסיה, מתוך תחושת שליחות ורצון להקדיש מספר שנים לטובת עשייה ציבורית וחברתית משמעותית שתגיע בעוד מספר חודשים לסיומה".

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון: "אני מודה ליאיר על עבודה משותפת ופורייה. יאיר נכנס לתפקיד בעיצומה של תקופה מאתגרת מאוד למשק ולישראל כולה. אחרי קריירה ארוכת שנים ורבת הישגים בשוק הפרטי, קראנו לו לדגל – והוא התייצב. במסגרת תקופת העבודה המשותפת שלנו, יאיר הוביל והוציא לפועל שורה ארוכה מאוד של רפורמות ועשינו לא מעט שינויים ושיפורים במערכת הבנקאית והפיננסית. אני מאחל לו מכל הלב הצלחה בהמשך הדרך וסמוך ובטוח שהפיקוח על הבנקים, על עובדיו המקצועיים והמנוסים, ימשיך להוביל בתחומי הבנקאות והפיננסים השונים והחשובים שהוא אמון עליהם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!