דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
26.9°תל אביב
  • 26.7°ירושלים
  • 26.9°תל אביב
  • 20.6°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 31.5°אילת
  • 24.3°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 26.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רעידת האדמה בטורקיה

שר החוץ נפגש עם הנשיא ארדואן בטורקיה: "נמשיך לספק סיוע הומינטרי"

השר אלי כהן נפגש היום עם ארדואן והבטיח להמשיך בסיוע לנפגעים: "אנחנו פועלים להמשך חיזוק היחסים עם טורקיה, ידידים נמדדים בעת צרה" | אתמול נחתה בארץ משלחת 'ענפי זית' שפעלה במוקד רעש האדמה

שר החוץ אלי כהן בפגישה עם נשיא טורקיה ארדואן (צילום: משרד הנשיאות של טורקיה)
שר החוץ אלי כהן בפגישה עם נשיא טורקיה ארדואן (צילום: משרד הנשיאות של טורקיה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שר החוץ אלי כהן נפגש היום (שלישי) עם נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן, במסגרת ביקור הזדהות, בעקבות רעש האדמה. השר הביע ניחומים בשם ממשלת ישראל והעם בישראל לעם הטורקי והבטיח להמשיך לספק סיוע הומניטרי לטורקיה לטובת הנפגעים ולמען המשך חיזוק היחסים בין שתי המדינות.

"היחסים בין ישראל לטורקיה חשובים ליציבות המרחב", מסר השר כהן, "אנחנו פועלים בתקופה האחרונה להמשך חיזוקם, ידידים נמדדים גם בעת צרה ובשעה קשה זו, ישראל מושיטה יד ומביעה סולידריות עם העם הטורקי".

מוקדם יותר הבוקר נפגש השר אלי כהן עם שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושולו, והדגיש בפניו את מחויבותה של ישראל להמשיך ולספק תמיכה וסיוע ככל שיידרש לטובת העם הטורקי. שר החוץ הטורקי הביע את הערכתו העמוקה להתגייסותה של ישראל וציין כי פעילותה תורמת רבות לחיזוק היחסים בין המדינות.

עד כה סיפקה ישראל לטורקיה יותר מ-60 טון סיוע הומניטרי בעזרת מש"ב, סוכנות הסיוע הבינלאומית של משרד החוץ. האספקה כוללת ביגוד לחורף, ציוד רפואי ותרופות.
משלחת החילוץ הישראלית חילצה 19 בני אדם בחיים ונכון להיום כ-400 איש קיבלו טיפול בבית החולים שהוקם במקום על ידי גורמי צה"ל, פיקוד העורף ומשרדי הביטחון והבריאות.

אתמול שבה לארץ משלחת 'ענפי זית' של צה"ל משרד הביטחון ומשרד החוץ שפעלה במוקד רעש האדמה. "עם ישראל כולו עקב בהתרגשות עצומה על פעולת ההצלה שלכם. יצאתם בשם המדינה והבאתם כבוד עצום למדינת ישראל", אמר בטקס ראש הממשלה נתניהו והוסיף "ראינו אתכם פועלים בקור, בתנאים קשים סביב השעון – בפעולה הקדושה ביותר שאדם יכול לעשות זה להציל חיים אחרים. "כל המציל נפש אחת" – אתם יודעים את ההמשך. אתם הצלתם 19 עולמות.

"אתם עשיתם דבר נוסף. אתם הראיתם לעולם כולו את הפנים היפות והאמתיות של מדינת ישראל: מדינה קטנה עם נשמה ענקית, מדינה שנחלצת לעזור לאנשים באשר הם, ברחבי העולם בתנאים לא תנאים מתוך אנושיות ומוסריות עליונה. אלה הפנים האמתיות של עם ישראל".

"לצד מלחמתנו העיקשת להגנת ארצנו ואזרחנו אל מול יריבינו, נדע תמיד להושיט יד לכל מי שנקלע למצוקה וזקוק לעזרה", אמר שר הביטחון יואב גלנט "בתוך ים אינסופי של כאב וצער, על טרגדיה אנושית קשה מנשוא אתם הייתם לאלומת אור של תקווה וגאווה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!