דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.2°תל אביב
  • 20.0°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.8°אשדוד
  • 26.3°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.6°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 24.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באוקראינה

אדלשטיין ואלקין נפגשו עם זלנסקי בקייב: "האשמים חייבים לשאת באחריות, נמשיך לתמוך באוקראינה"

חברי הכנסת שמכהנים כראשי אגודת הידידות הפרלמנטרית ישראל-אוקראינה הביעו את תמיכתם באוקראינה, וקראו לישראל לעשות יותר: "עלינו לסייע לאוקראינה בכל התחומים שבהם טכנולוגיות ישראליות, כולל צבאיות, יכולות לסייע להגן על האוכלוסייה האזרחית"

ולודימיר זלנסקי, נשיא אוקראינה, ח"כ יולי אדלשטיין וח"כ זאב אלקין בפגישה בלשכת זלנסקי
ח"כ יולי אדלשטיין וח"כ זאב אלקין. "העולם המערבי כולו תמך וממשיך לתמוך במאבקה של אוקראינה על חירותה ועצמאותה" (צילום: פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

"הגענו היום לאוקראינה כנציגי כנסת ישראל וכראשי אגודת הידידות הפרלמנטרית ישראל-אוקראינה, כדי להביע את תמיכתנו באוקראינה, בעם האוקראיני ובהנהגת אוקראינה בתקופה קשה זו", הודיעו חברי הכנסת יולי אדלשטיין (הליכוד) וזאב אלקין (המחנה הממלכתי), שנפגשו אתמול (שני) עם נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי בלשכתו בקייב.

לפי ההודעה המשותפת, נידונו בפגישה הצורך בהגברת הסיוע הישראלי לאוקראינה, כולל בתחום ההגנה נגד טילים ומל"טים איראניים. הושם דגש על שיתוף פעולה ישראלי-אוקראיני נגד איראן בזירה הבינלאומית.

"כבר שנה העם האוקראיני מגן על אדמתו מפני הפלישה הרוסית", אמרו לזלנסקי בפגישה. "במלחמה הנוראה הזו, שבעבר לא היה ניתן לדמיין אותה, נהרגים לא רק אנשי צבא, אלא גם אזרחים, קשישים, נשים וילדים. רוסיה ממשיכה להפגיז את הערים האוקראיניות כולל חרקיב, שבה אחד משנינו נולד וגדל. נמשך ירי הטילים ופגיעה באמצעות המל״טים האיראניים כנגד תשתיות אזרחיות.

"כל האשמים בפשעי מלחמה נגד האנושות חייבים לשאת באחריות. העולם המערבי כולו תמך וממשיך לתמוך במאבקה של אוקראינה על חירותה ועצמאותה. מדינת ישראל, כחלק מקהילת המערב, וכמדינה שיודעת היטב את משמעות ההגנה על עצמאותה עם נשק ביד במאבק בתוקפנות לא צודקת ובהפגזות מתמשכות באוכלוסייה אזרחית, לא יכולה לעמוד מן הצד בשעה זו".

הם מנו את פעולותיה של ישראל מתחילת המלחמה, אבל אמרו שזה לא מספיק. "ישראל צריכה להגביר משמעותית את תמיכתה באוקראינה. ישראל יכולה וצריכה לעשות הרבה יותר ממה שעשתה עד כה. עלינו להפסיק לחשוש, ולנקוט עמדה חד-משמעית פעילה בהתאם לערכי המוסר הבסיסיים, כפי שמצופה מכל מדינה מערבית. עלינו לסייע לאוקראינה בכל התחומים שבהם טכנולוגיות ישראליות, כולל צבאיות, יכולות לסייע להגן על האוכלוסייה האזרחית, על חירותה ועצמאותה".

אדלשטיין כתב הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו: "נפגשתי אמש בקייב עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, וראיתי במו עיניי את המתרחש באזור. המעורבות האיראנית ניכרת ובולטת בכל צעד ובכל דקה. טכנולוגיה וכלי מלחמה איראניים מצויים בשימוש רוסי יום יומי ומספקים לאיראן ניסיון לחימה קבוע. אסור לנו לתת לזה להמשיך ואסור לנו לשבת על הגדר עוד. ישראל חייבת להתייצב לצד אוקראינה מול השילוב המסוכן של רוסיה ואיראן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!