דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

חזר לפסגה: מדליית זהב לשגיא מוקי בגרנד סלאם תל אביב בג׳ודו

הג'ודוקא, אלוף העולם לשעבר, ניצח מתחרה טורקי עם איפון תוך 12 שניות בלבד מתחילת הקרב וזכה במדליה ראשונה מאז 2021 | זוהי המדליה השלישית של ישראל בטורניר, לאחר הכסף של תמר מלכה והארד של תמנע נלסון לוי | גילי שריר הפסידה בקרב על הארד

שגיא מוקי, אלוף גרנד סלאם תל אביב 2023 (צילום: עודד קרני, איגוד הג'ודו בישראל)
שגיא מוקי, אלוף גרנד סלאם תל אביב 2023 (צילום: עודד קרני, איגוד הג'ודו בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שגיא מוקי זכה היום (שישי) במדליית הזהב בגרנד סלאם תל אביב בג'ודו. זו הייתה תצוגת ג'ודו נהדרת של מוקי, אחרי תקופה שבה לא היה במיטבו. זו המדליה הראשונה של מוקי מאז אליפות אירופה בג'ודו 2021. גילי שריר הפסידה בקרב על מדליית הארד, ומאיה גושן הודחה בבית הניחומים. לישראל שלוש מדליות בתחרות, לאחר הכסף של תמר מלכה והארד של תמנע נלסון לוי, שהושגו אתמול.

שגיא מוקי (עד 81 ק"ג) אלוף העולם לשעבר, פתח טוב את התחרות בסיבוב השני מול מוחמד קוץ’ הטורקי. סיבוב השלישי, מוקי נאבק בחוסה מנדיולה הספרדי וכעבור דקה השיג איפון.

שגיא מוקי בגרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, איגוד הג'ודו בישראל)
שגיא מוקי בגרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, איגוד הג'ודו בישראל)

ברבע הגמר פגש מוקי את פרננדו הפוטוגלי וגבר עליו באיפון. בחצי הגמר פגש את אנטוניו אספוסיטו האיטלקי. מוקי התעלה על עצמו בקרב שהגיע לניקוד זהב וניצח באיפון. בגמר מוקי ניצח את ודאט אלבאיראק הטורקי, עם איפון תוך 12 שניות בלבד מתחילת הקרב.

גילי שריר (63 ק"ג), שזכתה במדליית הזהב בגראנד סלאם פאריס האחרון, ניצחה בסיבוב השני את ווטנסב היפנית בקרב שהגיע לניקוד הזהב והוכרע בעונשים. ברבע הגמר פגשה את זצ'ובה הצ'כית, הקרב הגיע לניקוד זהב ושם ניצחה שריר בעונשים. בחצי הגמר הפסידה בעונשים למיילין דל טורו-קווראחל מקובה. בקרב על הארד הפסידה בווזארי ללארה פאזליו מקוסובו.

גילי שריר בגרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, איגוד הג'ודו בישראל)
גילי שריר בגרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, איגוד הג'ודו בישראל)

כרם פרימו הצעירה הפסידה בסיבוב הראשון לפלורנטינה איבנסקו מרומניה. ענבל שמש  נפצעה ולא התחרתה.

מאיה גושן (עד 70 ק"ג) עלתה למזרן וגם עלתה ליתרון של ווזארי שהביא לה ניצחון נגד לאורה קרבליו מברזיל בסיבוב הראשון. ברבע הגמר פגשה את מרים בוטקרייט מגרמניה והודחה לאחר שנפסלה בעקבות מהלך מסוכן. ההפסד שלח אותה לבית הניחומים, שם הודחה.

מאיה קוגן פתחה עם ניצחון בריתוק בשניות האחרונות של הקרב נגד אידלניס גומס-פרייה מקובה. בסיבוב השני, קוגן הופיעה מול מרגו פינו הצרפתייה שהייתה אלופת אירופה בעברה. הקרב שהסתיים בחניקה שהכניעה אותה אחרי 12 שניות ובגללה הישראלית התעלפה על המזרן.

במשקל עד 73 ק"ג, טוהר בוטבול הפצוע לא יתחרה בגלל פציעה בברך. עידו לוין פתח נפלא בסיבוב הראשון עם ניצחון באיפון נגד אנטואן בושארד מקנדה. בסיבוב השני הוא פגש את אדם ביזובסקי הצ’כי וניצח אותו גם כן באיפון. בסיבוב השלישי נעצר לאחר הפסד בווזארי ובעונשים לג’ובאני אספוסיטו האיטלקי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!