דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי א' באייר תשפ"ד 09.05.24
30.4°תל אביב
  • 28.7°ירושלים
  • 30.4°תל אביב
  • 26.7°חיפה
  • 26.1°אשדוד
  • 33.9°באר שבע
  • 37.4°אילת
  • 36.0°טבריה
  • 27.1°צפת
  • 30.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הת-חדשות ניוזלטר פברואר 2023

פעילויות קרן גמלאי המדינה / מגיעים אליכם עד הבית

צילום באדיבות קרן גמלאי המדינה
צילום באדיבות קרן גמלאי המדינה

במסגרת גיבוש התוכנית השנתית של יו"ר העמותה, עו"ד אופיר אלקלעי ומנכ"ל העמותה, עו"ד אהוד סרפיאן, אחת המשימות החשובות שהוצבה לשנת 2023 הינה להגיע לבתיהם של מרותקים/סיעודיים בכל רחבי הארץ, שהשירות הציבורי והעמותה לא היו נראים אותו דבר בלעדיהם. נמשיך לבקר כמה שיותר גימלאים.

שרה שריר – בת 108

מנכ"ל העמותה, עו"ד אהוד סרפיאן ונציגות העובדים ביקרו את גב' שרה שריר במקום מגוריה הנוכחי "משען חיפה". הפגישה התנהלה בבית הקפה כשלצידה בנה אורי בן 84 ששומר על אמא שלו מכל משמר. שרה צלולה לחלוטין מספרת את קורות החיים שלה בהתרגשות רבה ולא מפסיקה לפרגן לפעילות העמותה וכך גם בנה אורי, "אני קורא את העיתון של העמותה וחייב לפרגן לכם על העשייה הגדולה שלכם".

"נחשפנו לסיפור חיים מרתק עם הרבה סיפורי התנדבות ובעיקר בית ששני ההורים היו עובדי ציבור". שרה עלתה לארץ בשנת 1947 והחלה עבודתה במשרד הבריאות בביה"ח בנהריה כמנהלת המשק של בית החולים,  את התפקיד הזה ביצעה במשך 20 שנה. בהמשך, שרה הקימה בהתנדבות את מזנון י.ע.ל. (יד עזר לחולה) הראשון בבית החולים ובמשך 20 שנה עשתה זאת בהתנדבות יום יום.

שרה שריר ואהוד סרפיאן בביקור המרגש. צילום באדיבות קרן גמלאי המדינה
שרה שריר ואהוד סרפיאן בביקור המרגש. צילום באדיבות קרן גמלאי המדינה

שרה הייתה נשואה לאפרים שריר שהיה יו"ר ההסתדרות בנהריה בין השנים 1964-1974 ולאחר מכן ראש עיריית נהריה בין השנים 1974-1983. ולזוג 3 ילדים 9 נכדים, 15 נינים, ו-3 חומשים (בני נינים). הבנים – חיים בן 86 מתגורר בתל אביב היה חבר אגד, אורי בן 84 מהנדס תעשייה וניהול, נדב בן 80 מתגורר בארה"ב קיבל מצה"ל את עיתור העוז. הבעל אפרים נפטר לפני 21 שנה ומאז היא עברה להתגורר כדיירת במשען חיפה.

שרה הודתה להסתדרות ולעמותה (שרה עד היום חברה בהסתדרות) וביקשה להודות ליו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, על העשייה שלו למען ציבור הגיל השלישי במדינת ישראל.

אסתר גרטנר – בת 103

מנכ"ל העמותה, עו"ד אהוד סרפיאן ונציגות העובדים ביקרו את גב' אסתר גרטנר בביתה בחיפה, בית קומות בקומה השנייה ללא מעלית. אסתר ניצולת שואה, עלתה מרומניה בשנת 1947, לאסתר יש בן, 2 נכדים ו- 2 נינים. כשנתיים לא יצאה מהבית, מטופלת בבית ע"י עובדת זרה. "בהגיענו אסתר בכתה מהתרגשות שהגענו לבקר ולא הפסיקה להודות על כך".

בהמשך הגיעו לביתה של אסתר גרטנר דוד גליק ונאוה שאול, מתנדבים מובילים באזור חיפה והצפון, עם זר פרחים ועוגה, ארחו לה חברה והנעימו את זמנה. כפי שכתבו בהודעה, הביקור היה מרגש, הסב אושר רב לאסתר היקרה ולא פחות למתנדבים. אסתר ביקשה עזרה בבישול והכנת אוכל, וכן ביקשה שיבואו לארח לה חברה ולהקריא לה עיתונים וספרים. המנכ"ל הבטיח לה שכך יהיה.

אסתר גרטנר והמתנדבים. צילום באדיבות קרן גמלאי המדינה
אסתר גרטנר והמתנדבים. צילום באדיבות קרן גמלאי המדינה

עו"ד אהוד סרפיאן יצר קשר עם דוד גליק, מתנדב פעיל,  מי שמנהל את מחוז חיפה והצפון עבור גמלאי העמותה. דוד גליק השיב מיד שהוא לוקח על עצמו, ביחד עם צוות המתנדבים שלו בחיפה, את המשימה. הם יבקרו את גב' אסתר גרטנר, וגם יכינו לה אוכל פעמיים בשבוע. המתנדבים כבר יצרו קשר עם אסתר והבטיחו לה שיגיעו בימים הקרובים.

כפי שסיכם דוד גליק את ההתנדבות: "היי אהוד, היינו אצל אסתר גרטנר, לפי דבריה, היא מאושרת שבאנו לבקר, נאוה שאול גרה ברחוב סמוך לאסתר, היא התנדבה לבקרה, פעמיים בשבוע, גם תבשל לה. שוחחנו עם בנה אמציה, הוא יקנה מצרכים לפי דרישת אימו.הבאתי לה זר פרחים ועוגה, היא מאוד התרגשה, סיפרה לנו על העבר שלה, היה ביקור מרגש, תודה לך על ההזדמנות שנתת לנו, לשמח אותה????????".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!