דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.2°תל אביב
  • 20.0°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.8°אשדוד
  • 26.3°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.6°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 24.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

לפיד: ״הממשלה גוררת את המדינה לאסון״; נתניהו: ״מדברים על דמוקרטיה ורומסים אותה״

ראשי הסיעות התייחסו לתחילת תהליך החקיקה של הרפורמה במערכת המשפט | נתניהו: ״איך אני אמור לייצג את בוחריי? בטלפתיה?״ | גנץ: ״חותמי מגילת העצמאות מתהפכים בקברם״ | ליברמן: ״לא היו הבנות שנתניהו לא הפר״

דבר
צרו קשר עם המערכת:

זמן קצר לפני התכנסות מליאת הכנסת היום (שני) בשעה 16:00, סיעות בכנסת מכנסות ישיבות סיעה דרמטיות, כאשר ראשי הסיעות מתייחסים כל אחד בנפרד לתחילת תהליך החקיקה של הרפורמה במערכת המשפט.

ראש האפוזיציה ויו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אמר בפתח ישיבת סיעתו: "היום בלילה מדינת ישראל תעשה את הצעד הראשון לקראת הפיכתה למדינה לא דמוקרטית. הממשלה מעלה להצבעה בקריאה ראשונה שני חוקים לביטול הדמוקרטיה בישראל. כל הנסיונות להוביל להידברות, של הנשיא הרצוג, של האופוזיציה, של החברה האזרחית, אפילו של האמריקאים, נתקלו בסירוב מוחלט. הממשלה מעמידה פנים שהיא מעוניינת בהידברות, אבל זה שקר. הם חסמו כל נסיון להידברות בזמן שהם ממשיכים בריצת אמוק לחקיקה חפוזה וחסרת אחריות. לא התקיים דיון אמיתי על הנזק הנורא שייגרם לכלכלה, לפרנסה של כל אחד מאתנו, לא על הסכנות הבטחוניות, לא על העובדה שזה קורע את עם ישראל לגזרים".

"זה כבר לא רק המשפט של נתניהו, זה כבר לא רק הפסילה של אריה דרעי. מפלגות הקואליציה הבינו שאם ישראל תפסיק להיות דמוקרטיה הם יוכלו להעביר חוקים של כפיה דתית, הם יוכלו לספח שטחים והם יוכלו לחלק לעצמם תקציבים בלי שאף אחד יפריע להם. חברי הממשלה מתלוננים שיש להם בעיה בהסברה. אין להם בעיה בהסברה, יש להם בעיה במהות. יריב לוין ושמחה רוטמן שני אנשים קיצונים מאין כמותם, גוררים אותנו לאסון״.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "היום בבוקר הגיעו לשפל חדש, ניסו למנוע מחכים לצאת מביתם ולהגיע לכנסת להצביע. צרו על ביתה של גוטליב, שיש לה בת עם צרכים מיוחדים ואמרו "אתם לא תצאו מהבית". אמרו לה 'תישארי בבית, תנגני מוזיקה'. אלה הבריונים שמטיפים לנו מוסר? שמדברים מעל ראשינו על ערכים הומאניים? על זכויות הפרט והמיעוט? בשעה שהם רומסים עד עפר את סכויותיה של ילדה עם צרכים מיוחדים ונציגת ציבור? אני מודה לאלו באופוזיציה שגיונו את הדבר הנורא הזה, ולאלו שלא -תתביישו לכם".

מנהיגי המחאה מדברים על דמוקרטיה – ובפועל רומסים אותה. צריך להידבר – אבל אסור לדבר. אומרים לי, לא רק שאתה לא יכול לעסוק בה, אתה לא יכול לדבר עליה. למה מי אתה? בסך הכל רה"מ. אתה אמנם נבחרת בשמם, אבל אתה לא יכול לדבר בשמם. איך אני אמור לייצג אותם? בטלפתיה? יש לא מעט נציגים שמסכימים להידברות, אבל הם מפחדים מהביקורת במחנה שלהם".

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, אמר בפתח ישיבת סיעתו: "בימים האחרונים נפגשתי עם פטריוטים שונים, ועניתי להם למה לא להיכנס להידברנות בלי עצירת החקיקה. הם רוצים למסמס אותה ולהגיד ניסינו לדבר. אם רק היו רוצים רפורמה אמיתית, לא רק היו עוצרים את ה-D9 אלא לא היו עולים עליו מלכתילה. מה שאנחנו רואים עכשיו זה לא רצון לדבר. זה משחק האשמות של משהו שמפסיד בדעת הקהל".

עוד אמר: "עוד לא מאוחר לדבר. היום מסתמן כיום עצוב לדמוקרטיה הישראלית, הים שבו הדורסנות מבקשת להתגבר על הידברות. הקיצוניות משתלטת על חיינו. אבות האומה לא דימיינו מדינה שהיא לא דמוקרטית. הם ידעו שזה לא מסתכם רק בספירת הקולות, אלא גם בשמיעת הקולות. אני קורא לנתניהו שהוא בן שלהיסטוריון ומכיר היטב בהיסטוריה, אתה יודע שחותמי מגילת העצמאות מתהפכים כרגע בקברם, עצור את העוול ההיסטורי הזה, כי ההיסטוריה לא תסלח לך וההיסטוריה תשפוט. לא נפסיק למחות על המדינה שלנו כי אין לנו ארץ ארת. אני מבקש לחזק את המפגינים ולקרוא להם להמשך מאבק לא אלים".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר פתח ישיבת סיעתו: "אני מרגיש שאנחנו חוזרים לתקופת אטלאנה. גם היום שמעתי אותן קריאות לאש חיה ולשפיכות דמים. הדברים האלה בלתי סבירים ובלתי מתקבלים על הדעת. כן למחאה אזרחית חריפה. כן למאבק עיקש. אבל מלחמת אחים לעולם לא. גם לגבי מה שיקרה היום, אנחנו ישראל ביתנו נחרים ונצא מהאולם. עצם ההצבעה היא מתן לגיטמציה לשורה של חקיקה וחוקים שסותרים את מגילת העצמאות, ומכיוון ששורה של חוקים סותרים אותם, אני קורא להרצוג לא לחתום עליהם. כל חוק שיש בו סתירה למגילה, אני מצפה מהרצוג שלא יחתום עליהם".

"גנץ כבר ישב עם נתניהו, וחתם איתו על הסכם מפורט. ובסוף נתניהו רימה ושיקר. אז אם הוא רוצה שנתיהו שוב ישקר אותו שישב איתו עד שיצא עשן לבן. לא היו הבנות שנתניהו בסוף לא הפר ולא רימה. הבן אדם פשוט לא מסוגל למשהו אחר. לא רואה שום טעם לשבת עם משהו שאתה יודע מראש שבסוף הוא ישקר. אנחנו בצורה מאוד ברורה אומרים שאנחנו נילחם במליאה בוועדות, נדבר, נתווכח, אבל היום בהצבעה על אותם החוקים אנחנו נהיה מחוץ לאולם המליאה", הוסיף.

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, אמרה בפתח ישיבת סייעתה: "אני קוראת לחבריי באופוזיציה, די לשקר של ההידברות. אין כאן הידברות, יש כאן ניסיון להחליש את המחאה ולהיראות טוב בעולם. כשהם מביאים לקריאה ראשונה מהפכה הרסנית. אסור ללכת להידברות. הדמוקרטיה הישראלית מוטלת על הכף, לטובת כל האזרחים. אין עם מי לדבר, אין רצון טוב ותום לב".

להמשיך בכל הכוח את ההפגנות, את ההתנגדות, את המחאה, כל מאות אלפי הישראלים לא יוצאים כדי שיעשו עליהם סיבוב, הם יוצאים בשביל להציל את ישראל מחיסול הדמוקרטיה שלה. המחאה עובדת, היא מערערת אותם, הם לא האמינו שיחזיקו ככה מעמד. אם נמשיך את המחאה הזו, אנחנו ננצח והדמוקרטיה הישראלית תנצח", הוסיפה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!