דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הת-חדשות ניוזלטר מרץ 2023

שירות המדינה יאפשר לעובדים ללא השכלה אקדמית להתמודד במכרזים

הפיילוט שייערך במשך שנתיים פונה לעובדים בעלי ותק של למעלה מ-20 שנים מגיל 52 ומעלה | יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אופיר אלקלעי: "צדק לעובדים וגם בשורה חשובה למשרדי הממשלה"

פרופ' דניאל הרשקוביץ' נציב, שירות המדינה (צילום ארכיון: מרים אלטשר/פלאש90)
פרופ' דניאל הרשקוביץ' נציב, שירות המדינה (צילום ארכיון: מרים אלטשר/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי מדינה ותיקים, ללא השכלה אקדמית, יוכלו להתמודד במכרזי כוח אדם בשירות המדינה, כך נקבע בחוזר הנחיות שפרסם נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, בשבוע שעבר.

הפיילוט שיחל במשרדי הממשלה ובמערכת הבריאות למשך שנתיים. החוזר פורסם בעקבות עבודה משותפת של הסתדרות עובדי המדינה עם הממונה על משרדי הממשלה ואגף בכיר גיוס ומכרזים בנציבות שירות המדינה.

יו"ר הסתדרות המדינה אופיר אלקלעי: "מדובר בהישג חשוב נוסף לעובדים. מעתה ואילך גם עובדים מנוסים שתרמו שנים ארוכות לשירות המדינה וצברו ניסיון עשיר וייחודי בעבודה יוכלו להתמודד במכרזים שעד היום נדרש עבורם תואר. זה צדק לעובדים וגם בשורה חשובה למשרדי הממשלה. נמשיך ונפעל עבור העובדים בכל המישורים".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אופיר אלקלעי (צילום: דוד טברסקי)
יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אופיר אלקלעי (צילום: דוד טברסקי)

בחוזר הסביר הנציב שבשנים האחרונות מקדמת הנציבות מדיניות לחיזוק הסטנדרטים המקצועיים לרבות דרישה מקדמית להשכלה אקדמית במשרות שמהוות את השלד המקצועי והתשתיתי של שירות המדינה. לדבריו מדיניות זו תורמת לחיזוק ההון האנושי בשירות אך לצד זאת עשויה להוות גם חסם למעבר או לקידום של עובדים ותיקים, שאינם בעלי השכלה אקדמית אך הם בעלי ניסיון מקצועי רלוונטי, עשיר ומשמעותי רב. לדבריו, ממיפוי שנעשה בשירות מדובר באוכלוסייה מצומצמת יחסית.

לפיכך, הוחלט על מתן מענה נקודתי לתקופת זמן מוגבלת במסגרת פיילוט שימשך שנתיים, במהלכה יוכלו עובדים בעלי ותק של למעלה מ-20 שנים מגיל 52 ומעלה (אופק שירות של עד 15 שנים עד גיל פרישה) להתמודד לתפקידים שכיום מחייבים תואר אקדמי כללי. זאת תוך שמירה על רמה המקצועית הנדרשת למשרות ולאחר מיון המבוסס על בחינת הניסיון המקצועי הרלוונטי של המועמדים וכישוריהם כמקובל.

במסגרת המיונים יעברו המועמדים שני ראיונות עם סימולציות מקצועיות בהן ידרשו לענות בהתאם לדרישות המשרה. מכרזים שיהיו רלוונטיים להתמודדות של עובדים וותיקים ללא השכלה אקדמית יצויינו ככאלה.

העובדים שיתמודדו למכרזים אלו יצטרכו לענות על כל יתר תנאי הסף למשרה למעט ההשכלה האקדמית. בדרג המינהלי, יהא עליהם אף להיות בעלי ניסיון מקצועי כפול מהניסיון המינימלי הנדרש במכרז הפנימי.

בנוסף יהא עליהם להיות בעלי ציון הערכת עובד מעל הממוצע המשרדי בשנתיים מתוך שלוש השנים האחרונות, לקבל המלצה בחוות הדעת של הממונה הישיר עליהם במסגרת הערכת עובדים. ההתמודדות תתאפשר למשרות בדירוג המח"ר, למשרות עד רמת מנהל תחום (מתח דרגות 40-42), למשרות שאין בהן דרישה לרישיון מקצוע בלבד, ולמשרות שדרישת הסף שלהן היא השכלה אקדמית כללית בלבד ולא השכלה ספציפית.

יחד עם זאת, יוכלו להתמודד גם למשרה בפרופסיה מקצועית ובלבד שאושרה על ידי מובילי הפרופסיה המקצועית בנציבות שירות המדינה ואיננה מחייבת השכלה אקדמית ספציפית.

בתום הפיילוט תיערך בחינה של יעילות המהלך, לרבות מספר המועמדים ללא השכלה אקדמית שהתמודדו במכרזים, שזכו בהם, וסיום תקופת הניסיון של עובדים אלו בהצלחה בתפקידיהם. לאחר הבדיקה יוחלט האם להאריך את הפיילוט בשנתיים נוספות.

בחוזר ציינה נציבות שירות המדינה שהפיילוט עשוי לסייע לנציבות שירות המדינה בפיתוח כלים לבחינה והכרה בכישורי עובדים בהתאם  לשינויים בשוק העבודה ובקידום עובדים מקבוצות אוכלוסייה מגוונות בהתאם למדיניות הממשלתית להגברת הגיוון התעסוקתי.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!