דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי ח' באייר תשפ"ד 16.05.24
22.4°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 21.3°אשדוד
  • 19.8°באר שבע
  • 23.9°אילת
  • 21.3°טבריה
  • 14.7°צפת
  • 22.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

בית הדין האזורי לעבודה: חברת טאואר פגעה בהתארגנות עובדיה ותפצה ב-550 אלף שקל

החברה תידרש לשלם פיצויים על סך 550 אלף שקלים ולהמנע מכל פגיעה עתידית בזכותם להתארגן | השופטת: "נציגי ומנהלי החברה התבטאו בצורה המהווה השפעה בלתי ראויה על אפשרות העובדים להצטרף להתארגנות עובדים ראשונית" | פסק הדין קבע כי החברה פגעה בהתארגנות העובדים ב-25 אירועים שונים

עובדי טאואר סמיקונדקטור מחוץ למפעל במגדל העמק במהלך תהליך ההתאגדות בהסתדרות (צילום: דוברות ההסתדרות)
עובדי טאואר סמיקונדקטור מחוץ למפעל במגדל העמק במהלך תהליך ההתאגדות בהסתדרות (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין האזורי לעבודה בנצרת קבע ביום חמישי כי חברת טאואר סמיקונדקטור פגעה בהתארגנות עובדיה ותידרש לשלם פיצויים על סך 550 אלף שקלים ולהימנע מכל פגיעה עתידית בזכותם להתארגן.

בין היתר קבע בית הדין כי החברה פגעה בהתארגנות העובדים ב-25 אירועים שונים, בניהם: עריכת עשרות כינוסים לעובדים בהם מנהלים בדרג הביניים ומנהלים בכירים העבירו מסרים כנגד ההתאגדות, הפצת מידעון בגנות ההסתדרות באמצעות קבוצות הוואטסאפ של העובדים ולוחות המודעות, הפצת קישור לביטול חברות בהסתדרות בקרב העובדים מצד מנהלים בכירים ואף החתמת עובדים באמצעות מנהלים על ביטול חברות בהסתדרות בשער המפעל. אירועים נוספים כללו זימון חברי ועד לשיחות מאיימות עם מנהלים, הקשו על חברי הועד לחלק מידע ועלונים לעובדים והערמת קשיים על ביקור נציגי ההסתדרות במפעל.

"הוכח כי שיחות, התבטאויות ועוד פעולות שבוצעו במפעל כנגד ההתארגנות בוצעו על ידי מנהלים ובהחלט שיקפו והיו פועל יוצא של 'רוח המפקד'", ציינה השופטת אורית יעקבס בפסק דינה, והוסיפה כי החברה לא פעלה בצורה רצינית ונמרצת כדי למנוע את ההתבטאויות הבעייתיות של מנהליה ואת מעשיהם כלפי העובדים שבחרות להצטרף להסתדרות או להיות בוועד.

"השתכנעתי כי נציגי ומנהלי המשיבה התבטאו בצורה המהווה השפעה בלתי ראויה על אפשרות העובדים להצטרף להתארגנות עובדים ראשונית. ולכן קמה החזקה כי ההתבטאויות, הבעות העמדה והמעשים שעשו היוו הפעלת לחץ בלתי הוגן על העובדים". עוד ציינה השופטת כי ההפרות נמשכו אף במהלך ניהול ההליך בבית הדין וכי אין ספק שתרמו לכך שהתארגנות העובדים לא הצליחה להתקדם לקראת יציגות במפעל – כשזו הפעם השלישית כבר שעובדי המפעל מנסים להתארגן.

"אני קורא להנהלת טאוור לאפשר לעובדים לממש את זכותם להתאגד ולא להפעיל את מכבש ההפחדה כנגדם", אמר לאון פרץ יו"ר מרחב עמקים צפוני "מקווה שפסק הדין הנוכחי ירתיע מקומות עבודה אחרים שלא לחזור על הטעויות שמפעל טאוור  נקט בהם ולאפשר לעובדים לממש את זכותם הלגיטימית להתאגד".

"ברצוני להודות  לצוות האיגוד המקצועי במרחב עמקים צפוני, לאגף התאגדות, וליו"ר הוועד סמיון, שעמד איתן אל מול מכבש הלחצים של ההנהלה, ולצוות הלכה המשפטית ענת גוטמן וד"ר מור ארזי גלבוע".

לצד הפיצויים הורתה השופטת להנהלת החברה להקפיד ולפעול להבא בהתאם לחוק ולפסיקה בכל הנוגע לזכות ההתארגנות ומימושה על ידי עובדיה, "על כל המשתמע מכך". משמעות הדבר היא שהפרות נוספות של פגיעה בזכות ההתארגנות של העובדים עשויות לגרור לא רק פסיקת פיצויים נוספת, כי אם גם פסיקת קנס בעבירה של בזיון בית הדין. עוד נפסק כי החברה תשלם להסתדרות גם 50 אלף שקלים הוצאות משפט. ועד הפעולה וההסתדרות יוצגו בהליך על ידי עו"ד מור ארזי גלבוע ועו"ד גלי רואש.

מחברת חברת טאואר סמיקונדקטור לא נמסרה תגובה

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!