דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאגיד השידור הציבורי

שר התקשורת למועצת התאגיד: "לא נותנים במה לחלקים בציבור שמבקשים להשמיע קול אחר"

במכתב ששלח שר התקשורת לחברי המועצה הוא טוען שסיקור התאגיד השידור "כאן" את הרפורמה במערכת המשפט הינו "מגמתית ומוטה באופן בולט" | נציגי העיתונאים: "קרעי רוצה להיות הצנזור של השידור הציבורי" | התאגיד: "נוסיף לפעול באופן הגון, מקצועי ועצמאי"

שר התקשורת שלמה קרעי בכנס העיתונות בהרצליה (צילום ארכיון: אבשלום ששוני/ פלאש90)
שר התקשורת שלמה קרעי בכנס העיתונות בהרצליה (צילום ארכיון: אבשלום ששוני/ פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, פנה היום (רביעי) במכתב לחברי מועצת התאגיד, בטענה שתאגיד השידור הציבורי מפר את הוראות חוק השידור הציבורי באופן סיקור הרפורמה המשפטית. לטענת השר "שידורי התאגיד הינם מגמתיים, מוטים באופן בולט".

במכתבו ציין השר מספר דוגמאות מתכני התאגיד בנוגע לרפורמה המשפטית, כפי ששודרו לאחרונה, שמהם עולה שהתאגיד צידד במתנגדי הרפורמה, ובהענקת המסגור של "המחאות נגד החלשת מערכת המשפט". לדבריו, "מדובר בכינוי שאינו ניטרלי ומבטא, בניגוד לחוק, את סדר היום של עורכי המהדורה".

במסגור זה משתמשים לא רק בתאגיד, או מתנגדי הרפורמה, אלא גם תומכים מובהקים שלה כמו פרשן ערוץ 13, אבישי בן חיים שמכנה את הרפורמה "רפורמת השוויון במשפט". בן חיים לא מכחיש שתוכנה הוא חיזוק המערכת הפוליטית על חשבון מערכת המשפט.

במכתבו מביא קרעי מספר דוגמאות לקטעי שידור שמייצגים לדעתו אהדה למחנה המתנגדים, במה שהוגדר על ידו "סקירה לא ממצה".

לפי קרעי, "עולה חשש ממשי כי שידורי התאגיד הינם מגמתיים, מוטים באופן בולט ולמצער, לא נותנים כלל במה לחלקים ניכרים בציבור המבקשים להשמיע קול אחר. נכון יהיה, ויפה שעה אחת קודם, שהמועצה תבהיר לפועלים בשם התאגיד, כי חובתם הראשונה במעלה היא לעשות שימוש במשאב הציבורי היקר שהופקד בידם בחרדת קודש, ובאופן המשרת את כלל האוכלוסייה ובאופן שיהיה בו להביא לתיקון ההטיה".

יו"ר מועצת תאגיד השידור, גיל עומר ומנכ"ל תאגיד השידור גולן יוכפז: "קיבלנו בצער את מכתבך, שאין לראות בו אלא ניסיון של גורם פוליטי לשמש צנזור על גוף תקשורת מקצועי והגון. המכתב, כך נדמה, הוא שיאו של הליך מתמשך, מצידך ומצד מי מטעמך, לפגוע בכל דרך בתאגיד השידור הישראלי ובהישגים יוצאי הדופן שאליהם הגיע מאז הקמתו. לא לחינם מוגדרים שידורי התאגיד כשידור ציבורי ולא שידור ממשלתי. מיום הקמתו, לא קיבל התאגיד מכתב מעין זה משום שר תקשורת, ללא קשר לשיוכו הפוליטי או המפלגתי, ולא בכדי. תאגיד השידור הישראלי יוסיף לפעול באופן הגון, מקצועי ועצמאי".

אגודת העיתונאים ירושלים: "נקרעה המסכה מעל פניו של שר התקשורת: קרעי רוצה להיות הצנזור של השידור הציבורי. חוק תאגיד השידור הישראלי הציב חומה סינית בין הפוליטיקה לתאגיד, שאותה מנסה שר התקשורת, שלמה קרעי לשבור במכתבו להנהלת התאגיד. בכובעו כצנזור מטעם עצמו, קרעי יוצא נגד כתבות חדשותיות של עיתונאי התאגיד שסיקרו את המחאה נגד ההפיכה המשטרית. אם היה ספק בקשר לכוונותיו של קרעי ביחס לתאגיד ולעיתונות בכלל, המכתב מבהיר שהוא רואה את עצמו כקומיסר תקשורת ועורך ראשי. אגודת העיתונאים ירושלים שמאות מחבריה הם עובדי התאגיד, תיאבק בתוקף בניסיון הפוליטיזציה של השידור הציבורי".

ארגון העיתונאים והעיתונאיות וארגון עובדי התקשורת בתגובה משותפת: "קרעי התבלבל וחושב שהוא העורך הראשי של שידורי תאגיד השידור הישראלי. לפי החוק, היחיד שמוסמך להיות העורך והאחראי על התוכן הוא סמנכ"ל חטיבת החדשות בתאגיד וטוב שכך. אסור שתהיה כל זיקה פוליטית ומפלגתית למי משרי הממשלה. אנו קוראים לשר קרעי להסיר את ידיו מהתאגיד, להפסיק לאיים ולרדוף את עובדיו ותכניו המעולים ולהתחיל להתעסק באתגרים החשובים שממתינים לו במשרדו".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!