דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י"ג באייר תשפ"ד 21.05.24
20.7°תל אביב
  • 19.9°ירושלים
  • 20.7°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.4°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 20.6°טבריה
  • 19.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ליגת העל לנשים בכדורסל: רמלה ניצחה את אשדוד במשחק העונה

האשדודיות ספגו את הפסדן הראשון העונה, 72:66 לרמלה | הפועל ראשל"צ עלתה למקום השלישי בטבלה עם ניצחון חשוב על מכבי רמת גן במאבקי הצמרת

שחקניות אליצור רמלה חוגגת את הניצחון (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
שחקניות אליצור רמלה חוגגת את הניצחון (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אליצור רמלה ניצחה אתמול (שני) במשחק העונה את מכבי בנות אשדוד, שספגה את הפסדה הראשון בליגה. הפועל ראשל"צ עלתה למקום השלישי בטבלה עם ניצחון חשוב על מכבי רמת גן במאבקי הצמרת. אס"א ירושלים ניצחה את בנות הרצליה, וא.ס רמת השרון גברה על אליצור חולון.

אליצור רמלה 72– מכבי בנות אשדוד 66
מכבי בנות אשדוד פתחה את משחק העונה ברמלה באופן מושלם. היא קלעה מבפנים ומבחוץ וגרמה למארחת להיראות אבודה כבר בדקות הראשונות. שלשות של שאטורי ווקר לקראת סיום הרבע הרחיבו את הפער לטובת אשדוד בתום הרבע ל-13:22.

הרבע השני נפתח שוב בקליעה חלשה של רמלה. אשדוד אכן הייתה מעולה כמו שהמאמנת לקו ווילינגהאם אמרה לשחקניות שלה, אבל שירה העליון הגיבה בהרכב יעיל עם שלוש גבוהות, ורמלה צימצמה את התוצאה במחצית ל-32:30.

אשדוד הוכיחה לאורך המשחק שהיא יכולה לתת פייט לאלופה המכהנת גם ללא בראון, אבל היכולת שלה לאיים על הסל, שנסמכה כמעט באופן בלעדי על ווקר, הלכה ונחלשה לאורך המחצית השנייה. אם רמלה סיימה את הרבע השלישי ביתרון זעום של 49:50, לרבע האחרון עלתה האלופה במטרה לדרוס. היא הייתה נמרצת יותר וקטפה לא מעט כדורים חוזרים גם בהתקפה.

ווילנגהאם הזעיקה פסק זמן ואמרה לחניכות שלה שהן "נראות עייפות – ואלופות לא יכולות להיות עייפות". לאחר מכן נטישה היידמן חזרה למגרש עם אנרגיות ושלשה, אבל המומנטום כבר עבר לרמלה. היידמן עוד הצליחה לצמצם מעט את ההפרש, אבל שלשה של נור כיוף וחדירה מוצלחת של אוסטין העלו את הפער לזכות רמלה לדו-ספרתי, קצת יותר מדקה לסיום.

קלעו לרמלה: קאנון 24, אוסטין 17, ברון 12, כיוף 9, קלארק 5, דנן 3, פליישר 2.
קלעו לאשדוד: ווקר 25, היידמן 15, דיין 8, כהן 7, סהר 7, אלדמן 4.

מכבי רמת גן 72 – הפועל ראשל"צ 77
הרבע הראשון, שהתחיל בקרב קליעות בין בריטני בראון מרמת גן לג'ורדן הופר מראשון לציון, הפך למשחק צמוד ויפה. שתי הקבוצות, שתפסו את המקומות השלישי והרביעי, ונראות כמועמדות הרציניות ביותר לחצאי גמר הפלייאוף ביחד עם אשדוד ורמלה, סיימו את הרבע הראשון כשהאורחות ביתרון 20:23.

במחצית השנייה עדן ציפל כבר לקחה יותר אחריות. משחק הריצה הגדיל משמעותית את הפער מרמת גן, שהמשיכה לשאת עיניים בעיקר לבראון ולג'יליאן אלין. האחוזים הנמוכים של ג'יימי נארד אפשרו לאורחות להגדיל את הפער לדו ספרתי: 54:65 אדום לקראת הרבע האחרון.

הרבע האחרון היה שונה. שתי הקבוצות הרבו לאבד כדורים ובאופן כללי נראו עייפות ולא חדות. הקצב ירד באופן משמעותי והאורחות נראו כאילו הם רק מחכות שהמשחק ייגמר, בתקווה שהפער שפתחו קודם יספיק להן.

קלעו לרמת גן: בראון 25, אלין 20, נארד 10, שלום 7, חתוקאי 6, וטורי 4.
קלעו לראשל"צ: צ'ארלס 21, הופר 17, ציפל 11, סימון 10, קארש 9 , סויץ 5, אטינגר 4.

א.ס רמה"ש 98 – אליצור חולון 89
מצד הביתיות, הנקודות התחלקו ברבע הראשון באופן שוויוני למדי בין כל שחקניות החמישייה, בזמן שחולון נסמכה כמעט אך ורק על ג'ני סימס, שלקחה אחריות וקלעה 13 נקודות כבר בעשר הדקות הראשונות. 19:21 לחולון בתום הרבע.

סימס נחלשה ברבע השני עם 3 נקודות בלבד, אבל שתי הבעיות העיקריות שלה היו אחרות: משחק חלש של אלכס הארדן (0 מ-6 ו-0 נקודות במחצית) לא אפשר לה לעמוד בקצב. מהצד השני, משחק נפלא של צ'רלי קולייר מרמת השרון, שלא הצליחה להחטיא וסיימה מחצית ראשונה מדהימה עם 15 נקודות ו-100% מהשדה ומהקו. רמה"ש עשתה ככל העולה על רוחה בהתקפה וירדה רגועה למדי למחצית, כשהיא מובילה 37:50.

שום דבר לא נתן אינדיקציה לכך שהרבע האחרון יהיה שונה מהשלושה שקדמו לו. חולון אמנם קיבלה מכסת נקודות יפה משחקניות החמישייה שלה, אבל העובדה שרק שש שחקניות שותפו ורק החמישייה קלעה, הותירה אותה בבעיה מול רמה"ש, שהייתה חדה יותר וגם ארוכה יותר.

קלעו לרמה"ש: ג'ונס 31, ג'נקינס 22, קולייר 19, סער 14, קסטן , נשר 5, שוסטר 1.
קלעו לחולון: סימס 24, הארט 24, פרסלי 15, הארדן 13, רבר 13.

אס"א ירושלים 78 – בנות הרצליה 69
הקבוצה הביתית רשמה שישה איבודי כדור בחמש הדקות הראשונות, וגם פסק זמן לא עצר את הריצה של הרצליה – שהגיעה כבר ליתרון משמעותי של 5:20. לקראת סיום הרבע הצליחו הירושלמיות לכפות מעט איבודי כדור גם על הרצליה, אך זו עדיין הובילה 18:25 אחרי 10 דקות.

ירושלים עלתה למחצית השנייה עם הרוח הגבית מסוף המחצית הראשונה, אלא שהרצליה לא התכוונה להניף דגל לבן. פרומיס אמוקמרה במשחק מצוין הייתה המוציאה לפועל העיקרית של האורחות, שהפכו את התוצאה לטובתן וניצלו את חוסר הריכוז של ירושלים לאורך רוב הרבע השלישי.

תיאודורה טודוריץ' הצטרפה לצוות המסייע של ירושלים ברבע האחרון, והקבוצה של אוהד גל יצאה לריצה שהרצליה כבר פשוט לא יכלה לעמוד בה. בריאנה דיי עוד ניסתה לצמק קצת לקראת הסיום, אבל לאחר שהפער הפך בדקות האחרונות לדו-ספרתי, זהות המנצחת כבר הייתה ברורה.

קלעו לירושלים: אדאמס 23, טודוריץ' 17, וורץ 17, מיכאליץ' 8, פירסטנברג 6, בר-גל 5, בסטקאר 2.
קלעו להרצליה: אמוקמרה 21, דיי 17, ריצ'ארדסון 9, עזורי 8, זמברוטה 6, זליבנסקי 5, לביא 3.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!