דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כנס אילת לעבודה

יו"ר ההסתדרות בפנייה אישית ללפיד ולוין: "לפני שנעבור את כל הגבולות, בואו נדבר על בסיס הצעת הנשיא"

במושב הסיכום של כנס אילת לעבודה התייחס היום (ה') יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד להסכמי השכר המתגבשים: "העובדים בישראל יקבלו פיצוי בהסכם מסגרת מצוין ברגע שנוכל לחתום עליו. אני מקווה שכבר בשבוע הבא נביא בשורה" | על הסכם הסייעות: "יש לנו ביד רפורמה מקיפה שתיתן כבוד לעובדות במקצוע הזה"

ארנון בר-דוד בכנס אילת (צילום: ארן דולב)
ארנון בר-דוד בכנס אילת (צילום: ארן דולב)
אסף צבי

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד נשא דברים במושב הסיכום של כנס אילת לעבודה היום (חמישי), ופנה אישית לשר המשפטים יריב לוין וליו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "ראינו את מתווה הנשיא. אני קורא לצדדים הניצים: לפני שנעבור את כל הגבולות, בואו נדבר. בואו נצטרף לצעד של הנשיא, וננסה לחפש פתרון ממוצע.

"אני פונה לשר המשפטים יריב לוין, שהוא חבר אישי שלי. יריב, זה הזמן לראות קצת את הבעיות של הצד השני. ואני קורא ליאיר לפיד, שגם הוא חבר שלי ואני מעריך אותו, בואו, שבו ביחד. רק כך נוכל לפתור את כל המחלוקות במדינה ישראל ויפה שעה אחת קודם. יש הצעה של הנשיא. יש אפשרות לשבת, להידבר יחד, לעצב את מדינת ישראל שחלמנו עליה, שנלחמנו עליה, ושאנחנו רוצים לראות, ימין ושמאל".

"ואני פונה לראש הממשלה, אתה ראש הממשלה, האחריות היא עליך. קח את הספינה הזאת. תמקד אותה. תשתלט עליה. אתה ראש הממשלה של כולם. תקרא לכולם לשבת אחת ולתמיד ולפתור את הדבר הזה. זה מה שאני מצפה ממך".

בר-דוד השיב לביקורת על צעדי ההסתדרות בנוגע לרפורמה המשפטית. "יש עלי לחץ עצום להצטרף לשביתה כזאת או אחרת. אני קורא לכל מי שלוחצים עלי ושעושים לי הפגנות מול הבית מדי ערב עם מגפונים והכול: למה? מה קרה? אתם דרסתם את ההסתדרות, זלזלתם בהסתדרות כל השנים, עכשיו אתם רוצים להרוס את ההסתדרות? דקה אחרי שנעשה מהלך עם ההסתדרות, הם יזרקו אותה. זו הצביעות של המחנה שלכם".

בר-דוד התייחס להסכמי המסגרת במגזר הציבורי: "לאחר שעברנו את האינפלציה של השנים האחרונות ואת יוקר המחיה, אנחנו מצפים לסכומים לא קטנים של תוספות. בעבר התוספות היו 1.7%-1.8% גג לשנה. אני מודיע לכם שהעובדים בישראל יקבלו פיצוי בהסכם מסגרת מצוין ברגע שנוכל לחתום עליו. אני מקווה שכבר בשבוע הבא נוכל להביא בשורה לעובדים במדינה ישראל".

הוא הוסיף שאחד מהיעדים הוא קיצור שבוע העבודה. "אנחנו עובדים במדינת ישראל יותר מדי שעות. אני חושב שאנחנו עובדים הכי הרבה שעות במדינות ה-OECD. שם עובדים 36 שעות, אצלנו 42. מה אנחנו עבדים? אז אני מקווה להביא בשורה בדבר הזה".

בהמשך דבריו נגע בר-דוד במשבר הסייעות. "יש לנו 60 אלף עובדות בתחום הזה. זה לא סקטור של 2,000 איש או 4,000. יש מורכבויות שונות בין מקומות שונים. יש מי שחושב שאני יודע לעשות הסכם ביומיים או בחודשיים ולהביא בחשבון את כל השונות ואת כל המורכבות בלי לפגוע, אלא גם להוסיף.

"אני אלך עם מה שאני מאמין, ויש לנו רפורמה ביד, מוכנה שאני אביא לה תקצוב וכל מה שצריך. אני עובד על רפורמה מקיפה שתביא לנו שקט לכמה שנים טובות, ותיתן את הכבוד הראוי לנשים שעובדות במקצוע הזה. בנמלים חיכו שבע שנים עד שהיה הסכם. דברים לוקחים זמן.

"אומרים עלינו שאנחנו תמיד מייצגים את הוועדים הגדולים ומרוויחי השכר הגבוה. תעשייה אווירית, צבאית, חברת החשמל, יו ניים איט. הם גם ייהנו מזה, אבל צבענו בהסכם הזה מגזרים חלשים, סקטורים שצריך לטפל בהם. יודעים שצריך לטפל באחיות, בקבוצות אחרות. זו שיטה שבה אנחנו יודעים לטפל, זו שיטה שהוכיחה את עצמה בקורונה, שיטת הקופסאות.

בר-דוד דיבר גם על צווי ההרחבה. "בממשלה הקודמת היה לנו מאוד קשה עם צווי ההרחבה. היה לנו מאוד קשה גם עם התאחדות התעשיינים. אנחנו נמשיך לנוע קדימה ולא נפקיר את העובדים במדינת ישראל. לא יכול להיות שנפקיר את העובדים של ההסעדה, שזה בכלל לא כסף של המדינה, כבני ערובה. יואב בן צור, שר העבודה, אני מקווה שיקדם את זה".

בר-דוד הזכיר את ההתמודדות של ההסתדרות עם יוקר המחיה. "תוקפים אותי: 'מה אתה מתעסק עם יוקר המחיה?' מישהו שכח שאנחנו תנועה חברתית. כל היבואנים שגורפים רווחים על חשבון הציבור. מישהו יצא נגד שסטוביץ'? נגד דיפולומט? עם כל העורכי דין שלהם? עכשיו אני רואה את השרים מדברים בזה. מישהו צריך לסמן את המטרה.

"אנחנו עומדים להקים סופר אינטרנטי ראשון במחירים מסובסדים לחברי ההסתדרות, שיתחרה באותם המוצרים המיובאים בייבוא מקביל. יוקר המחיה זה אחד הדברים הכי בעייתיים שיש לנו במדינת ישראל ואנחנו נמשיך לטפל בזה".

הוא סיים את דבריו בקריאה לאחדות ולשיח מכבד: "אנחנו הציבור. כולנו. נמאס מימין ומשמאל, נמאס מכל המריבות המטופשות בכנסת. עם אחד אנחנו. עם אחד. בואו תלמדו מאיתנו איך כולם בבית הזה מכבדים. איך כולם בבית הזה מחבקים אחד את השני. ואז נוכל לבנות פה חברה ומדינה יותר טובה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!