דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
18.3°תל אביב
  • 11.6°ירושלים
  • 18.3°תל אביב
  • 14.7°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 20.2°אילת
  • 17.8°טבריה
  • 11.1°צפת
  • 17.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שחקניות נבחרת קנדה בכדורגל הכריזו על שביתה: "מגיע לנו יחס שווה והוגן"

השחקניות מוחות נגד החלטת ההתאחדות הכדורגל הקנדית לקצץ בתקציב שהובטח להן ולהפלות אותן ביחס לנבחרת הגברים | בהודעה משותפת כתבו: "מתוסכלות מחוסר הכבוד העמוק מצד ההתאחדות הקנדית"

שחקניות נבחרת קנדה באולימפיאדת טוקיו (צילום: AP/Kiichiro Sato)
קפטנית נבחרת קנדה בכדורגל כריסטין סינקלייר (צילום ארכיון: AP Photo/Delcia Lopez)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שחקניות נבחרת הנשים בכדורגל של קנדה הודיעו היום (שבת) על השבתת האימונים עד הודעה חדשה. שחקניות הנבחרת, שנמצאות בהכנות לטורניר היוקרתי "she believes cup" בארצות הברית, זועמות על החלטת התאחדות הכדורגל הקנדית לקצץ בתקציב הנבחרת ולהפלות אותן לרעה ביחס לנבחרת הגברים.

"מספיק זה מספיק", הודיעה כריסטין סינקלייר, קפטנית הנבחרת ומלכת השערים בכל הזמנים. "כנבחרת, החלטנו שמרגע זה ואילך לא נשתתף בשום פעילות של התאחדות הכדורגל הקנדי עד שזה ייפתר. בין אם זה אימונים או משחקים".

שחקנית נבחרת קנדה בכדורגל כריסטין סינקלייר (AP Photo/Delcia Lopez)
שחקנית נבחרת קנדה בכדורגל כריסטין סינקלייר (AP Photo/Delcia Lopez)

בהודעה משותפת שפרסמו יחד נבחרות הנשים והגברים כתבו שהם זועמים ומודאגים מאוד מהחדשות על קיצוצים משמעותיים בתוכניות הנבחרות בזמן שהיא מתכוננת למונדיאל הקיץ. "מגיע לנו לא פחות מאשר לקבל יחס שווה והוגן ולממן את התוכנית שלנו וההכנות שלנו למונדיאל כראוי. אנחנו נשארות מתוסכלות מחוסר הכבוד העמוק מצד התאחדות הכדורגל הקנדית".

נבחרת הגברים של קנדה הודיעה שהם "תומכים בלב שלם" בנבחרת הנשים. "אנחנו נמצאים ברגע מרכזי בזמן לכדורגל בקנדה. זוהי הזדמנות של פעם בדור, אולי של פעם בחיים להצמיח את ענף הכדורגל בקנדה, וההנהגה הנוכחית של התאחדות הכדורגל הקנדית מסכנת את ההזדמנות הזו".

נבחרת הנשים של קנדה בכדורגל זוכה במדליית הזהב בטוקיו (צילום: AP Photo/Andre Penner)
נבחרת הנשים של קנדה בכדורגל זוכה במדליית הזהב בטוקיו (צילום: AP Photo/Andre Penner)

נבחרת הנשים טוענת לקיצוץ משמעותי בתקציב הנבחרת. לפי הנבחרת, כמות ימי האימונים קוצצו, כמות שחקניות הסגל הוקטן מפעמים קודמות וכמות הסגל המקצועי במחנות קוצצו, כדי לחסוך כמה שניתן בהוצאות ההתאחדות. שתי הנבחרות טוענות שגם התקציבים לנבחרות הצעירות עוברות קיצוץ וההתאחדות מסרבת לחשוף את המאזן הכלכלי, שממנו נובעות לפי ההתאחדות, בעיות המימון.

ברשת CBC הקנדית דווחו שישנו חוב שכר של 1.7 מיליון דולרים שמגיע לשחקניות רטרואקטיבית מההתאחדות. הנבחרת אמורה לפתוח את משחקים בטורניר, ביום חמישי מול אלופת העולם ארצות הברית. כעת ניתן לראות האם השחקניות ישבתו או יעלו עם מחאה יצירתית על כר הדשא.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!