דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

ראשי האופוזיציה: ״עוד לא מאוחר לעצור את הרס הדמוקרטיה״

בהצהרה משותפת ללפיד, גנץ, ליברמן ומיכאלי לקראת הדיון על החלק הראשון ברפורמה המשפטית במליאת הכנסת, פנה ראש האופוזיציה לחברי הליכוד: ״עדיין לא מאוחר לעשות היסטוריה״ | גנץ: ״אנחנו לא אחידים אבל מאוחדים״ | מיכאלי: ״המחאה תגבר עד שהם ייאלצו לסגת״

ראשי מפלגות האופוזיציה בהצהרה משותפת לקראת הבאת הרפורמה המשפטית למליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
ראשי מפלגות האופוזיציה בהצהרה משותפת לקראת הבאת הרפורמה המשפטית למליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ארבעת ראשי המפלגות הגדולות באופוזיציה, ובראשם ח״כ יאיר לפיד, התכנסו היום (שני) להצהרה משותפת לקראת הבאת סעיפי החלק הראשון ברפורמה המשפטית למליאת הכנסת, ולאחר שאלו אושרו בוועדת החוקה.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר כי "מה שהממשלה רוצה להביא לכנסת זו לא קריאה ראשונה, אלא קריעה לגזרים של עם ישראל ושל הדמוקרטיה הישראלית".

לפיד פנה לחברי הכנסת בליכוד, בהם אבי דיכטר, יולי אדלשטיין, יואב גלנט, ניר ברקת, ישראל כץ, דני דנון ודוד ביטן וביקש מהם "לעשות היסטוריה", כלשונו. הוא טען כי אותם חברי כנסת "יכולים עדיין לעצור את האסון הזה".

עוד הוסיף לפיד כי לאף אחד "אין את הזכות להתעלם מנאום הרצוג אמש״, ושב וקרא לחברי הכנסת בליכוד "לדרוש לעצור את החקיקה באופן מיידי, במקום לצעוד לתוך התהום נלך לבית הנשיא". לפיד סיכם כי "אם החקיקה הזו תעבור, מדינת ישראל ועם ישראל לא יחלימו מזה. זו תהיה פגיעה אנושה, בלתי ניתנת לתיקון, באחדות העם, בדמוקרטיה הישראלית, בחיים המשותפים".

"הכלכלה הישראלית תפגע אנושות, החברות הכי מצליחות ייצאו מכאן, מערכת הבטחון תפגע, חיילי צה"ל יועמדו בסיכון משפטי, הברית הקרובה עם ארצות הברית תגמר. מעל הכל – אחדות ישראל תהיה הנפגעת העיקרית מהחקיקה האלימה, החפוזה וחסרת האחריות הזו. לא נהיה יותר עם אחד״.

גנץ: ״לפטר מיד את השר להפקרת הביטחון הלאומי״

יו״ר המחנה הממלכתי, בני גנץ עלה לדבר אחרי לפיד והוסיף: "אנחנו נמצאים על חבית חומר נפץ ביטחונית ובקואליציה "מרכזים מאמץ" בפילוג העם ובחיסול הדמוקרטיה". עוד אמר: ״כל האופוזיציה ועוד רבים מאזרחי ישראל שהצביעו למפלגות הקואליציה מאוחדים מול הסיכול הממוקד שמבקשים לבצע לדמוקרטיה הישראלית״.

לחיצת היד בין ראש האופוזיציה יאיר לפיד ליו״ר המחנה ההממלכתי בני גנץ, במהלך הצהרה משותפת נגד אישור הרפורמה המשפטית (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
לחיצת היד בין ראש האופוזיציה יאיר לפיד ליו״ר המחנה ההממלכתי בני גנץ, במהלך הצהרה משותפת נגד אישור הרפורמה המשפטית (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

"כדי לנצח את הטרור צריך לעשות שני דברים: לעצור באופן מיידי את החקיקה הדורסנית, ולנהוג באחריות ביטחונית ולפטר את השר להפקרת הביטחון הלאומי. נתניהו – הניסוי נכשל, ואם ימשך הוא יכול להבעיר את השטח. יש לפטר את בן גביר ולמנות במקומו שר אחר עם ניסיון ואחריות כמו השר אבי דיכטר".

"אני רוצה להזכיר למי שלא שירתו בצה"ל – אם מרכזים מאמץ בהסתה ובחיסול הדמוקרטיה, לא מחסלים מאמץ בטרור. אם הקואליציה מוציאה הודעה על נבצרות אז מישהו לא מרוכז. נתניהו, אנחנו ניצבים מול חבית חומר נפץ. אסור לתת את המתנה של הריב הפנימי לאויב. הכאוס יבעיר את השטח, אסור למכור את הביטחון תמורת צרכים פוליטיים".

״הנשיא הניח עקרונות טובים לשיח״, הוסיף גנץ. ״האופוזיציה לא אחידה אבל מאוחדת. מאוחדת בתמיכה במחאה – בכל האמצעים החוקיים. מאוחדת בדעה שאפשר לבצע תיקונים ובדעה ושלא יהיו פשרות בדמוקרטיה. מאוחדת בקביעה שאסור שתהיה פוליטיזציה של מערכת המשפט. לצד הנכונות להידברות והסכמות – אף אחד מאיתנו לא מתכוון לקחת חלק בוועדת קישוט, בזמן שבכנסת עגלת הרפורמה ממשיכה לדהור להרס הדמוקרטיה. מול הסיכול הממוקד לדמוקרטיה הישראלית – כולנו חזית אחת".

"אסור למכור את הביטחון תמורת צרכים פוליטיים. אנחנו  – כל מי שניצב כאן, נגבה כל פעולה אחראית – ונמשיך לפעול בכדי למנוע את הרס הדמוקרטיה הישראלית. לא בגלל האמריקאים, ההיי-טק או הבורסה. עבורנו. עבור אזרחי ישראל, והמדינה שכה יקרה לנו״, סיכם גנץ.

ליברמן: ״חוקים להצלת דרעי ונתניהו״; מיכאלי: ״המחאה תגבר עד שהם ייאלצו לסגת״

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן יצא במתקפה חריפה נגד מהלכי הממשלה: "כולנו מאוחדים בהתנגדות למהלך אבסורדי של פגיעה אנושה בחוסן הלאומי. יש מהלך שכולל בתוכו שלושה מרכיבים: חוקים שנועדו להציל באופן אישי את דרעי ונתניהו – שני האישים הבכירים האלה נמצאים בסכנה והחקיקה נועדה לחלץ אותם מהתסבוכת האישית שלהם. השני זאת פגיעה קשה בבית המשפט העליון כשמטרתו של נתניהו להפוך את בית המשפט העליון לבית הדין של הליכוד והשלישי זה המאבק בין התנועה הציונית לממסד החרדי המשיחי, התכנים שמסתתרים מאחורי כל הוויכוח מלמדים שיש ניסיון לייצר מערכת מקבילה למערכת המשפט".

יו"ר העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, הזהירה מפני הידברות עם הקואליציה. "בימים האחרונים יופעלו עלינו לחצים גדולים מאוד תחת המילה 'הידברות', אך במקרה שלנו לצערי, המילה הזו היא מלכודת. הם מנסים לגרום לנו להרדים את אלפי המפגינים שדואגים לעתיד של כולנו. אסור לנו ליפול במלכודת הזאת. יש אלטרנטיבה והיא להגיד שנגביר את המחאה עד שהם ייאלצו לסגת".

ח״כ דני דנון הגיב לאחר זמן קצר לדבריו של ח״כ לפיד, ופנה אליו זמן קצר לאחר מכן בחשבון הטוויטר שלו בדרישה "לעצור את ההסתה נגד הממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!