דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי ח' באייר תשפ"ד 16.05.24
22.4°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 21.3°אשדוד
  • 19.8°באר שבע
  • 23.9°אילת
  • 21.3°טבריה
  • 14.7°צפת
  • 22.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

הודיה ביטון, שחקנית נבחרת ישראל בכדורגל: "חלום של כל שחקנית לייצג את המדינה שלה"

ביטון (20), שחקנית מכבי חדרה, כבר כבשה העונה עשרה שערים לטובת קבוצתה ומסתמנת כאחת השחקניות המבטיחות | בראיון ל'דבר' היא מספרת על תחילת דרכה ועל הקבוצה: "כל אחת נותנת את המאה אחוז, יש לנו הרבה מה ללמוד ולהשתפר"

הודיה ביטון (משמאל) במדי נבחרת ישראל מול איטליה (צילום: Maurizio Borsari/AFLO/reuters)
הודיה ביטון (משמאל) במדי נבחרת ישראל מול איטליה (צילום: Maurizio Borsari/AFLO/reuters)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הודיה ביטון, שחקנית מכבי כישרונות חדרה ונבחרת ישראל, נחשבת לאחת השחקניות הישראליות המבטיחות, חלק מדור צעיר ואיכותי שגדל בישראל בשנים האחרונות ואמור להצעיד את הענף לדרך חדשה.

"בתור שחקנית התקפה אני אוהבת את הגולים, את ההרגשה שהכדור פוגש את הרשת. זאת הרגשה מצמררת שאי אפשר להסביר. המקצוע הזה אינטנסיבי מאוד, אבל יש לצידי עשר שחקניות, והביחד מחזיק ושומר עלינו", אומרת ביטון בראיון ל'דבר'. ביטון (20) כבשה עד כה עשרה שערים בכל המסגרות לזכות קבוצתה, מתוכם שלושער במשחק הראשון העונה מול מ.כ רמת השרון בגביע אתנה.

לאחר שבעה-עשר מחזורים, חדרה נמצאת כרגע במקום החמישי בטבלה הצפופה. שתי נקודות מאס"א ת"א, שבמקום השלישי, ושלוש נקודות ממכבי בנות עמק חפר, שנמצאת מתחת לקו האדום. "אנחנו עוברות עונה עם עליות וירידות, ומגיעות לכל משחק כדי להוציא את המיטב ומעבר. כל אחת נלחמת ונותנת את המאה אחוז שלה, אבל זה לא תמיד מספיק. יש לנו הרבה מה ללמוד ונעבוד על זה באימונים".

מה המטרות של הקבוצה ושלך להמשך העונה?
"המטרה שלנו בכל משחק, היא להשיג את שלוש הנקודות ולהיות למעלה בטבלה. אני מאמינה מאוד בקבוצה, יש לנו סגל איכותי מאוד. המטרות שלי עד סיום העונה היא לסיים עם הרבה שערים, להשתפר מיום ליום ולהיות בסגל של נבחרת ישראל".

הודיה ביטון (מימין) במדי מכבי כישרונות חדרה מול אס"א ת"א (צילום: מושיק אושרי, אס״א תל אביב)
הודיה ביטון (מימין) במדי מכבי כישרונות חדרה מול אס"א ת"א (צילום: מושיק אושרי, אס״א תל אביב)

ביטון החלה את דרכה בענף בגיל שבע, כילדה בקבוצת הבנים של עירוני מכבי קרית אתא. "זה הבית שלי – משם הכל התחיל", היא נזכרת, "הייתי משחקת בשכונה עם בן-דוד שלי ועם אחי הגדול והם דחפו אותי לשם".

בגילאים הצעירים יותר היא עוד הספיקה לשחק בענפים נוספים, לפני שהתמסרה לענף הכדורגל, "כילדה אהבתי לשחק הכל: כדורעף, כדורסל, כל דבר שמסתכם בכדור, אבל הכדורגל הייתה האהבה הגדולה שלי".

בגיל שש עשרה ביטון לקחה את האהבה שלה צעד קדימה ועברה ממכבי צור שלום ביאליק – מהליגה הלאומית, למכבי כשרונות חדרה – מליגת העל. כבר בעונה הראשונה שלה בקבוצת הנערות בלטה עם 24 שערי ליגה, וזכתה לדקות הראשונות בליגת העל, "רציתי להתקדם, להגיע לליגת העל לנשים ולנבחרת ישראל הבוגרת. הבנתי שזאת הדרך, והייתי נוסעת שעתיים הלוך-חזור בכל יום ואפילו יותר. זה היה חלק קטן מהדרך שלי להצליח".

היכולת המצוינת של ביטון, העניקה לה בגיל 18 את הופעת הבכורה במדי הנבחרת הבוגרת, במשחק החוץ מול איטליה החזקה. "זה חלום של כל שחקנית לייצג את המדינה שלה וללבוש את הסמל. כל זימון מחדש ההרגשה לא משתנה, ואלו רגשות שדוחפות אותך קדימה. השתדלתי להנות מהרגע, אני לא אוהבת לחשוב יותר מדי לפני משחקים, אני מנסה להישאר מרוכזת. בתוך המשחק את לא חושבת על שום דבר, את פשוט משחקת את המשחק".

ביטון ממשיכה להיות חלק מהסגל הרחב של הנבחרת, שנמצאת בשבועות האחרונים באימונים כמעט שבועיים בשפיים. המטרה של הנבחרת היא לשמור על מסגרת משותפת, למרות שהמשחקים שתוכננו מול קפריסין ואיי פארו בוטלו על ידי ההתאחדות לכדורגל .

איך מקדמים את כדורגל הנשים בארץ?
"צריך שתהיה הרבה חשיפה, שיביאו לענף ספונסרים ושידורים בטלוויזיה. עכשיו יש את משחקי ליגת העל בווינר, שזה צעד מעולה. זה הולך ומתקדם, אבל באיטיות. אני מקווה שזה ילך ויתעצם עם הזמן, כי מפספסים הרבה כישרונות".

איך את רואה את עצמך בעוד חמש שנים? יש לך רצון לצאת לשחק בחו"ל?
"אני בהחלט רואה את עצמי יוצאת לאירופה בעוד כמה שנים – זה החלום שלי. אני רוצה להיות הכי טובה, להשתפר כל יום, ומעונה לעונה. הזמן של הכדורגלנים קצוב, אז אם כבר חולמים – אז חולמים ועושים בגדול".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!