דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

משרד האוצר: אין מקור תקציבי ליישום הרפורמה בתחבורה הציבורית של השרה רגב

ל"דבר" נודע כי חברות התחבורה הציבורית לא עודכנו מראש על ההכרזה של רגב, וכעת התברר גם שהמהלך נעשה ללא תיאום עם האוצר | למרות זאת, יו״ר ועדת הכלכלה ביטן סירב לקחת אחריות בשם הממשלה והטיח בנציג האוצר: ״תקציב זה האחריות שלכם״

שרת התחבורה מירי רגב (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
שרת התחבורה מירי רגב (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

לרפורמת הוזלת התחבורה הציבורית אין תקצוב ואין תאריך תחולה, כך התברר היום (רביעי) בוועדת הכלכלה. אתמול הציגה שרת התחבורה מירי רגב (הליכוד) את פרטי הרפורמה, שנועדה לתקן את רפורמת "דרך שווה" בהובלת השרה הקודמת מירב מיכאלי (העבודה).

ל"דבר" נודע כי חברות התחבורה הציבורית לא עודכנו מראש על ההכרזה של רגב. כעת מתברר גם שהמהלך נעשה ללא תיאום עם משרד האוצר ולא הוקצה לו תקציב.  

לפי רגב, יוגדרו הנחות רבות נוספות: 33% לצעירים עד גיל 26 ו50% לתושבי הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית ב"ערך צבור", והנחות רבות בחופשי חדשי: הנחות לצעירים, לבעלי מוגבלויות, לזכאי הביטוח הלאומי ולתושבי הפריפריה לצד נסיעה בחינם לכל הגמלאים ולחיילים משוחררים למשך שנה מהשחרור.  

ח״כ ביטן לנציג האוצר: ״להביא מקור תקציבי זה התפקיד שלכם״

בדיון ועדת הכלכלה הבוקר התברר כי הרפורמה איננה מתוקצבת, ולא תיכנס לתוקף לפחות עד העברת תקציב המדינה. יו"ר הוועדה, דוד ביטן (הליכוד) שאל את מ"מ מנכ"ל משרד התחבורה אבנר פלור, לגבי יישום הרפורמה, שהשיב לו כי היישום תלוי בהעברת תקציב המדינה.  

איציק דניאל, רכז תשתיות באגף התקציבים, הבהיר כי הרפורמה כלל לא מתוקצבת כעת, ואין ודאות שיימצא לה מקור תקציבי. "להביא מקור תקציבי זה התפקיד שלכם", הטיח ביטן בדניאל. דניאל מצידו טען שלא מדובר באחריות משרד האוצר כשאמר: "את ההחלטה על סדרי העדיפויות בתקציב מקבלת הממשלה".

למעשה, תהליך התקצוב נעשה בשני שלבים – תחילה נקבעת מסגרת תקציבית באוצר, באישור ראש הממשלה, ורק לאחר מכן מתחילה התקוטטות בין המשרדים על נתח התקציב מתוך המסגרת, והתוצאה שלה היא שזו שמאושרת בהצבעה בכנסת. שר האוצר סמוטריץ' (הציונות הדתית) הבהיר בפומבי כמה פעמים כי בכוונתו לשמור על מסגרת צרה. בהתחשב בכך, המשמעות היא שכדי ליישם הנחות בתחבורה הציבורית משרד התחבורה יידרש לוותר על תקציבים אחרים, כמו תקציבי פיתוח ותחזוקה או לגרום לקיצוץ בתקציב של משרד אחר.  

ביטן סבר שניתן ליישם את ההוזלות כבר מעכשיו. הוא קרא למשרד התחבורה לשבת עם האוצר ואמר: "חבר'ה – זה לא הרבה כסף, לא צריך להגיד שנתחיל רק ביוני או ביולי. ברפורמה הקודמת היו המון בעיות ועכשיו אנחנו מתקנים אותן". דניאל השיב, כי הדבר אפשרי אך ורק אם משרד התחבורה יצביע על מקור תקציבי למימון מהלך כזה. 

עוד דרש ביטן לעדכן את הוועדה לגבי הזכאות להנחות בישובים בדירוג כלכלי-חברתי חלש, דוגמת מושבים חלשים כלכלית שממוקמים בתוך מועצה אזורית חזקה בדירוג הכולל והזכאות להנחות החדשות לתושבי שכונות עוני בתוך יישובים חזקים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!