דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כנס אילת לעבודה

הממונה על השכר לשעבר, קובי בר נתן: ״הסכם זול זה לא העיקר, חשוב מה האזרח מקבל״

יו"ר אגף ארגון ומרחבים בהסתדרות, אבי יחזקאל: "פורום קהלת מהווה סכנה מוחשית לקיומה של החברה בישראל. ההסתדרות פועלת להרגעת הרוחות סביב הרפורמה המשפטית" | הדברים נאמרו בפתיחת כנס אילת לעבודה, המשותף להסתדרות ולנשיאות המגזר העסקי

הממונה על השכר באוצר לשעבר, קובי בר נתן, בכנס אילת לעבודה (צילום: ארן דולב)
הממונה על השכר באוצר לשעבר, קובי בר נתן, בכנס אילת לעבודה (צילום: ארן דולב)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הממונה לשעבר על יחסי העבודה, קובי בר נתן, התייחס היום (שלישי) להסכמי המסגרת המתקרבים במגזר הציבורי. לדבריו, "התפיסה שלי הייתה שמה שחשוב זה לא רק ההסכם הכי זול. חשוב יותר מה מקבלים, מה האזרח בקצה מרוויח מההסכמים. זה האתגר הגדול של אגף השכר".

בר נתן אמר את הדברים בפתח כנס אילת ה-26 לנושאי עבודה, שנערך בשיתוף פעולה של ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי בישראל.

בר נתן, שפרש לפני עשרה ימים לאחר ארבע וחצי שנים בתפקיד, התייחס לדרישה לעליית שכר של 13% ואמר "השאלה היא מה יעשו עם הדבר הזה: איך זה יחולק, לאילו אוכלוסיות. יש משרדים שאולי יותר קשה להם, מקצועות שמתחרים עם השוק הפרטי״.

הוא ציין ש״אנחנו כן מדברים על הסכמים מודרניים. עדיין רוב ההסכמים במגזר הציבורי פחות מבוססים על תפוקות ומדידה. מדובר ב-20% מהעובדים במשק. אם אתה רוצה למשוך עובדים טובים, העובד צריך לראות שהמאמץ שלו נושא פרי. חוץ מזה יש עדיין הרבה דברים של גמישויות, לא רק במובן הקלאסי אלא גם לחשוב על עובדים שצריכים לעבור הסבה או ניוד. הטכנולוגיה שמשתנה מאוד מהר. אם ההסכם לא ייגע במקומות הללו אני חושב שזה יהיה פספוס".

יו"ר אגף מרחבים בהסתדרות: "לא תהיה פגיעה בזכות השביתה"

יו"ר אגף ארגון ומרחבים בהסתדרות אבי יחזקאל, התייחס לפעולת ההסתדרות סביב הרפורמה המשפטית ואמר ש״אני יודע שבתקופה זו פועל יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ימים כלילות להרגעת הרוחות והשבת השפיות לחברה הישראלית".

יחזקאל ביקר בחריפות את פורום קהלת וסימן את חזונו כסכנה לחברה הישראלית. "אנחנו ניצבים כחברה בפני צונאמי ענק. לא רק השסע מימין ומשמאל, יהודים וערבים, חילוניים ודתיים. אני לא מדבר רק על הרפורמה או המהפכה במערכת המשפט, אלא על הגל שעומד מאחורי התהליכים הללו: הצונאמי שהופך אותנו לכלכלת ג'ונגל שבה החזק שורד וטורף את החלש. הרוח ההרסנית של השקפת העולם הליברטריאנית, שמכילה בתוכה את הרס כלל המערכות בחברה מתוקנת בכלל ובחברה הישראלית בפרט. רוח שמיוצגת בישראל על ידי פורום קהלת, שמהווה סכנה מוחשית לקיומה של החברה בישראל. הכאוס הנוכחי הוא פרי יצירתם".

יו"ר אגף מרחבים בהסתדרות, אבי יחזקאל, בכנס אילת לעבודה (צילום: ארן דולב)
יו"ר אגף מרחבים בהסתדרות, אבי יחזקאל, בכנס אילת לעבודה (צילום: ארן דולב)

יחזקאל הדגיש כי פורום קהלת פועל ומבקש להשפיע על מובילי המדיניות בישראל במטרה לבטל את שכר המינימום, להגביל את זכות השביתה ולצמצם את חופש ההתארגנות, וההסתדרות תפעל למנוע זאת. "אני מודיע בשם יו"ר ההסתדרות – לא יקום ולא יהיה. דווקא בעידן שבו יו"ר ההסתדרות הנוכחי מגלה אחריות ציבורית וממלכתית מהמעלה הראשונה, אנחנו בעד שיתוף פעולה ואחריות, אבל רק בדיאלוג. ואם לא – יש לנו יכולת למנוע תהליכים שהורסים את מרקם יחסי העבודה בישראל, כולל את הפגיעה בבתי הדין לעבודה. אנחנו בהסתדרות שואפים להגיע להסכמים והבנות בנוגע לשכר."

לדברי יחזקאל, "יש לנו חברה וכלכלה משגשגת. אנחנו פועלים להביא תוצאות חיוביות, מתוך אמונה שהאדם העובד המתפרנס בכבוד הוא הבסיס לחברה משגשגת ודמוקרטית".

מנכ"ל התאחדות האיכרים: "עומלים לשמור על האינטרסים הציבוריים מצד אחד ועל האינטרסים הנוגעים לצדדים ליחסי העבודה"

מנכ"ל התאחדות האיכרים ויו"ר ועדת עבודה בנשיאות המגזר העסקי, ישי פולק, אמר בפתיחת הכנס: "האתגרים שבמארג יחסי העבודה, מארג העבודה כמנוע חברתי כלכלי ועולם העבודה המשתנה, מהווים את הבסיס החוזר ונשנה של קיום כנס עבודה זה כבר 26 שנים. אנו נמצאים בשבוע תקציב המדינה, שבוע קשה שישפיע על כולנו, בכל תחום בחיינו בארבע שנים הבאות, וזאת בתקווה ליציבות. אנו בנשיאות המגזר העסקי, עומלים בימים אלה כדי לשמור על האינטרסים הציבוריים מצד אחד, ומצד שני על האינטרסים הנוגעים לצדדים ליחסי העבודה".

מנכ"ל נשיאות המגזר העסקי, ישי פולק (צילום ארן דולב)
מנכ"ל נשיאות המגזר העסקי, ישי פולק (צילום ארן דולב)

כנס אילת הוא יוזמה משותפת של ההסתדרות ונשיאות הארגונים העסקיים המתקיימת מדי שנה זה 26 שנים, במטרה להציף ולעורר דיון ציבורי בין ארגוני עובדים, מעסיקים וגופים ממשלתיים. הכנס יתקיים השבוע עד יום חמישי. נשיא המדינה יצחק הרצוג צפוי מחר למסור את ברכתו לבאי הכנס.

כנס אילת לעבודה (צילום: ארן דולב)
כנס אילת לעבודה (צילום: ארן דולב)

בהמשך הכנס צפויים לדבר גם יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר התאחדות האיכרים ונשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי, נשיאת בית הדין הארצי לעבודה השופטת ורדה וירט ליבנה, שר הכלכלה ח"כ ניר ברקת, ממלא מקום הממונה על השכר אפי מלכין, מנכ"ל שירות התעסוקה רמי גראור ויושבת ראש הסתדרות המורים יפה בן דויד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!