דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הת-חדשות ניוזלטר מרץ 2023

מענק לעובדים ותמריצים על עמידה ביעדים: נחתם הסכם קיבוצי ברבנות הראשית

עשרות העובדים ייהנו ממענק חד-פעמי, יוענקו תמריצים על עמידה ביעדים, שישפרו את השירות לציבור | יו"ר ההסתדרות בר-דוד: "ההסכם יוביל לחיזוק השירותים שהעובדים נותנים לאזרחים" | השר לשירותי דת מלכיאלי: "זהו רגע היסטורי. עובדי הרבנות הראשית הופלו במשך שנים וכעת הגיע הזמן לתקן את העוול"

חתימת הסכם קיבוצי ברבנות הראשית (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת הסכם קיבוצי ברבנות הראשית (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, הנהלת הרבנות הראשית ואגף הממונה על השכר במשרד האוצר חתמו היום (שלישי) על הסכם קיבוצי מיוחד שיחול על עשרות עובדי הרבנות הראשית. עשרות העובדים ייהנו ממענק חד-פעמי, וכן מתמריצים על עמידה ביעדים, מה שישפר את השירות לציבור שנועדו לשפר את השירות לאזרחים ולהגדיל את הפריון. ההסכם, שכולל גם אבני דרך בהמשך לרפורמה במערך הכשרות, מגיע לצד שינויים ארגוניים ברבנות בראשית ולצורך ביסוס יעדים לתפוקות שייקבעו על ידי הנהלת היחידה.

ההסכם נחתם במעמד השר לשירותי דת מיכאל מלכיאל ויו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, והשתתפו בו מנכ"ל המשרד לשירותי דת יהודה אבידן, מ"מ הממונה על השכר אפי מלכין, מנכ״ל הרבנות הראשית יהודה כהן, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי ו-ועד העובדים.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ברך על ההסכם ואמר: "עובדי הרבנות הראשית עושים מלאכה חשובה מאין כמוה בשימור המסורת היהודית. לצד המענקים ושיפור תנאיהם, ההסכם יוביל לחיזוק השירותים שהם נותנים לאזרחים. דווקא בשעה של שסע מתרחב, חשוב לחזק עובדים אלה. אני מודה לכל המעורבים בהסכם, עלו והצליחו".

השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי: "זהו רגע היסטורי. עובדי הרבנות הראשית הופלו במשך שנים וכעת הגיע הזמן לתקן את העוול. מדובר בעובדים מסורים ומקצועיים שעושים מעל ומעבר כדי להעניק את השירות הטוב ביותר. אודה למנכ"ל הרבנות יהודה כהן שטרח ועמל על הסכם חשוב זה, למנכ"ל משרד הדתות יהודה אבידן וליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אשר נרתמו למשימה חשובה זו תוך תחושת שליחות אמיתית".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי: "הסכם הרבנות שחתמנו היום עושה צדק לעובדים טובים שעובדים במסירות בכל רחבי הארץ כל השנה. ומבחינתי זו הכרת הטוב לפעילותם".

מנכ״ל הרבנות הראשית יהודה כהן: "אני מברך על חתימת ההסכם ההיסטורי הזה לטובת עובדות ועובדי הרבנות הראשית, ומודה לשר ולמנכ״ל המשרד לשירותי דת על הירתמותם להסכם שמגיע בברכתם ובעידודם של הרבנים הראשים לישראל. זהו יום שמח לעובדי הרבנות הראשית, שהם המשאב החשוב ביותר ועמוד השדרה של שירותי הרבנות, שעד לחתימת הסכם שכר זה עבדו במסירות אין קץ, מתוך תחושת שליחות ובתנאי שכר נמוכים.

"היום אנחנו יוצאים לדרך חדשה עם הסכם שמאגד ושומר על זכויותיהם ומהווה בסיס ליחסי עבודה תקינים, דואג לרווחתם ולזכויותיהם של העובדים ברבנות הראשית, ובכך לתת שירות טוב יותר בנושאי הדת. מיום כניסתי לתפקיד העמדתי את נושא זכויות העובדים ושכרם בראש סדר העדיפויות, השלב הבא ומחויב המציאות הוא מבנה ארגוני חדש לרבנות. אני מודה בראש ובראשונה לעובדי הרבנות על עשייתם המסורה, ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, לשר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי, למנכ"ל המשרד יהודה אבידן ולכל מי שעסק ותרם לחתימת הסכם חשוב זה".

מ״מ יו״ר הסתדרות עובדי המדינה דורון קרני שגיבש את ההסכם אמר: "אני שמח שהגענו לכדי חתימה על ההסכם לעובדי הרבנות. המו״מ ידע עליות ומורדות ו-ויכוחים לא מעטים. עובדי הרבנות ראויים להסכם הזה שמביא עמו שיפורים עבורם".

את המו"מ להסכם ליוו: מנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי וסמנכ"ל כלכלה ומדיניות בהסתדרות אדם בלומנברג, ועו״ד מאיה פרנקו מהלשכה המשפטית.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!