דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
19.2°תל אביב
  • 13.8°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.7°באר שבע
  • 20.7°אילת
  • 20.2°טבריה
  • 13.0°צפת
  • 18.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

השחיין עמי דדאון והקלעית יוליה צ'רנוי נבחרו לספורטאי השנה הפראלימפיים

דדאון זכה בשלוש מדליות זהב באליפות העולם | צ'רנוי זכתה במדליית ארד באליפות העולם | בפריצת השנה זכתה הטניסאית מעיין זיקרי | את ההישג הקבוצתי קטפה נבחרת הנשים בכדורשער

עמי דדאון (במרכז) זוכה בתואר ספורטאי השנה של הוועד הפראלימפי (צילום: נדב הולצמן)
עמי דדאון (במרכז) זוכה בתואר ספורטאי השנה של הוועד הפראלימפי (צילום: נדב הולצמן)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

טקס נבחרי השנה של הוועד הפראלימפי וההתאחדות לספורט נכים נערך הערב (ראשון). השחיין עמי דדאון והקלעית יוליה צ'רנוי נבחרו לספורטאי השנה בספורט הפראלימפי.

דדאון נבחר לספורטאי השנה בעקבות זכייתו בשלוש מדליות זהב באליפות העולם שהתקיימה בפורטוגל. צ'רנוי נבחרה לספורטאים השנה לאחר שזכתה במדליית ארד באליפות העולם שהתקיימה באיחוד האמירויות וכבר הבטיחה את מקומה בפריז.

יוליה צ'רנוי (מימין) זוכה בתואר ספורטאית השנה בהספורט הפראלימפי (צילום: נדב הולצמן)
יוליה צ'רנוי (מימין) זוכה בתואר ספורטאית השנה בהספורט הפראלימפי (צילום: נדב הולצמן)

רגע מרגש במיוחד נרשם בעת הענקת אות 'פריצת השנה' לטניסאית הצעירה מעיין זיקרי, שהעפילה השנה למקום ה-21 בעולם ונכנסה לסגל הארד. את האות העניקו למעיין אלמנתו, אביו ובנותיו של מאמן הקיאקים ברק לופן ז"ל, שנרצח בפיגוע הרצחני שארע בחודש אפריל ברחוב דיזינגוף בתל אביב.

לופן, חיפש לאורך כל שנותיו כמאמן וכספורטאי כישרונות חדשים ותמך בספורטאים צעירים. הענקת אות 'פריצת השנה 'יהפוך מעתה למסורת שנתית וינציח את זכרו.

באות ההישג הקבוצתי זכתה נבחרת הנשים בכדורשער שזכתה במדליית הארד באליפות העולם שהתקיימה בפורטוגל. מאמנם, רז שוהם, שהוביל אותן  למדליית הארד, נבחר למאמן השנה.

נבחרת ישראל בכדורשער נשים בטקס נבחרי השנה של הספורט הפראלימפי (צילום: נדב הולצמן)
נבחרת ישראל בכדורשער נשים בטקס נבחרי השנה של הספורט הפראלימפי (צילום: נדב הולצמן)

לספורטאית הצעירה של השנה נבחרה חותרת הקיאק טליה אילת שהגיעה למקום השישי באליפות אירופה ולמקום השביעי באליפות העולם. לספורטאי הצעיר המצטיין נבחר השחיין אריאל מליאר, שהגיע לגמר אליפות העולם.

טליה אילת בטקס נבחרי השנה של הספורט הפראלימפי (צילום: נדב הולצמן)
טליה אילת בטקס נבחרי השנה של הספורט הפראלימפי (צילום: נדב הולצמן)

יו"ר ההתאחדות לספורט נכים, רו"ח אהוד רצאבי אמר: "תכליתו של הערב היא הצדעה והוקרה לספורטאים, למאמנים ולכל העוסקים בנושא החשוב 'ספורט פראלימפי' החובק בתוכו אין ספור מטרות, אנשי מקצוע, ספורטאים, נותני חסויות ותקציבים. אני כל כך גאה לעמוד בראש מערכת שכל עיסוקה הוא ספורט – ספורט שנוגע בכל חלקי האוכלוסייה, ספורט שמחבר בין קצוות, דתות ומגדרים, שאינו מבדיל בין יהודי לבין בן דת אחרת ובין גברים לנשים. מערכת שרואה נחישות, הישגיות ומצוינות ולא אנשים עם מוגבלות.",

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: ״הספורטאים הפראלימפיים שלנו נותנים השראה לכולנו ומוכיחים שניתן לטפס על כל הר. המדליות והכבוד שהם מביאים לישראל בעולם הם רק סימן קטן לכבוד העצום שאנו רוכשים להם על החתירה למצוינות וההצלחה כנגד הקשיים והמכשולים״.

יו"ר הוועד הפראלימפי, אלי בירנבאום: "הספורטאים הפראלימפיים של מדינת ישראל, שמייצגים את המדינה מאז הקמתה, הם הספורטאים ההישגיים ביותר עם כמות מדליות הגדולה ביותר בספורט הישראלי, באולימפיאדות, באליפויות העולם ובאליפויות אירופה. אנחנו בוועד הפראלימפי מחויבים לדאוג לכל הצרכים של הספורטאים המופלאים שלנו, וכמובן לדור ההמשך של הספורט הפראלימפי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!