דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נור כיוף, הדרוזית הראשונה בנבחרת ישראל בכדורסל: "הצלחתי להגשים חלום של אותה ילדה בת חמש"

כיוף (21) שחקנית אליצור רמלה, עלתה למשחק הבכורה בניצחון על שבדיה וקלעה את הנקודות הראשונות שלה בנבחרת הבוגרת | בראיון ל'דבר' היא מספרת על החיבור העמוק לנבחרת והעונה הנהדרת עם אליצור רמלה ביורוקאפ: "יש לנו פוטנציאל עצום"

נור כיוף (במרכז) במדי נבחרת ישראל בכדורסל (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
נור כיוף (במרכז) במדי נבחרת ישראל בכדורסל (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נור כיוף עשתה ביום חמישי האחרון היסטוריה בכדורסל הישראלי כשהפכה לשחקנית הדרוזית הראשונה במדי נבחרת ישראל, נשים או גברים. במהלך הניצחון הביתי על נבחרת שבדיה 57:71, כיוף בת ה-21, שחקנית אליצור רמלה, עלתה למשחק הבכורה וקלעה את הנקודות הראשונות שלה בנבחרת הבוגרת.

"האמת שזה היה חלום שלי מגיל צעיר. מאז שהתחלתי לחלום להיות שחקנית רציתי לעלות ולשחק במדי הנבחרת, זאת באמת תחושה שאין לה תחליף". אומרת כיוף בראיון ל'דבר'. "כשקלעתי את הסל, הרגשתי שהצלחתי להגשים חלום של אותה ילדה בת חמש".

"יש לנו דור מדהים וזאת רק ההתחלה"

בשנה האחרונה יש תחושה של פריחה והתחדשות סביב הנבחרת. ישראל ניצחה בפעם השנייה ברציפות את נבחרת שבדיה, אחת הנבחרות החזקות באירופה שהגיעה בשתי האליפויות האחרונות לרבע הגמר. "אנחנו במגמת עלייה בנבחרת, אני חושבת שיש לנו דור מדהים וזאת רק ההתחלה. יש לנו פוטנציאל עצום. גם בהפסד מול לטביה, אף אחד לא ציפה מאיתנו להפסיד רק בכמה נקודות או לנצח את שבדיה פעמיים", אומרת כיוף.

במחצית המשחק ירדה הנבחרת בסיומו של רבע שני חלש, במהלכו איבדה יתרון משמעותי, אותו סיימה שבדיה ביתרון. כיוף מספרת על העבודה הנהדרת שעשה הצוות המקצועי בדרך להתפוצצות של השחקניות ברבע השלישי. "דיברנו על איזה טעויות עשינו ברבע הראשון והשני. במחצית השנייה פשוט תיקנו הכל ושיחקנו ביחד ואחת בשביל השנייה. זה מה שעשה את ההבדל".

נבחרת ישראל נשים בכדורסל מנצחת את שבדיה. "שיחקנו אחת בשביל השנייה" (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
נבחרת ישראל נשים בכדורסל מנצחת את שבדיה. "שיחקנו אחת בשביל השנייה" (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)

הצלחה של הנבחרת במוקדמות היורובאסקט יצרה התלהבות סביב החבורה של שרון דרוקר. במהלך המשחק, התמלאו היציעים בבית מכבי בראשון לציון עד אפס מקום ויצרו אווירה מדהימה שלא נראתה כבר מספר שנים. "אין תחליף לזה, זה חלום של כל שחקן ושחקנית. לשחק בכאלו אולמות ובאווירה כל כך כיפית. בטח כשזה בארץ", אומרת כיוף.

ישראל תארח הקיץ את אליפות אירופה ביחד עם סלובניה. שניים מתוך ארבעת הבתים ישוחקו בישראל, כאשר שלבי הנוקאאוט והבתים האחרים יתקיימו בסלובניה. הנבחרת העפילה אוטומטית לטורניר. בעקבות ההופעה המרשימה הנבחרת מייצרת יותר עניין. "זה חלום שהיורובאסקט מתקיים בישראל. זאת חשיפה אחרת לכדורסל נשים בישראל ובאירופה. זה הדבר הכי טוב שיכול היה לקרות לנו. בעזרת זה נקבל יותר חשיפה שמגיעה לנו".

מה בעינייך נקודת החוזק של הנבחרת?
"לדעתי, השילוב בין השחקניות הצעירות לבוגרות. התחברנו ממש במגרש וגם מחוץ למגרש. השילוב הזה בין השחקניות הצעירות לבוגרות הוא מה שהפך אותנו לכל כך מיוחדות".

איך ההגעה של שרון דרוקר משפיעה על הנבחרת?
"שרון הוא מדהים. הוא מאמן בצורה הכי טובה שיש. הוא הגיע מכדורסל הגברים, שזאת תוספת אחרת והסתכלות אחרת על המשחק וכיף לשחק אצלו".

"הבנתי שיש לי כישרון, אז התחלתי לפתח אותו"

כיוף היא השחקנית הדרוזית הראשונה והיחידה בליגת העל. היא גדלה בבית שכולו על טהרת הכדורסל. אביה, סמיח כיוף, שיחק בעברו במכבי חיפה וכיום מנהל בית ספר לכדורסל שהקים בעוספיא. "התחלתי לשחק כשהייתי בת ארבע. נולדתי לתוך זה, כל המשפחה עוסקת בכדורסל. אח שלי מאמן, אמא שלי מאמנת, אבא שלי מאמן. משם הכול התחיל. הבנתי שיש לי כישרון, אז התחלתי לפתח אותו".

נור כיוף במדי אליצור רמלה. "קיבלתי מלא מחמאות. לא רק מהעדה, מכולם" (צילום: FIBA)
נור כיוף במדי אליצור רמלה. "קיבלתי מלא מחמאות. לא רק מהעדה, מכולם" (צילום: FIBA)

היא חיה ונושמת מגיל אפס כדורסל, כבר מגיל צעיר ראתה משפחתה את הכישרון שלה והחליטו לטפח אותו ככל הניתן. בגיל חמש כיוף הבינה שהחלום שלה הוא להפוך לשחקנית בליגת העל, חלום כמעט בלתי אפשרי באותן שנים לנערה דרוזית. "אני זוכרת שפעם אחת ההורים שלי לקחו אותי למשחק בליגת העל לנשים. הייתי ממש קטנה. שם הבנתי שאני שואפת להגיע לליגת העל".

היא גדלה במחלקת הנערות של מכבי חיפה ולפי ארבע עונות הפכה לשחקנית הדרוזית הראשונה בליגת העל במדי א.ס רמת השרון. בשנתיים האחרונות היא שיחקה במדי מכבי חיפה, לפני שעברה העונה לאלופה אליצור רמלה. כיוף זכתה לפרגון והכרה בהישג שלה מכל עבר "קיבלתי מלא מחמאות. כל הכבוד וכאלו, לא רק מהעדה, מכולם. זה כיף לקבל מחמאות כאלו", היא מספרת.

נור כיוף במדי מכבי חיפה בכדורסל (צילום: באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
נור כיוף במדי מכבי חיפה בכדורסל (צילום: באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

את מרגישה שאת דמות לחיקוי לנערות וילדות בעדה הדרוזית?
"כשאני משחקת, אני מנסה להתרכז במשחק עצמו ולהיות הכי טובה. ברור שזה משפיע, בתקופה האחרונה הרגשתי את זה יותר. אני רוצה לחשוף יותר את הספורט ואת הכדורסל בפרט אצלנו, איפה שגדלתי. להראות שהכל אפשרי".

"חלום של כל שחקנית להגיע לרמות האלו"

קבוצתה, אליצור רמלה, נמצאת בשיאה של עונה מדהימה במסגרת היורוקאפ. הקבוצה הישראלית עלתה לרבע הגמר, לאחר ניצחון כפול מרשים על ג'ורזו הפולנית בהפרש מצטבר של 43 נקודות. "זה חלום של כל שחקנית להגיע לרמות האלו ובעיני כל שחקנית הייתה רוצה להגיע למקומות האלו. זאת חוויה בלתי נשכחת להיות בתוכה", מודה כיוף.

רמלה תארח ב-23 בפברואר את ונציה האיטלקית למשחק הראשון במסגרת רבע גמר היורוקאפ. כיוף, מפגינה ביטחון: "אנחנו מתכוונות לעשות את הכי טוב שלנו. יש לנו פוטנציאל עצום ואני מקווה לממש אותו. ואני באמת מאמינה שזאת רק ההתחלה. שירה (העליון, מאמנת הקבוצה) עושה איתנו עבודה מדהימה ואני מקווה שנמשיך כך".

שחקניות אליצור רמלה חוגגות עליה לרבע גמר היורוקאפ (צילום: FIBA)
שחקניות אליצור רמלה חוגגות עליה לרבע גמר היורוקאפ (צילום: FIBA)

בחודש דצמבר זכתה רמלה בחיזוק מפתיע ומרשים, כאשר כוכבת ה-WNBA אלישה קלארק, בעלת השורשים היהודים, חזרה לישראל וחתמה במדי הקבוצה. קלארק שיחקה במשך חמש עונות בין השנים 2010-16 בליגה הישראלית במדי הפועל ראשל"צ, א.ס. רמת השרון ומכבי בנות אשדוד ושיחקה במדי נבחרת ישראל במוקדמות יורובאסקט 2017 ו-2019.

במקביל בליגת ה-WNBA הפכה קלארק בת ה-35 לשחקנית חמישייה במדי סיאטל סטורם, איתן זכתה בשתי אליפויות ב-2018 ו-2020 ונבחרה באותה השנה לחמישית ההגנה הראשונה בליגה. "אלישה מדהימה. שיחקתי בעבר עם שחקניות מקצועניות, אבל לא מישהי ברמה שלה", אומרת כיוף. "היא בן אדם מדהים ושחקנית מדהימה, אני באופן אישי לומדת ממנה המון. זה פשוט להסתכל עליה משחקת ורק ללמוד".

אלישה קלארק במדי נבחרת ישראל נגד בריטניה. "בן אדם מדהים ושחקנית מדהימה" (צילום: באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)
אלישה קלארק במדי נבחרת ישראל נגד בריטניה. "בן אדם מדהים ושחקנית מדהימה" (צילום: באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)

מה המטרות של אליצור רמלה להמשך העונה?
"קודם כל להגיע כמה שיותר רחוק ביורוקאפ, לא לפחד להגיד שאנחנו רוצות לזכות בתואר ובליגה הישראלית זה כמובן אליפות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!