דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

סמוטריץ': אחתום על ההמלצה להעלות את מחירי מעונות היום המפוקחים, שתאפשר העלאת שכר המטפלות

בפגישה שהתקיימה במשרד האוצר התחייב השר שיאשר את ההמלצות בשבוע הבא: "מעונות היום הם אבן דרך משמעותית בחוסנה של כלכלת ישראל" | המשמעות: הגדלת תקציב המעונות | השאלה: האם העלאת התעריף תוטל על כתפי ההורים, או שהממשלה תסבסד

פגישה של ארגוני מעונות היום עם שר האוצר (צילום: דוברות משרד האוצר)
פגישה של ארגוני מעונות היום עם שר האוצר (צילום: דוברות משרד האוצר)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הודיע היום (שני) שיחתום בשבוע הבא על המלצות ועדת המחירים של מעונות היום, שהמליצה להעלות את תעריפי המעונות. ההעלאה תאפשר את השוואת שכר המטפלות-מחנכות לשכר הסייעות בגנים. אימוצה יוכל לאפשר גם את צמצום היחס מטפלת-פעוטות, יעד שהציב משרד החינוך עם המעבר של המעונות לגיל הרך למשרד.

לדברי השר סמוטריץ', "נמשיך ונעסוק בנושא המעונות. נחתור לפתרונות ותהיה הקשבה רבה. מעונות היום הם אבן דרך משמעותית בחייהם של ילדי ישראל ובחוסנה של כלכלת ישראל".

במעונות היום המפוקחים מטופלים כ-120 אלף ילדים, שהם כרבע מהילדים בגיל לידה עד שלוש. בשנתיים האחרונות נאבקים הארגונים שמפעילים את מעונות היום המפוקחים על הגדלת התקציב של המעונות, ומזהירים ממשבר כוח אדם חריף שנובע בין היתר משכרן הנמוך של המטפלות.  בסקר שפורסם לאחרונה על ידי מרכז טאוב עלה כי ב-70% מהמעונות עזבה מטפלת מחנכת.

כחלק מהמאבק, הארגונים השביתו את המעונות למשך שבוע באוקטובר 2021. בעקבות המאבק סוכם שוועדת המחירים, שמוסמכת לקבוע את המחיר המירבי שמשלמים ההורים במעונות, תתכנס ותבחן מחדש את המחירים. חודשיים לאחר מכן הועברה האחריות על המעונות למשרד החינוך, ושרת החינוך דאז יפעת שאשא ביטון גיבשה מתווה שכלל בין היתר צמצום היחס בין מטפלות לפעוטות.

מסקנות הוועדה פורסמו באוגוסט האחרון, וכללו העלאה של התעריף בעשרות עד מאות שקלים לחודש, במטרה להשוות את שכר המטפלות מחנכות לשכרן של הסייעות ולפצות את הארגונים על התייקרויות. ההמלצות כללו גם אפשרות של יישום התכנית לצמצום היחס מטפלות-פעוטות שידרוש גיוס כוח אדם נוסף למעונות ולכן יגדיל את עלות ההפעלה שלהם.

אך שר האוצר דאז אביגדור ליברמן והשרה יפעת שאשא ביטון סירבו לאשר את ההמלצות, ככל הנראה מתוך רצון להימנע מלייקר שירות נוסף בתקופה של התייקרות מוצרים ושירותים רבים. עם זאת, השרים התעלמו מהאפשרות שהממשלה תהיה זו שתממן את עליית התעריף באמצעות הגדלת הסבסודים להורים, שגם במצב הנוכחי עומדים על מעל מיליארד שקלים בשנה.

כדי לאשר את החלטות הוועדת המחירים נדרשת חתימה של שר החינוך יואב קיש, שטרם התבטא בנושא.

ההכרזה התקיימה בפגישה עם סגנית שר האוצר, מיכל ולדינגר, וראשי הארגונים של מעונות היום: יו"ר אמונה, ליאורה מינקה ויפעת סלע, מנכ"ל אמונה דוד הדרי, יו"ר נעמת חגית פאר, מנכ"ל נאות מרגלית ליאור גבאי, מנכ"ל נשי חירות יעל שמרגד, יו"ר ויצו אניטה פרידמן, מנכ"ל ויצו, מירה מינס, מנהלת מחלקת מעונות יום בבית יעקב, פייגי טבק ומנכלי"ת פורום מסגרות הגיל הרך בישראל, דנית ברביאבי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!