דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שני הרוגים בתאונות עבודה ביממה: באשקלון עובד במפעל נמחץ למוות, בנתניה נפל עובד מפיגום שקרס

העובד באשקלון, בן 55, נמחץ על ידי מכונה במפעל | מתחילת 2023 נהרגו עשרה עובדים בתאונות | הדס תגרי, מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה: "הרגולציה בישראל בנושא מיגון מכונות לקויה ביותר ונדרשת רפורמה יסודית בנושא זה"

ניידת טיפול נמרץ בזירת התאונה (צילום אילוסטרציה: מד"א)
ניידת טיפול נמרץ בזירת התאונה (צילום אילוסטרציה: מד"א)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:
ההרוג ה-10 בתאונות עבודה מתחילת השנה: עובד (55) נהרג לפני כשעה במפעל איטונג באזור התעשייה הדרומי באשקלון לאחר שנמחץ ממכונה. זהו העובד השני שנהרג היום, לאחר שהבוקר נהרג עובד שנפל מגובה 8 קומות מפיגום שקרס באתר של חברת בריגה בנתניה.
פראמדיק מד"א, תום מילשטיין והשאם אלעטאונה: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע שוכב מחוסר הכרה כשמבצעים בו פעולות החייאה בהנחיית מוקד 101 של מד"א, מיד המשכנו בהחייאה מתקדמת שכללה עיסויים והנשמות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו במקום".
הדס תגרי, מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה: "למרבה הזוועה אנו עדים לתאונת עבודה קטלנית שנייה היום ואנו נאלצים לצערנו למנות 10 הרוגים בתאונות עבודה מתחילת השנה.
"התאונה היום בה נלכד עובד במכונה היא מחרידה במיוחד, וזו הפעם השלישית בחודשיים האחרונים שעובד נהרג בנסיבות שכאלה. הרגולציה בישראל בנושא מיגון מכונות לקויה ביותר ונדרשת רפורמה יסודית בנושא זה.
"יתר על כן, היקף הפיקוח על בטיחות העובדים בתעשייה ירד בשנים האחרונות, רק 20 מפקחי בטיחות מפקחים על בטיחותם, ומספר צווי הבטיחות שהוטלו בשנה האחרונה במפעלים ירד בכשליש. 'הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה' קוראת לשר העבודה יואב בן צור לפעול לאלתר לתיקון מחדלים אלה ולהגנה על בטיחות העובדים במפעלים".

עובד בנתניה נהרג בנפילה מגובה, יום לאחר שבאותו אתר בנייה נפל עובד

מוקדם יותר היום נהרג עובד כבן 35 שנפל מגובה 8 קומות ברחוב הביכורים בנתניה, ההרוג הוא יאסר חסן זעבוט, תושב מחנה הפליטים נור אל שמס. מדובר בהרוג התשיעי מתחילת 2023 בתאונת עבודה. עובד נוסף בשנות הארבעים לחייו נפצע באורח קל-בינוני מחפץ שנפל מגובה, ככל הנראה חלק מפיגום.

המשטרה עיכבה היום (שני) לחקירה את הקבלן הראשי של אתר בנייה בנתניה, שבו נהרג מוקדם יותר עובד בנפילה מגובה 8 קומות. בנוסף עוכבו קבלן שלד, מנהל הבטיחות, מנופאי ומנהל העבודה. בתום החקירה תחליט המשטרה האם לבקש את הארכת מעצרם.

פראמדיק מד"א תומר קולברג וחובש רפואת חירום במד"א משה רייכמן: "כשהגענו לאתר הבניה ראינו את העובד שנפל מגובה רב שוכב מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו לו טיפול רפואי אבל לצערנו לאחר פעולות ההחייאה נאלצנו לקבוע את מותו. עובד נוסף שהיה באתר הבניה בזמן התאונה הטרגדית נפצע באורח קל עד בינוני בגפיים ולאחר טיפול ראשוני הוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבי"ח לניאדו הסמוך. מספר עובדים שלקו בחרדה טופלו גם כן באתר ע"י צוותים שלנו ולא נזקקו לפינוי לבית חולים".

ממינהל הבטיחות שבמשרד העבודה נמסר כי מפקחי מינהל הבטיחות במשרד העבודה הגיעו למקום ובודקים חשד כי המנוף פגע ביציבות הפיגום ובחיבורו לקיר. מדובר באותו האתר בו נפצע יום קודם לכן עובד בנפילה לגובה, זאת על אף שלדברי המינהל היה קשור בריתמה (מצבו הוגדר על ידי מד"א בינוני).

מפקחי מינהל הבטיחות סגרו את האתר, בביצוע הקבלן ציון בריגה, והמעורבים בתאונה הקטלנית מובאים כעת לחקירת משטרה. מפקח שהגיע אתמול לזירה לאחר התאונה הקודמת הטיל דו"ח פיקוח ודרש לתיקון מיידי של סולמות, גידור ומעקות. "אנו שבים וקוראים לקבלנים, קחו אחריות על חיי העובדים ובדקו כי כל הוראות הבטיחות נשמרות במלואן".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!