במשרד האוצר שואפים לקדם מיסוי על רכבים חשמליים, היות והנסיעה בהם זולה משמעותית לעומת הנסיעה ברכבי בנזין, כך עולה ממחקר שפרסמה היום (רביעי) הכלכלנית הראשית במשרד האוצר. משרד התחבורה מתנגד למיסוי, מסיבות שטרם נמסרו.
רכישת רכבים חשמליים בישראל היא טרנד פופולרי במיוחד. שיעורם כיום הוא 19.7% מסך היבוא (14% לחשמליים ו5.7% לרכבי פלאג-אין). שיעור חדירה זה גבוה מהתחזית של משרד התחבורה בשיעור של יותר מפי 2, וגם מהתחזית העולמית לפי בלומברג.
לוויכוח בנושא מס נסועה על רכבים חשמליים, יש השלכות תקציביות משמעותיות, לאור ההכנסות הרבות שיש כיום למדינה ממסים על דלק, שייעלמו עם המעבר לרכבים חשמליים.
מס הבלו על דלק משמש בפועל כמס נסועה, עם העדפה מסויימת לטובת רכבים חסכוניים, שנוסעים יותר קילומטרים לליטר דלק. לפי מחקר שפרסם משרד האוצר היום, נסיעה ברכב חשמלי עשויה להיות זולה ב75-80% מנסיעה ברכב בנזין או סולר, מה שמעודד את הגברת הנסועה בו בכ-15%. לפי תחשיב האוצר, רוכש רכב בנזין משלם במעמד הקניה כ-23.5 אגורות לקילומטר בעוד רכב חשמלי משלם כ-11 אגורות לקילומטר בלבד.
התחשיב משקלל את העלות לאורך כל חיי הרכב המשוערים וסך ההוצאות בגינו בהנחה שהנסועה בהם תהיה דומה. חישובי המסים על הוצאות הרכב הכוללות מייקרות את הנסועה ברכב בנזין ל-40 עד 53 אגורות לק"מ, ללא שינוי משמעותי ברכב חשמלי.
מבחינת הפחתת פליטות, הנסועה ברכב חשמלי פולטת 73% פחות גזי חממה לעומת רכב בנזין, אך שקלול הפליטות בשלב הייצור, בייחוד בנושא הסוללה, מפחית את התועלת ל-35% בלבד.
במקרים מסויימים, נסיעה ברכב חשמלי בישראל יכולה להיות זולה משימוש בתחבורה הציבורית, מה שמקדם את הגברת הגודש בכבישים, אשר גבוה מאוד בישראל ממילא.