דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
19.3°תל אביב
  • 12.6°ירושלים
  • 19.3°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.3°אשדוד
  • 17.0°באר שבע
  • 25.6°אילת
  • 19.3°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו"ר ההסתדרות: "אשבית את המשק רק על תנאי עובדים ושכר. זכויות עובדים לא ייפגעו ברפורמה"

בר-דוד קרא להידברות ופשרה בנושא הרפורמה המשפטית: "איבדנו את זה, ואנחנו צריכים להתחיל לחזור לדבר" | על המו"מ עם האוצר על השכר במגזר הציבורי: "היום נדע אם פנינו להסכם מסגרת או לעימות" | על שדרוג תנאי הסייעות: "זו רפורמה בעלות מיליארד וחצי ש"ח, מהפכה של ממש"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר היום (שלישי) שהוא "מוטרד מאוד מהקולות, מהשיח הנפיץ ומהמחלוקת בעם" ביחס לרפורמה המשפטית וקרא להידברות ולפשרה. בר-דוד, שדיבר בוועידה של ynet, אמר שהמחלוקות הן "לא דבר שיכול לעבור בלי שהוא יטריד ויעשה באמת לא טוב לאנשים שמובילים ומנהיגים את הציבור. אי אפשר להתעלם מזה. חצי עם לא יכול להתעלם מחצי עם. כל צד צריך לשמוע את הצד השני. לדעתי אנחנו איבדנו את זה, ואנחנו צריכים להתחיל לחזור לדבר".

לדברי בר-דוד, "אני חושב שאחרי שאתמול בלילה הקריאה הראשונה עברה, זה הזמן להתחיל לדבר על החוקים עצמם ולהתחיל להגיע לפשרות ברוח מתווה הנשיא. אני חושב שצריך לעשות רפורמה כזאת או אחרת, אבל לטעמי לא מופיעים בה הדברים החשובים להתנהלות של בית המשפט. אני חושב שזה לא טוב, אבל עכשיו זה הזמן שיישבו וידברו, יגיעו להבנה, יורידו את האווירה הנפיצה ואפשר יהיה להגיע להבנות ולהוריד את המתח הזה שממש מפצל פה את העם".

בר-דוד אמר שהוא פועל כדי לקדם הסכמות בין הצדדים. "יש לי שיחות עם ראש הממשלה. ביקשתי ממנו בימים האחרונים לנסות להרגיע, לנסות להגיע להבנות. אני מדבר עם כל הגורמים, מנסה לפשר, מנסה לייצר שיח. זו המשימה שלי, זו המטרה שלי וכך אני מבין את ההסתדרות. אני אנסה להביא לפשרה פה, כדי שיהיה אפשר לחזור ולחיות פה בשקט, וחצי אחד של העם לא יריב עם חצי העם השני כי זה לא דבר טוב".

יו"ר ההסתדרות הדגיש שההסתדרות תעמוד על כך שזכויות העובדים לא ייפגעו ברפורמה. "אין מצב שזכויות עובדים ייפגעו במדינת ישראל". לדבריו, "עכשיו עובר חוק ההסדרים עם שר שעם כל הכבוד לו, הוא לא מאוהבי ההסתדרות. אין בו דבר וחצי דבר נגד ההסתדרות ונגד העובדים. זה לא היה בעבר. זה כתוצאה מהעוצמה שלנו, זה כתוצאה מהכוח שלנו וההימצאות שלנו בכל המפלגות".

בר-דוד הדגיש שההסתדרות לא תשבות במחאה על הרפורמה, ושאם ישבית את המשק, זה יהיה על נושא השכר ותנאי העבודה. "אני אחליט מתי אני אשבית את העובדים, ואני אשבית אותם רק על תנאי עובדים ושכר – כי קיבלתי את המנדט על תנאי העובדים והשכר שלהם, ולשם כך נבחרתי".

על השביתה שהכריז השלטון המקומי בחמישי הקרוב, במסגרתה ישבתו גם הסייעות בגני הילדים אמר בר-דוד: "זו לא שביתת סייעות. השלטון המקומי טוען על קרן הארנונה, שמנסים לקחת את הארנונה מהעיריות החזקות ולנסות לתת לחלשות, והודיעו על שביתה ביום חמישי. זו לא פעם ראשונה שהם עושים את זה. הכניסו לתוך זה גם את הסיפור של הסייעות. למה? כי הם יודעים שאנחנו עומדים רגע לפני סיום של רפורמה מקיפה בשכר, בתנאים של 60 אלף עובדות.

"זו רפורמה בעלות של מיליארד וחצי שקלים, אף אחד לא יכול להביא את זה, רק ההסתדרות. זה יהיה תפקיד רציני עם הכשרות עם שכר הרבה יותר גבוה מאשר זה שיש להם היום מהפכה של ממש".

בר-דוד תיאר אווירה מתוחה עם האוצר, אך במהלך הוועידה הוא התחבק עם שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', שהתראיין לפניו. לדבריו, "היום אחר הצהריים תהיה פגישה מכרעת במשרד האוצר, ואז נדע האם פנינו להסכם מסגרת לכלל העובדים, והאם פנינו לרפורמה מקיפות בסייעות כמו שהבטחתי. או שפנינו לעימות אבל עימות על נושא השכר. זה המנדט שלי, אני אמשיך להוביל ולהנהיג את העובדים במדינת ישראל להילחם ביוקר המחיה, באינפלציה, ובכל מה שקשור בזה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!