דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

נתניהו: ״שולח מסרי לידידינו ואויבינו - ישראל תישאר דמוקרטיה חזקה ותוססת״

רה״מ רמז בפתח ישיבת הממשלה השבועית שאיראן וחיזבאללה מנסות ״לייצר מלחמת אזרחים בישראל״ וניסה להרגיע את הדאגה בארה״ב מהמהפכה המשפטית | לפני הישיבה אמר השר אקוניס: ״רצח פוליטי הוא רק שאלה של זמן בישראל״

ישיבת ממשלת נתניהו (צילום: יואב דודקביץ׳/ פול פלאש 90)
ישיבת ממשלת נתניהו (צילום: יואב דודקביץ׳/ פול פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה התכנסה הבוקר (ראשון) לישיבתה השבועית, על רקע שבוע נוסף של מחאות ומאבקים בעניין הרפורמה במערכת המשפט. בפתח הישיבה, רה״מ בנימין נתניהו אמר כי ישראל "תישאר דמוקרטיה", כמסר להתבטאויות בארצות הברית ביחס למהפכה המשפטית שיצאה לפועל בישראל.

"מול החזית האיראנית, המאמצים שלנו אינם פוסקים מסיבה פשוטה, כי מעשי התוקפנות של איראן אינם פוסקים. בשבוע שעבר איראן תקפה שוב מכלית נפט במפרץ הפרסי ופגעה בחופש השיט הבינלאומי. אתמול איראן תקפה בסיס אמריקני בסוריה. איראן ממשיכה לשלוח נשק קטלני שפוגע בהמוני אזרחים חפים מפשע הרחק מגבולותיה. איראן מנסה לפגוע בלי הרף במדינת ישראל ובאזרחיה באשר הם במקומות שונים בעולם. ההתקפות של איראן לא ירפו את ידינו".

עוד הוסיף נתניהו כי "לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני, ולא נאפשר לה להתבסס בגבולנו הצפוני. אנחנו עושים הכל ונעשה הכל כדי להגן על אזרחינו, ואנחנו מגיבים בעוצמה על ההתקפות נגדנו. אבל אני מבקש להדגיש משהו נוסף: איראן מנסה לפגוע בנו לא רק באופן פיזי. היא מנסה לפגוע גם במורל הלאומי שלנו. היא מנסה לערער את הלכידות שלנו כעם".

"שמעתי את דבריו של החיזבאללה, שלוחת איראן בלבנון. שמעתי את דבריו של נסראללה שדיבר על ההפגנות נגד הממשלה ואמר בסיפוק: "מלחמת אזרחים בישראל מתקרבת". ובכן, אני אומר לנסראללה: אל תבנה על מלחמת אחים. זה לא יקרה. וזה לא יקרה משום שאנחנו באמת אחים. זה לא יקרה כי מה שנסראללה לא מבין שאנחנו חיים בדמוקרטיה. בדמוקרטיה יש חילוקי דעות, יש ויכוחים, יש לפעמים הסכמות, וכשצריך יש הכרעות. זה לא יקרה ולא תהיה מלחמת אחים כי אנחנו תמיד זוכרים שנלחמנו שכם-אל-שכם כדי להגן על מדינתנו ולבנות את ארצנו".

הוא הוסיף: "בהזדמנות זאת אני שמח לאכזב את אויבינו וגם להרגיע את ידידינו: ישראל הייתה ותישאר דמוקרטיה חזקה ותוססת. דמוקרטיה עצמאית. אבל דווקא על רקע הציפיות של אויבנו, ציפיות החורבן ושפיכות הדמים שבהם, צריך להפסיק לדבר על דם ברחובות, צריך להוריד את גובה הלהבות, צריך להרגיע את הרוחות. זאת הקריאה הברורה שאני קורא מכאן, ואני מצפה מכל מנהיגי הציבור לומר דברים ברורים אלה. זה מה שהציבור הישראלי מצפה מאיתנו, וזה המסר הברור שאנחנו צריכים לשלוח לאויבינו".

בנוסף, בתחילת הישיבה, רגע לפני שנכנס אל החדר, השר אופיר אקוניס התייחס לאפשרות של רצח פוליטי בארץ, והתריע: "רמת ההסתה של היריבים הפוליטיים עברה כל גבול. רצח פוליטי לצערי הרב הוא שאלה של זמן. גם גורמי אכיפת החוק יתעשתו, הדבר הזה עלול לקרות. אפשר ורצוי להתווכח על הרפורמה המשפטית, אני בעד הפגנות אבל צריך להפסיק להסית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!