דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.0°תל אביב
  • 14.1°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 19.3°אשדוד
  • 17.7°באר שבע
  • 20.4°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כנס אילת לעבודה

שר העבודה יואב בן צור: "נפעל למצות את הפוטנציאל האנושי, לא ייתכן להסליל לאקדמיה רק לשם אקדמיה"

בדבריו בכנס אילת לעבודה אמר בן צור: "מוטלת המשימה עלינו לדאוג שהעושר המבורך שמביאות איתן חברות הסטארט אפ יחלחל למטה" | על תאונות העבודה: "עלינו להחזיר כל עובד ועובדת לביתם, הם אינם שורת אקסל במאזן"

שר העבודה יואב בן צור בכנס אילת לעבודה (צילום: שרית פרידמן)
שר העבודה יואב בן צור בכנס אילת לעבודה (צילום: שרית פרידמן)
אסף צבי

"במדינת ישראל יש שיעור גבוה מאד של בעלי תואר אקדמי, אבל המדינה לא ייצרה פתרונות למי שאין לו תואר ולעיתים דווקא מייצר יותר פריון. אנו נפעל למשק חזק ומשגשג בשילוב אלה באלה" – כך אמר היום (חמישי) שר העבודה יואב בן צור בכנס אילת לעבודה. לדברי השר בן צור, "על קהילת הסטרטאפ, שהיא גאווה למשק ולמדינה, להיות ערים לפערי האוכלוסיה והמעמדות שנוצרו. מוטלת המשימה עלינו לדאוג שהעושר המבורך שמביאות איתן חברות אלה יחלחל למטה."

לדברי בן צור, "ב-30 שנים האחרונות ישראל חרטה על דגלה את ההסללה דרך תארים באקדמיה מה שהנציח את אי השוויון בין הפריפריה למרכז. היום המציאות שחלק מבוגרי האקדמיה לא מוצאים את מקומם בשוק העבודה ונאלצים לעבור הסבה מקצועית בגיל מבוגר. זה מוביל לפערי שוויון ופערי מעמדות. אנחנו רואים בבירור כיצד ישנם פערים שלא מתקבלים על הדעת והפכנו לחברה שהפערים בה עצומים. אנחנו רואים את הנושא כחשוב ביותר."

בן צור סיפר ש"לפני כמה ימים קיימתי פגישה עם בכירי ההייטק, שסיפרו לי שמתקשים לאתר הנדסאים. כבר היום חסרים עובדים ויש חשש ממשי שלא יהיו מספיק עובדים מוכשרים במשק."

בן צור ביקר את התפישה הרווחת שרואה בלימודים אקדמיים חזות הכול. "אנחנו נפעל למצות את הפוטנציאל האנושי בהשקעת משאבים, כי לא ייתכן להסליל לאקדמיה רק לשם תואר אקדמי. המכללות נותנות היום מענה טוב ומפרנס, גם אם לא אקדמאי. עלינו לדאוג שבכלל המגזרים וכלל ענפי התעסוקה נוכל ליצור מוביליות שתקדם עובדים משכבה אחת לרעותה הטובה יותר. זה באחריותנו של המדינה ושל המעסיקים."

עוד קרא בן צור למעסיקים לדאוג להעסקה מגוונת: "אני פונה למעסיקים להעסיק צעירים מכל המגזרים גם כאלה שאינם מכירים. אני יכול לספר לכם על המגזר שלי, החרדי. עובד חרדי הוא מחוייב יותר כי עבורו לאבד דקה מהעבודה זה גזל וזה באמונה שלו לא לגזול. יש לו מחוייבות כשגריר סביבתי להראות שהוא מייצג מגזר שהוא רוצה שההסתכלות עליו תהיה חיובית.

"אני מבקש להאיר כי קם דור חדש של בדואים, ערבים, חרדים – שכולם צריכים את תשומת הלב שלנו כדי להצליח להשתלב בשוק העבודה ולהתפרנס בכבוד. בשביל שהם יצליחו, שכולנו נצליח, נדרש מכולנו לסייע. מוטלת עליכם אחריות לדאוג להשמה מכובדת וראויה במקומות העבודה לעובדים מכלל המזרחים. המשך השגשוג שלנו כחברה אזרחית תלוי בכך."

בן צור התייחס למאבקים סביב הרפורמה המשפטית ואמר ש"כולנו ערים למחלוקת הפוליטית הערה בחברה הישראלית, אולם עלינו לדאוג כי מקום העבודה ימשיך להיות מקום של עוגן, מקום של דו קיום. כור היתוך לעובדים ערבים לצד חרדים, עולים לצד צברים, בעלי מוגבלויות לצד כל אחד, נשים וגברים – זה הגשר הטוב לחברה. כך הכלכלה הבינלאומית שלנו תמשיך לשגשג ולא נגיע לכאוס כלכלי חלילה."

"בעיני זו הדרך האחרונה שבה ניתן להצעיד את הכלכלה ל2030 ובוודאי ל2048. שמעתי בצער תופעות שבהם עובדים נאלצים להתמודד עם איבה סמויה כלפיהם במקום העבודה. הנחיתי את משרדי לפעול נגד תופעות בזויות כאלה. מרחב העבודה צריך להיות מקום בטוח. עברנו את הזמנים שבהם קבלה לעבודה היתה תלויה בצבע הפנקס. כל אדם צריך להיות שגריר של המגזר ולברך שהוא פוגש מגזרים אחרים. בוודאי שיש חריגים, אבל הכלל הוא יותר מהפרט".

"בעולם לא מחכים לנו, התחרות בעולם מייצרת אתגרים שעלינו להיות ערוכים אליהם. ניבחן ביכולת שלנו לעמוד מול הימים הבאים ולפעול לחוסן הכלכלי-חברתי שלנו. אם נשכח זאת כבר לא ישנה מי אשם. יש לפעול לאחדות במקומות העבודה רק כך נוביל לשינוי יחד.

בן צור התייחס לתאונות העבודה, אותן הגדיר כ"מכת מדינה הפוגעת בעיקר באוכלוסיות המוחלשות". לדבריו, "הנחיתי את משרדי לפעול להטלת אחריות רחבה יותר על מי שלא פעל מספיק להגן על העובדים ובקרוב ייצאו הוראות חדשות בענין. עלינו להחזיר כל עובד ועובדת לביתם כי הם אינם שורת אקסל במאזן. אני קורא לכולם לפעול למאבק בתופעות תאונות העבודה."

בן צור התייחס להקמת משרד העבודה מחדש: "אני שמח להיות פה אחרי שהקמנו מחדש את משרד העבודה, שמ-77 לא היה משרד עצמאי עד עכשיו שש"ס לקחה אותו מתוך ראייה מכוונת לראות את שוק העבודה בישראל כמרכז שלא ינדוד בין המשרדים. זה חלק ממאבק על יוקר המחיה. לדאוג להשמה נכונה, להפוך את האנשים מאנשים מתחת לקו העוני לאנשים שמפרנסים את עצמם. כאן המקום להודות לידידי שר הכלכלה שעשינו שיתוף פעולה יוצא מן הכלל בהקמת המשרד והוא ראה לנגד עיניו את טובת המשק והעובדים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!