דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

עימות בקואליציה: סמוטריץ' תקף את גלנט בעקבות פינוי כרם בבנימין, נתניהו עצר את הפינוי

הכרם פונה על ידי כוחות משטרה רבים בהחלטת גלנט ובניגוד לעמדת סמוטריץ' | למקום הגיעו עשרות צעירים שנעצרו, וגם ח"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית), שטוענת שחסינותה הפרלמנטרית הופרה וששוטרים פגעו בה מינית | סמוטריץ' לנתניהו: "אם יש לגלנט בעיה, הוא מוזמן לשים את המפתחות"

בצלאל סמוטריץ', שר האוצר, שר במשרד הביטחון ויו"ר הציונות הדתית (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)
בצלאל סמוטריץ', שר האוצר, שר במשרד הביטחון ויו"ר הציונות הדתית (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' תקף הבוקר (רביעי) את שר הביטחון יואב גלנט, בעקבות תחילת פינוי כרם בן אליהו בבנימין. "אם יש לגלנט בעיה, הוא מוזמן לשים את המפתחות. אני משוכנע שרבים בליכוד ישמחו למלא את מקומו במשרד הביטחון", אמר סמוטריץ'.

כוחות הביטחון פעלו הבוקר לפינוי כרם בלתי חוקי סמוך להתנחלות שילה שבבנימין. מאות תלמידים מישיבות תיכוניות ומאולפנות, בהם כאלו שקשרו עצמם לצמרות העצים והתבצרו, הגיעו בניסיון לעצור את פינוי הכרם שבבעלות משפחת בן אליהו.

לקראת סוף הפינוי הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו לעצור זמנית את המהלך, למטרת ניסיון הידברות עם החקלאי. מוקדם יותר הגיעו עשרות צעירים מישיבות תיכוניות ומאולפנות לכרם של משפחת בן אליהו בגוש שילה, במטרה למנוע את פינוי הכרם שלפי הטענות נמצא על אדמות פלסטיניות.

ח"כ לימור סון הר-מלך בפינוי הכרם בבנימין (צילום: ללא קרדיט)
ח"כ לימור סון הר-מלך בפינוי הכרם בבנימין (צילום: ללא קרדיט)

בין המוחים גם ח"כ לימור הר-מלך (עוצמה יהודית), שלטענתה, השוטרים לא כיבדו את חסינותה הפרלמנטרית, ואף פגעו בה מינית במהלך הפינוי. הר מלך סיפרה על המקרה בכאן רשת ב': "ברגע שניסיתי לצאת משם, קרה אירוע מאוד קשה בשבילי כאישה. בהגדרות שלנו קוראים לזה פגיעה מינית. הכול מותר. אני מאוד נסערת כי היו שם דברים מאוד קשים. ראיתם את החגורה האנושית וכאישה אני מתביישת לספר מה היה שם כשניסיתי לצאת מהחגורה האנושית."

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מטרתם של המפקדים והלוחמים היא בראש ובראשונה שמירה על חיי אדם. מפקד מג"ב עודכן לאורך האירוע, וחשוב להדגיש כי לצד החסינות וחופש התנועה שיש לחברת הכנסת, הלוחמים פעלו ברגישות רבה ונחישות תוך הכלה וניהול שיח מכבד וטיפול מקצועי לאורך כל האירוע. נמשיך לפעול ברגישות ונחישות בכל משימה ובכל מקום".

בציוץ שפרסם כתב יו"ר הציונות הדתית: "עקירת הכרם בעמק שילה היא עוול זועק לשמים שאפשר וצריך היה למנוע. עוול ארוך שנים של המנהל האזרחי ושל בג"ץ. בדיוק כדי להפסיק את הרדיפה ארוכת השנים ואת ההתעמרות המפלה הזו נגד המתיישבים דרשנו וקיבלנו בהסכם הקואליציוני את האחריות על המנהל האזרחי ועל החיים האזרחיים ביהודה ושומרון".

שר הביטחון יואב גלנט (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
שר הביטחון יואב גלנט (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

לדברי סמוטריץ', "התכחשותו של שר הביטחון גלנט להסכם החד משמעי וגרירת הרגליים של ראש הממשלה בעניין אינם מקובלים ולא ניתן להם להימשך. מדובר בסעיף שלכולם היה ברור שהוא מרכזי בהסכם שלנו והבסיס לקיומה של קואליציה הוא קיום ההסכמים הקואליציוניים. אני דורש מראש הממשלה להעביר לידי את הסמכויות לאלתר". בציונות הדתית אמרו כי יקיימו ישיבת סיעה דחופה היום בצהריים בעקבות מה שכינו "התנהלות שר הביטחון גלנט, עקירת הכרם בעמק שילה והאלימות המשטרתית הקשה שהופעלה נגד המתיישבים הבוקר".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!