דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
23.6°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.6°תל אביב
  • 19.0°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 21.9°באר שבע
  • 28.6°אילת
  • 23.3°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 23.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מספר העובדים המאוגדים בארה"ב עלה ב-200 אלף ב-2022

עוד מצביע הדו"ח שמבוסס על נתוני לשכת העבודה האמריקאית על זינוק של 50% בעצומות לבחירות להקמת איגוד | החוקרים מעריכים: 60 מיליון עובדים אמריקאים לא מאוגדים מעוניינים להתאגד | למרות העלייה הגדולה בכמות המאוגדים, שיעור העובדים המיוצגים מסך העובדים קטן ב-2022 בשל צמיחה מהירה בשוק העבודה

מארגן איגוד העובדים באמזון כריסטיאן סמולס מגיב לניצחון בבחירות, מחוץ למשרדי הוועדה הארצית ליחסי עבודה בברוקלין ניו יורק, ה-1 באפריל 2022 (צילום REUTERS/Brendan McDermid)
מארגן איגוד העובדים באמזון כריסטיאן סמולס מגיב לניצחון בבחירות, מחוץ למשרדי הוועדה הארצית ליחסי עבודה בברוקלין ניו יורק, ה-1 באפריל 2022 (צילום REUTERS/Brendan McDermid)
גל רקובר
גל רקובר
כתב כלכלי
צרו קשר עם המערכת:

מספר העובדים המאוגדים בארה"ב עלה ב-200 אלף, כך לפי דו"ח חדש על התאגדויות בשנת 2022. עוד מצביע הדו"ח על צמיחה של מעל 50% בעצומות לקיום בחירות להקמת איגוד או הצטרפות לאיגוד קיים. כותבי הדו"ח מעריכים שכ-60 מיליון עובדים אמריקאים לא מאוגדים מעוניינים בהקמת איגוד במקום עבודתם. הדו"ח פורסם על ידי המכון למחקר מדיניות כלכלית מוושינגטון על בסיס נתוני הלשכה לסטטיסטיקת עבודה האמריקאית.

על אף העלייה הגדולה בכמות המאוגדים, שיעור העובדים המיוצגים מסך העובדים קטן מ-11.6% ב-2021 ל-11.3% ב-2022. הסיבה לכך היא התנופה בשוק העבודה האמריקאי, כאשר קצב התווספות המשרות החדשות היה גבוה מקצב ההתאגדות.

עובדי סטארבקס ותומכים בהקמת איגוד ברשת בתי הקפה בבאפלו, ניו יורק, ביום ההצבעה על הקמת האיגוד (צילום: AP Photo/Joshua Bessex)
עובדי סטארבקס ותומכים בהקמת איגוד ברשת בתי הקפה בבאפלו, ניו יורק, ביום ההצבעה על הקמת האיגוד (צילום: AP Photo/Joshua Bessex)

לפי הדו"ח, מתוך 200 אלף המתאגדים החדשים, 112 אלף עובדים במגזר הפרטי ו-88 אלף במגזר הציבורי, כשיותר מ-100% מהעלייה מגיעה מעובדים בקבוצות מיעוט. בקרב קבוצות מיעוט (לא לבנים), העלייה בהתאגדות הגיע ל-231 אלף, בעוד שבקרב עובדים לבנים, כמות המאוגדים פחתה ב-31 אלף.

העובדים רוצים להתאגד

לפי הערכות כותבי הדו"ח, 48% מהעובדים האמריקאים הלא מאוגדים, יותר מ-60 מיליון עובדים, מעוניינים באיגוד במקום עבודתם. הערכות אלו מבוססות על מספר נתונים שבראשם הסקר האחרון שנערך בקרב עובדים לא מאוגדים, סקר מ-2017, בו 48% מהעובדים השיבו שהם מעוניינים שיקום איגוד במקום עבודתם.

על אף שהסקר נערך לפני כחמש שנים, כותבי הדו"ח מסבירים שככל הנראה שיעור המעוניינים באיגוד לא פחת. הם מסתמכים על כך שהסקר מ-2017 מבטא מגמת עלייה בהשוואה לסקרים שנערכו בשנות ה-70 וה-90, בהם רק כשליש מהעובדים הלא מאוגדים השיבו שהם מעוניינים באיגוד. בנוסף על כך, מסתמכים החוקרים על העלייה הדרמטית בתמיכת הציבור האמריקאי באיגודי עובדים בשנים האחרונות, שהגיעה לשיעור של 71%, שיא של 50 שנים, לפי סקר מהשנה האחרונה.

החוקרים מצביעים על המתאם בין הירידה בשיעור המאוגדים לעלייה בשיעור העובדים הלא מאוגדים המעוניינים באיגוד. הם מסבירים את רצון העובדים באיגוד בשורה של יתרונות שהעובדים משיגים באמצעות התאגדות. החוקרים ציטטו מחקרים המראים שאיגודים משפרים את תנאי העבודה, השכר, וההטבות של העובדים, וכן מצמצמים את אי השוויון בין נשים לגברים ובין קבוצות מיעוט וקבוצות רוב. עוד הוסיפו שההתאגדות תורמת גם לעובדים הלא מאוגדים, כאשר לפי מחקרים המצוטטים בדו"ח, שיעור המאוגדים במדינה משפיע לחיוב על התנאים של כלל העובדים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!