בחוק ההסדרים הקרוב קיימת הצעה של משרד האוצר לפי מלגת לימודים לחיילים משוחררים בפריפריה תיפרש על פני ארבע שנים וכן שינוי הקריטריונים לקבלת המלגה, לקריטריונים הקשורים למצב משפחתי או רפואי של החייל ומקום המגורים של החייל בעת שחרורו מצה"ל, ולא לפי המוסד האקדמי בו ילמד.
ועדת ראשי המכללות הציבוריות התנגדה להצעה זו, שכן לדבריה ההצעה פוגעת במוסדות ההשכלה הגבוהה הנמצאים בפריפריה. "המכללות הציבוריות בפריפריה תורמות באופן משמעותי לפיתוח הכלכלי והחברתי באזורים בהם הם פועלות ולחברה הישראלית כולה".
כיום המלגה ניתנת לחיילים משוחררים הבוחרים ללמוד במוסד אקדמי הנמצא בפריפריה לפי אזור הקבוע בחוק. לטענת הוועדה טוענת כי שינוי הקריטריונים ממוסדות ההשכלה הגבוהה עצמם לקריטריונים אישיים של החיילים יפגע במוטיבציה של חיילים משוחררים ללמוד במוסדות אלו. לדברי הוועדה שינוי זה "יפגע בגורם משיכה משמעותי של אוכלוסייה מהמרכז לפריפריה , ויגדיל באופן דרמטי את הפערים בין המרכז לפרפריה".
שינוי תנאי קבלת המלגה נועד לאפשר לחיילים משוחררים נוספים הזקוקים לכך ואינם מעוניינים ללמוד במוסדות אלו לקבל את המלגה, אך לפי הצעת הממשלה, בכך המלגה לא הולמת את ייעודה כאשר חייל משוחרר המגיע מבית מבוסס כלכלית זכאי לקבל אותה מתוקף לימודיו במוסדות אלו. "נכון להיום, הקרן אינה מסייעת באופן הרצוי בהנגשת השכלה גבוהה לחיילים משוחררים, שכן היא לא תורמת דיה לצמצום חסמים סוציו-אקונומיים של הפרט בנגישות להשכלה גבוהה", נכתב בדברי ההסבר.
שינוי נוסף במלגה, אותו הוועדה אינה מבקרת, הוא פרישת המלגה לארבע שנים באופן בו בשנת הלימודים הראשונה ימומן כמחצית משכר הלימוד ולא יעלה על שני שליש ממנו, בשנה השנייה ימומן כשליש משכר הלימוד ולא יעלה על מחצית ממנו ובשנה השלישית ימומן כרבע משכר הלימוד ולא יעלה על שליש ממנו. סטודנטים לרפואה ואדריכלות, הלומדים זמן ארוך יותר, יהיו זכאים למלגה גם בשנה הרביעית בשווי זהה לשנה השלישית. כיום המלגה ניתנת לשנת הלימודים הראשונה בלבד.