דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

תוספות שכר ושיפור בתנאי ההעסקה: דיילי האוויר באל על חתמו על הסכם קיבוצי

ההסכם יחול על כ-1,200 עובדים, ותוקפו עד סוף דצמבר 2028 | יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, עו"ד אייל ידין: "ההסכם מבטא את יחסי העבודה המצוינים בין ההנהלה, האיגוד והוועד"

חתימת ההסכם הקיבוצי של דיילי האוויר באל על (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת ההסכם הקיבוצי של דיילי האוויר באל על (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי חדש לדיילי האוויר באל על: ההסתדרות, ועד אנשי צוות דיילי אוויר (אצד"א) והנהלת החברה חתמו אתמול (רביעי) על הסכם שיחול על כ-1,200 עובדי החברה, ותוקפו עד סוף דצמבר 2028.

במסגרת ההסכם נקבעו תמורות והטבות לעובדי מגזר אצד"א מדי שנה בשנות ההסכם, כמו תוספות שכר מדורגות, העסקת דיילים במשרות סטודנטים ובמשרות הוריות, הסדרת תנאי העובדים הקבועים לתנאי עובדי דור א', שיפור בתנאי השכר של העובדים הזמניים, הסדרת מנגנוני ביטחון תעסוקתי לעובדים זמניים ושיפור מנגנונים קיימים לעובדים קבועים, הסדרת מענקים בגין מאמץ וביצועים והסדרת תמריצי הצטיינות. ההנהלה התחייבה למצות את דרישות העובדים בנושאים שהוסכמו, לרבות שכר ותנאי העסקה.

נוסף על כך, נקבעה שורת מהלכים שיביאו להתאמת עלויות ההעסקה במגזר, ובהם התאמת מספר העובדים הקבועים שהחברה נדרשת להעסיק, הארכת תקופת הזמניות של עובדים במגזר אצד"א מ-5 ל-7 שנים, הסדרת קיצור שהייה בניו יורק, ייעול דרכי התקשורת עם עובדי המגזר, אפשרות להעסקת העובדים במשרות גמישות, והסכמות בנוגע לביצוע טיסות שמופעלות על ידי חברות תעופה זרות ואנשי צוותיהן (חכירות רטובות).

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, עו"ד אייל ידין: "אני מברך על חתימת הסכם מצוין נוסף באל על. ההסכם מבטא את פעילותו המאומצת של ועד העובדים עם הנהלת החברה והצוות המקצועי באיגוד עובדי התחבורה לשיפור תנאי העסקתם של עובדי אל על, במקביל ובהתאמה להתאוששות ענף התעופה ממשבר הקורונה, ואת יחסי העבודה המצוינים הקיימים בין הנהלת אל על לאיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות ולוועדי העובדים בחברה.

"הסכם זה הוא תולדה של משא ומתן אינטנסיבי ומקצועי שנוהל על ידי צוות האיגוד וחברי ועד העובדים של מגזר אצד"א בחברה, ומצרף את מנהלי השירות בטיסה ודיילי האוויר לשורת הסכמים קיבוציים משמעותיים שמשפרים באופן ניכר את תנאי העסקתם של העובדים".

סמנכ״לית משאבי אנוש באל על, לימור בוזגלו: ״אני מברכת על ההסכם שחותם את ההסכמים עם כל ארבעת המגזרים בחברה. מדובר בהסכם מצוין ומאוזן שמשלב בין הרצון שלנו לתמוך ולחזק את מי שנמצא בחזית השירות במטוסים, מה שמאפשר לקלוט ולשמר אנשים איכותיים בתחום, לצד מהלכים שמביאים לייעול תהליכים וגמישות הפעלה. אני רוצה להודות ליו״ר ועד אצד״א, משה שרביט, על מנהיגות, אחריות ואכפתיות. ליו״ר איגוד התחבורה בהסתדרות, עו"ד אייל ידין. יחד עם צוות משאבי אנוש באל על בהובלת אלעד בוקרה, ראש אגף משאבי אנוש, ומנהלת יחסי העבודה גפן שפירו, הצלחנו כולנו להביא את ההסכם בלוחות זמנים טובים ולשביעות רצון כל הצדדים״.

יו"ר וועד אצד"א, משה שרביט: "זהו יום שמח ואפילו היסטורי במובנים מסוימים לעובדי מגזר אצד"א שעברו תקופות לא פשוטות עם החברה בתקופת משבר הקורונה. ההסכם מבטא את השותפות בין ההנהלה והוועד, ואת ההקשבה לצורכי העובדים המסורים שמובילים את החברה לזכיות ולדירוגים בינלאומיים הגבוהים ביותר. ההסכם הבשיל אחרי משא ומתן ארוך ופותח חלון של הזדמנויות לשגשוג החברה לצד הערכה, כבוד ותגמול ראוי לעובדי אצד"א. ההסכם מבטא אבן דרך משמעותית בשותפות בין החברה, ועד אצד"א וההסתדרות, מעודד ורותם את הצדדים להצלחות החברה.

"תודה מעומק הלב ליו"ר איגוד עובדי התחבורה, עו"ד אייל ידין על התמיכה והעזרה. תודה לענבל סופרו, מנהלת חטיבה ארצית באיגוד עובדי התחבורה מטעם ההסתדרות על הליווי והתמיכה. תודה לעו״ד מירי מלכי מההסתדרות על האכפתיות, המקצועיות וההקפדה האין סופית בפרטים הקטנים. תודה לעו״ד שי תקן ועו״ד שי ברק ממשרד פישר ושות' שליוו אותנו בוועד באופן צמוד והכי מקצועי תוך הענקת שירות משפטי ואסטרטגי מהמעלה הראשונה. תודה רבה למנכ"לית אל על, דינה בן טל גננסיה, על גדלות הנפש ובניית יחסי עבודה מעולים. תודה ללימור בוזגלו, סמנכ"לית משאבי אנוש, על ההקשבה וראיית העובדים והדחיפה בכל הלב להשגת הסכם מכבד. תודה ענקית לאלעד בוקרה, ראש אגף משאבי אנוש, ולעו"ד גפן שפירו, מנהלת יחסי העבודה, על המקצועיות ושיתוף הפעולה לאורך כל הדרך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!